سئو

نحوه رفع خطای Discovered currently not indexed

خطای Discovered currently not indexed  پیامی است که ممکن است در کنسول جستجوی Google ظاهر شود و ابزاری است که توسط Google برای کمک به مالکان وب سایت ها برای نظارت و مدیریت حضور سایت در نتایج جستجو ارائه شده است. این خطا معمولاً نشان می دهد که خزنده های وب گوگل صفحات خاصی را در وب سایت شما کشف کرده اند اما هنوز آنها را ایندکس نکرده اند. به عبارت دیگر، گوگل از این صفحات اطلاع دارد اما آنها را به فهرست جستجوی خود اضافه نکرده است.

معنای خطای Discovered currently not indexed

خطای Discovered currently not indexed نشان می دهد که گوگل از وجود صفحه ما آگاه است اما آن را در نتایج جستجوی خود در دسترس قرار نداده است.

این خطا ممکن است به دلایل مختلفی مانند کیفیت پایین صفحات، محتوای تکراری، مسدود شدن خزیدن توسط فایل robots.txt وب سایت، یا قرار گرفتن در معرض متا تگ های خاص که به گوگل دستور می دهد آنها را فهرست نکند، رخ دهد. همچنین می تواند ناشی از تاخیر در روند نمایه سازی گوگل باشد، جایی که بین کشف و نمایه سازی واقعی یک صفحه فاصله وجود دارد. پرداختن به این خطا برای اطمینان از دسترسی به صفحات در نتایج جستجوی Google ضروری است.

این فرایند پنج مرحله ای را برای تشخیص و رفع مشکل دنبال کنید.

1. درخواست ایندکس سازی

اگر فقط چند صفحه با مشکل خطای Discovered currently not indexed می بینید، از طریق کنسول جستجوی Google درخواست ایندکس سازی کنید. برای انجام این کار، روی URL inspection در منو کلیک کنید و URL صفحه را وارد کنید. اگر در حال حاضر ایندکس نشده است، دکمه Request indexing را فشار دهید.

2. مسائل مربوط به بودجه خزش را بررسی کنید

بودجه خزش میزان سرعت و تعداد صفحاتی است که یک موتور جستجو می خواهد در سایت شما بخزد. اگر نشانی‌های وب قابل خزیدن شما از بودجه خزیدن شما بیشتر باشد، ممکن است اخطار Discovered currently not indexed را مشاهده کنید. به گفته گری ایلیز از گوگل، 90 درصد از سایت ها نیازی به نگرانی در مورد آن ندارند. با این حال، اگرچه مشکلات مربوط به بودجه خزیدن بر سایت‌های بزرگ‌تر تأثیر می‌گذارد، تنظیمات فنی خاص، مشکلات و اشتباهات می‌تواند منجر به مشکلاتی در سایت‌های کوچکتر شود.

  • آیا تغییر مسیرهای غیر ضروری دارید؟

معمولاً وقتی تصمیم می‌گیریم صفحه‌ای را از وب‌سایت حذف کنیم، یک تغییر مسیر به صفحه مرتبط دیگری اضافه می‌کنیم. با این حال، این همیشه ضروری نیست. اگر صفحه دارای بک لینک یا ترافیک نباشد، بهتر است لینک های داخلی صفحه حذف شده را حذف یا جایگزین کنید.

  • آیا محتوای تکراری دارید؟

محتوای تکراری زمانی اتفاق می‌افتد که شما نسخه‌های نزدیک یا دقیقی از صفحات دارید که در چندین URL قابل دسترسی هستند.

  • آیا از لینک های nofollow داخلی استفاده کرده اید؟

لینک های Nofollow مانع از ایندکس شدن صفحه نمی شوند. با این حال، استفاده از آنها به صورت داخلی به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه مهم نیست.

3. مشکلات کیفیت محتوا را بررسی کنید

گوگل هر چیزی را که کشف می کند ایندکس نمی کند. محتوای با کیفیت بالا، منحصر به فرد و قانع کننده را در اولویت قرار می دهد . از آنجایی که گوگل هنوز صفحاتی را با این اخطار بررسی نکرده است، نمی تواند بداند که آیا محتوا کیفیت پایینی دارد یا خیر. با این حال، ممکن است ایده‌ای بر اساس صفحات مشابهی داشته باشد، که قبلاً خزیده شده است.

4. بررسی کنید که محتوا پیوند داخلی دارد

پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر هستند. گوگل اغلب آدرس‌های بدون هیچ یا تعداد زیادی لینک داخلی را بی‌اهمیت می‌بیند و ممکن است آن‌ها را ایندکس نکند. 

5. بک لینک ها را بررسی کنید

بک لینک ها یکی از سیگنال هایی هستند که گوگل برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک صفحه احتمالاً ارزشمند و شایسته خزیدن است یا خیر، استفاده می کند. اگر صفحه شما بک لینک با کیفیت بالا ندارد یا تعداد کمی دارد، ممکن است یکی از دلایلی باشد که گوگل خزیدن را «بی اولویت» کرده است. دریافت بک لینک های بیشتر احتمالاً سخت ترین مورد برای رفع خطای Discovered currently not indexed باشد اما نتیجه می دهد.

با پرداختن به مشکلات اساسی که باعث خطای Discovered currently not indexed شده است، می‌توانید شانس وب‌سایت خود را برای کسب رتبه برتر در نتایج جستجوی Google افزایش دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

66 − 57 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن