سئو

چگونه وب سایت خود را از افت رتبه در گوگل بازیابی کنیم؟

آیا به طور ناگهانی متوجه کاهش رتبه وب سایت خود در گوگل شده اید و فکر کرده اید که چرا سایت شما توسط گوگل جریمه شده است؟ اگر برای کسب و کار خود یک سایت دارید، پس هدف شما این است که آن را به صفحه اول یا بالای رتبه بندی گوگل برسانید. اما با افت رتبه در گوگل باید چه کنیم؟

کسب رتبه بالای گوگل از طریق سئو می‌تواند زمان زیادی را صرف ایجاد حضور آنلاین شما کند. هنگامی که به آنجا رسیدید، ممکن است وسوسه شوید که استراحت کنید. فقط به یاد داشته باشید که دستیابی و حفظ رتبه بالا تضمینی نیست، زیرا رتبه بندی گوگل می‌تواند روزانه تغییر کند و منجر به افت رتبه در گوگل شود.

چه چیزی باعث افت رتبه در گوگل می‌شود؟

ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و شاهد افت شدید رتبه سایت خود باشید. حتی بدتر از آن، ممکن است ببینید که وب سایت شما به طور کامل از گوگل ناپدید شده است. اگر دید سایت شما به طور ناگهانی کاهش پیدا کند، این احتمال وجود دارد که قربانی یک به روز رسانی الگوریتم شده باشید یا توسط تلاش های قوی تر سئوی رقبا پیشی گرفته باشید. گوگل معمولاً هر سال حداقل یک یا دو بار الگوریتم خود را به روز می‌کند.

همانطور که گوگل و سایر موتورهای جستجو به به روز رسانی سیستم های رتبه بندی خود ادامه می دهند، احتمالاً مجبور خواهید بود استراتژی های سئوی وب سایت خود را به طور مداوم به روز کنید تا سرعت خود را حفظ کنید.

مشخص کنید که چه چیزی باعث افت رتبه وب سایت شما شده است

اولین قدم شما برای بازیابی رتبه از دست رفته، کشف و درک آنچه تغییر کرده است. چه چیزی باعث پنالتی گوگل شد؟ چرا گوگل دیگر وب سایت شما را جزو بهترین نتایج برای یک جستجوی خاص نمی داند؟ در اینجا برخی از رایج ترین مشکلاتی که می‌تواند منجر به افت رتبه شود آورده شده است:

چگونه از افت رتبه در گوگل جلوگیری کنیم:

  • تاکتیک های سئو مانند پر کردن کلمات کلیدی، لینک های اسپم یا محتوای تکراری
  • یک الگوریتم جدید گوگل که به نفع رویکردی است که شما از آن استفاده نمی‌کنید
  • تغییرات در پورتفولیوی لینک شما یا از دست دادن بک لینک ها
  • خطایی که در پشت صحنه وب سایت شما رخ داده است
  • یک رقیب بازی سئوی خود را ارتقا داد و اکنون صفحه آنها از صفحه شما بالاتر است
  • شما محتوای خود را اصلاح کردید و سهواً کلمات کلیدی مهم را حذف کردید

اینها تنها برخی از دلایل متعددی است که باعث می‌شود صفحه شما دچار افت رتبه وب سایت شود. بهترین راه برای شروع بهبودی از این مشکلات این است که با تغییرات اخیر در الگوریتم گوگل آشنا شوید، سلامت کلی سایت خود را بررسی کنید و دلایلی را که چرا وب سایت شما دیگر بهترین منبع نیست را کشف کنید. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید راحت‌تر تعیین کنید که چه چیزی بر روی دید آنلاین و رتبه Google شما تاثیر گذاشته است.

تغییرات لازم را انجام دهید

بعد از اینکه تمام مشکلات احتمالی وب سایت خود را شناسایی کردید، می‌توانید اقدام کنید. شما می‌توانید هر گونه سئوی کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی، لینک های اسپم و محتوای تکراری را حذف کنید. می توانید صفحات خود را گسترش دهید تا به منابع ارزشمندتری تبدیل شوید. شما می توانید محتوای خود را بهبود ببخشید تا آن را سئو دوستانه تر کنید و می توانید هر گونه خطا در سایت خود را اصلاح کنید.

برای ایجاد این تغییرات، بسیار مهم است که از به روزترین استراتژی های سئوی مراقبت های بهداشتی استفاده کنید. اینها شامل استراتژی هایی است که وب سایت شما را با جدیدترین الگوریتم های موتور جستجو هماهنگ می‌کند. اگر یک اخطار اقدام دستی و جریمه از Google دریافت کرده‌اید، ابتدا باید به آن مشکل رسیدگی کنید. سپس می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای درخواست حذف جریمه خود استفاده کنید.

صبور باشید و پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید

هنگامی که تمام تغییرات لازم را انجام دادید، وقت آن است که پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید. صبور باشید، زیرا پردازش به‌روزرسانی‌های یک وب‌سایت برای Google زمان می‌برد. اگر جریمه اقدام دستی دریافت کرده اید، باید منتظر بمانید تا Google تشخیص دهد که آیا مشکل را حل کرده اید یا خیر. اگر آن را حل کردید، گوگل پرچم را حذف می کند و سایت و رتبه شما باید به حالت عادی بازگردد. با این حال، اگر تغییرات کافی برای اصلاح مشکل ایجاد نکرده‌اید و سایت شما همچنان دستورالعمل‌های گوگل را نقض می‌کند، به شما اطلاع داده می‌شود. سپس باید جلو بروید و سعی کنید جریمه گوگل را برگردانید.

اگر یک جریمه الگوریتمی دریافت کردید، مطمئن شوید که تمام مشکلات احتمالی سایت خود را برطرف کرده اید، سپس منتظر بمانید تا گوگل صفحه شما را مجددا ایندکس کند و جریمه شما را حذف کند. اگر هنوز بهبودی نمی بینید، پس تلاش شما کافی نبود و باید مشکلات را در تیم SEO بازاریابی پزشکی خود ارزیابی کنید و تا به روز رسانی بعدی گوگل به تصحیح مشکلات ادامه دهید.

خدمات سئوی سلامت اهمیت دارد

به خاطر داشته باشید که اگر جریمه شدید یا سایت شما در رتبه‌بندی پایین‌تر افتاد، به این دلیل است که گوگل فکر نمی‌کند استراتژی فعلی شما برای خوانندگان مفید باشد. اگرچه یک تغییر منفی بزرگ در دسترسی و رتبه بندی وب سایت شما می‌تواند ناراحت کننده باشد، به خود یادآوری کنید که در حال تغییر استراتژی بازاریابی آنلاین خود برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و مشتریان بالقوه خود هستید.

سخن پایانی

برای جلوگیری از افت رتبه در گوگل اطمینان حاصل کنید که مشکلات وب سایت خود را به درستی حل کرده اید و با واگذاری کارها به متخصصان سئو رتبه خود را دوباره به دست آورده اید. با یک آژانس بازاریابی دیجیتال مراقبت های بهداشتی که دارای طیف گسترده ای از راه حل های SEO است، مشورت کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − = 15

دکمه بازگشت به بالا
بستن