بازاریابی

ایده های استفاده از Chat GPT برای آسان‌تر کردن بازاریابی

ChatGPT جهان را آنطور که ما می شناسیم تغییر داده است. ChatGPT یک مدل زبان AI است که توسط OpenAI توسعه یافته است که برای شبیه سازی مکالمه شبیه انسان طراحی شده است و می تواند به طیف گسترده ای از موضوعات و سوالات پاسخ دهد. همانطور که ممکن است تصور کنید، سیستمی با این نوع هوش قبلاً در طیف گسترده ای از صنایع ارزش نشان داده است. رشته‌هایی مانند قانون، روان‌درمانی، برنامه‌نویسی و موارد دیگر قبلاً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و مطمئناً در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد تأثیرات بزرگ‌تری خواهیم بود. اما استفاده از Chat GPT برای بازاریابی چطور؟ برای بسیاری از جنبه‌های بازاریابی، از وبلاگ نویسی، تا کپی‌نویسی، سئو، تبلیغات آنلاین و بسیاری موارد دیگر، جزء حیاتی است.

موارد  استفاده از Chat GPT برای بازاریابی

اعلان ChatGPT هر متنی است که به ChatGPT می دهید تا پاسخی را که می خواهید دریافت کنید. برای اینکه بیشترین بهره را از ChatGPT ببرید، باید طوری با آن رفتار کنید که گویی یک دستیار انسانی است یا بهتر از آن، شریک تجاری شما. بدون ورودی های مناسب، خروجی های درخشانی به شما نمی دهد. این بدان معناست که انواع اعلان‌هایی را به آن می‌دهیم که واقعاً می‌تواند با آنها کار کند.

چگونه یک اعلان ChatGPT موثر بنویسیم؟

قبل از استفاده از Chat GPT در بازاریابی، در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که به شما در ایجاد مؤثرترین سؤال یا درخواست کمک می‌کند:

  • خاص باشید. ChatGPT قادر به رمزگشایی زبان بسیار ظریف است، به این معنی که شما می توانید در مورد آنچه که به دنبال آن هستید در درخواست خود کاملاً دقیق باشید.
  • تمام اطلاعات مربوطه را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز برای دریافت مرتبط ترین و مفیدترین پاسخ را در اختیار ChatGPT قرار دهید. به عنوان مثال، می‌توانید به وب‌سایت یا محتوای خود پیوندهایی اضافه کنید، لحن خاصی را که می‌خواهید به آن برسید، ارائه دهید و موارد دیگر. هرچه اطلاعات بیشتری ChatGPT ارائه دهید، احتمالاً نتیجه بهتری خواهید گرفت.
  • پیگیری. ChatGPT با برخی دیگر از مدل های هوش مصنوعی متفاوت است زیرا می تواند به سؤالات بعدی پاسخ دهد و مکالمه را ادامه دهد. اگر در اولین پاسخ خود از ChatGPT آنچه را که به دنبال آن هستید دریافت نکردید، سؤالات خاص یا درخواست‌های خاص‌تری را دنبال کنید تا بیشتر به آن پاسخ دهید و پاسخ بهتری دریافت کنید.

همانطور که گفتم، می‌توانید با ChatGPT به‌گونه‌ای رفتار کنید که گویی یک دستیار است، به این معنی که یک مکالمه را ادامه دهید و اساساً آن را از طریق آنچه به دنبال آن هستید هدایت کنید.

درخواست ChatGPT برای رسانه های اجتماعی

از این دستورات برای دریافت ایده‌ها، پست‌ها و نکات رسانه‌های اجتماعی از ChatGPT استفاده کنید.

نام تجاری مشترک در فیس بوک یا اینستاگرام

آیا می خواهید یک کمپین با برند مشترک در اینستاگرام برای تبلیغ محصول جدید خود راه اندازی کنید؟ سعی کنید ChatGPT را با این دستور به مدیر بازاریابی شخصی خود تبدیل کنید:

به عنوان یک مدیر بازاریابی در [شرکت]، شما وظیفه دارید که یک کمپین با برند مشترک در اینستاگرام برای [محصول] اجرا کنید. شریک شما [نام اینفلوئنسر] است که در جمعیت هدف شما طرفداران زیادی دارد. چگونه این کمپین را برای به حداکثر رساندن دسترسی، تعامل و فروش برنامه ریزی و اجرا می کنید؟ برخی از چالش های بالقوه ای که ممکن است با آن روبرو شوید چیست و چگونه آنها را برطرف می کنید؟ از چه معیارهایی برای سنجش موفقیت کمپین استفاده می کنید؟

وقتی این درخواست را اجرا کردم، ChatGPT تعداد زیادی ایده محتوای مفید ، معیارهای موفقیت بالقوه، ایده‌های بودجه، و نکاتی برای یافتن اینفلوئنسر مناسب را برگرداند.

افزایش دسترسی در رسانه های اجتماعی

این سوالی است که هر بازاریاب شبکه های اجتماعی یا صاحب کسب و کار زمانی از خود پرسیده است. چگونه دسترسی را افزایش دهم ؟ این دستور ChatGPT را امتحان کنید:

چگونه می توانم به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب رسانه های اجتماعی، از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی و دسترسی به برند استفاده کنم؟

هر یک از این نکات را با زمینه خاصی در مورد برند و محصولات خود بررسی کنید، و ChatGPT مطمئناً گام‌های عملی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید همین الان برای افزایش دسترسی و آگاهی از برند بردارید.

ایجاد یک تقویم ارسال یا محتوا

درخواست از ChatGPT که بسته به برند و پلتفرم شما یک برنامه زمانبندی پست ارائه دهد، یک مورد استفاده واقعا جالب است. درخواستی مانند این را امتحان کنید:

من حساب TikTok را برای [نام تجاری] اجرا می کنم. بهترین زمان های روز برای پست گذاشتن برای به حداکثر رساندن تعامل چه زمانی است؟ چند بار در هفته پست کنم؟

وقتی این درخواست را اجرا کردم، ChatGPT نتایج مفیدی را در مورد ارسال بهترین شیوه‌ها و نحوه استخراج تجزیه و تحلیل TikTok برای داده‌هایی که می‌توانم برای تعیین بهترین آهنگ محتوای ارگانیک استفاده کنم، نشان داد.

پاسخ به نظرات منفی و تبلیغات

هیچ کس دوست ندارد احساسات منفی در مورد برند یا محصولات خود در توییتر یا سایر سایت های رسانه های اجتماعی ببیند. و وقتی واقعاً به تأثیر مثبت نام تجاری خود اعتقاد دارید یا با فردی که نفرت را ترک می کند مخالف هستید، ایجاد یک پاسخ سنجیده و متفکرانه دشوار است.

این دستور را امتحان کنید:

به عنوان یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی، چگونه به افرادی که در توییتر مطالب منفی درباره محصولات من می نویسند پاسخ دهم؟

اجرای هدایا

هدایا استراتژی خارق العاده ای برای تولید سرنخ برای بسیاری از مشاغل هستند. اگر می خواهید یکی را اجرا کنید، سعی کنید از ChatGPT ایده هایی در مورد اجرای یک جایزه در یک پلت فرم خاص بخواهید.

من می‌خواهم در فیس‌بوک یک جایزه برای کسب و کار تجارت الکترونیک خود ایجاد کنم. چه اقداماتی می توانم انجام دهم تا این اتفاق بیفتد؟

تبلیغات انحصاری ارائه دهید

ارائه تبلیغات انحصاری به مشتریان بالقوه و مشتریان یک راه عالی برای تشویق آنها به خرید است. برای کمک به ایجاد کپی ایمیل تبلیغاتی، این دستور را امتحان کنید :

به من ایده ای برای تبلیغات ایمیلی بدهید که در آن به مشتریان خود X٪ تخفیف محصول خود را ارائه می دهیم.

ایده های تحقیق کلمات کلیدی

ChatGPT جایگزین ابزار کلمه کلیدی نیست، اما می تواند به شما کمک کند کلمات یا عبارات کلیدی را شناسایی کنید تا تحقیقات عمیق تری روی آنها انجام دهید. برای شروع این دستور را امتحان کنید:

فهرستی از کلمات کلیدی اطلاعاتی و بلند را به من بدهید تا بتوانم از آنها برای ایده‌پردازی پست‌های وبلاگ برای [محصول یا شرکت] استفاده کنم.

ایجاد متا تگ

اگر در تلاش برای نوشتن توضیحات متا عالی هستید، اجازه دهید ChatGPT کمک کند. می توانید از پاسخی که دریافت می کنید به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. در اینجا یک درخواست برای امتحان وجود دارد:

برای پست وبلاگ [عنوان]، یک توضیحات متا، زیر 160 کاراکتر برای من بنویسید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن