سئو

با پاکسازی محتوا نتایج سئوی خود را بهبود بخشید

اگر به صورت مداوم و منظم اقدام به تولید محتوا برای سایت خود می‌کنید باید بدانید که برای موفق شدن در سئوی سایت به تلاش‌هایی بیشتر از فقط ایجاد، بهینه سازی و انتشار محتوای جدید دارید. یکی از مهم‌ترین کارها برای بهبود سئو، پاکسازی محتوا است و وقت آن رسیده که محتوای قدیمی خود را پاکسازی کنید.

چرا پاکسازی محتوا مهم است؟

حذف محتوای ضعیف و قدیمی این پتانسیل را دارد که به طور گسترده ای موفقیت سئو را افزایش دهد. در حالی که همه ما می‌دانیم که جستجوی ارگانیک در حال حاضر بسیار بیشتر از کلمات کلیدی است، مدت زیادی است که «موتورهای جستجو محتوای تازه را دوست دارند» شعار اصلی دنیای سئو شده است. مشکل این است که همه ما هنوز حجم عظیمی از محتوا را داریم که قبلا ایجاد شده است و در وب سایت های ما پخش هستند.

سلسله مراتب نیازهای سئو از نظر Moz

MOZ.com کاملاً نشان می‌دهد که محتوای با کیفیت چقدر بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد. تلاش‌های گسترده  پاکسازی محتوا از سوی دو ناشر بزرگ بازاریابی دیجیتال نشان می‌دهد که چگونه حذف صحیح محتوای قدیمی واقعاً به تلاش‌های سئوی آنها کمک کرده است:

  • Search Engine Journal نتایج حذف محتوای سایت خود را در طول 20 ماه مطالعه کرد و شاهد افزایش قابل توجهی در بازدید از صفحه و ترافیک ارگانیک سال به سال بود.
  • Hubspot بیش از 3000 قطعه از محتوای قدیمی را از وبلاگ خود حذف کرد و شاهد افزایش واضحی در نتایج SEO خود بود.

آیا به موارد بیشتری نیاز دارید تا بتوانید متقاعد شوید که زمان پاکسازی و حذف محتوای قدیمی‌تان فرا رسیده است؟ مشکلی نیست:

  • اندی کرستودینا در Orbit Media از هفت کارشناس خواست تا تجربیات خود را در مورد محتوای هرس و تأثیر آن بر نتایج SEO به اشتراک بگذارند. سه مورد افزایش بسیار زیادی در ترافیک جستجو گزارش کردند، در حالی که دیگران به وضوح تجربه کاربری بهبود یافته را ذکر کردند.
  • حتی خود نیل پاتل خاطرنشان می‌کند که حذف ایمن محتوای قدیمی برای سلامت کلی وب سایت شما و استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. علاوه بر این، او خاطرنشان می‌کند که این فقط در مورد تلاش های سئو نیست، بلکه در مورد محتوایی است که دقیقاً نشان دهنده برند شما است و بهترین تجربه ممکن را ارائه می‌دهد.

روش درست پاکسازی محتوا 

البته حذف محتوا باید به روش درست انجام شود. شما نمی توانید فقط محتوا را کوتاه و حذف کنید و منتظر نتیجه باشید. این شامل زمان و تلاش زیادی با ابتکاراتی مانند زیر است:

  • بررسی محتوا از دیدگاه کمی و کیفی
  • استراتژی های نقشه برداری محتوا و تغییر مسیر
  • نقشه برداری و برنامه ریزی فنی سئوی عمیق
  • تعداد زیادی تغییر مسیر

اما نتایج به وضوح می‌تواند ارزش پاکسازی محتوا را داشته باشد؛ اگر برای حذف آماده نیستید؟ حداقل محتوای قدیمی را به روز کنید.

حذف محتوای قدیمی می‌تواند برای شما بسیار سنگین باشد و یا نادرست انجام شود. اگر زمان کافی برای انجام آن را به روش صحیح ندارید، در عوض، ابتدا روی به‌روزرسانی مطالب و وبلاگ‌های قدیمی تمرکز کنید. این کار به افزایش ترافیک سئو کمک می‌کند و با پیروی از چند روش اساسی، بازدیدها را افزایش می‌دهد:

  • با محتوایی شروع کنید که هنوز فکر می‌کنید ارزش دارد یا پتانسیل دارد: آن‌ها را مرور کنید تا مطمئن شوید که هنوز به نوعی با سازمان و مخاطبان شما مرتبط هستند.
  • به روز رسانی هر مرجع قدیمی: نقاط داده جدید را وارد کنید، زمینه های بیشتر یا اضافی را ارائه دهید و هر چیزی را که دیگر قابل اجرا یا مرتبط نیست حذف کنید. همچنین، در اینجا بر کیفیت محتوا تمرکز کنید، نه فقط کمیت.
  • محتوا را با توجه به استراتژی سئو فعلی خود بهینه کنید: این شامل قطعات فنی سئو و همچنین ابرداده می‌شود.
  • بازنشر و تبلیغ مجدد: شامل یادداشتی درباره زمان انتشار اولیه محتوا و زمان به روز رسانی آن، در صورت لزوم (مانند وبلاگ ها، مقاله ها، کاغذهای سفید و غیره). در کانال‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، پادکست‌ها و غیره، در صورت مناسب و مناسب، تبلیغ کنید.

سخن پایانی

پاکسازی، حذف و تازه کردن محتوای قدیمی کار آسانی نیست و نباید با عجله انجام شود. با این حال، زمانی که  پاکسازی محتوا به درستی انجام شود، نتایج می‌تواند چشمگیر و قابل توجه باشد. این کار می‌تواند به شکستن چرخه تمرکز بر انتشار محتوای جدید بیشتر کمک کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن