الگوریتم های سئو

الگوریتم رنک برین Rank Brain

الگوریتم رنک برین Rank Brain

در سال 2015 موتور جست وجوگر گوگل با طراحی و تایید الگوریتم رنک برین که مبتنی بر یادگیری ماشینی (هوش مصنوعی) است تحول عظیمی در پردازش نتایج جست وجوهای خود برای کاربران فراهم نمود. این الگوریتم رنک برین Rank Brain با درک مفاهیم عبارت های سرچ در به وسیله کاربر موجب می شود تا بهترین و نزدیکترین پاسخ را برای کاربر به نمایش در بیاورد. نتایج جست وجو در این الگوریتم بر حسب نوع رفتارهای کاربر طبقه بندی می گردد.

بررسی کلی در مورد الگوریتم رنک برین Rank Brain

گوگل با طراحی و رونمایی از الگوریتم رنک برین Rank Brain موجب ایجاد راهکار جدیدی برای درک نیاز کاربر و تحلیل خیلی خوبی جهت داده های وب و تاثیرگذاری آن بر روی نتیجه های جست و جوی کاربران خود شد. این الگوریتم کمک شایان به ذکری به الگوریتم مرغ مگس خوار کرد.  الگوریتم رنک برین Rank Brain که بر اساس و پایه ی الگوریتم های ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی طراحی شده است. به این صورت که با استفاده از برنامه های فنی خود به جای نرم افزارهایی که توسط انسان کنترل می شود اقدام به درک و یادگیری مفاهیم می کند. از آن جایی که تا چندین سال پیش برای این که یک وب سایت در جایگاه خاصی از گوگل قرار بگیرد از ترفند تکرار کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کرد.

امروزه گوگل به دلیل توانایی شناسایی جملات و تشخیص کلماتی که در داخل متن هستند, به راحتی محتوای با کیفیت را از محتواهایی که به صورت الکی از کلمه کلیدی استفاده می کند را دارد و این کار را به وسیله ی الگوریتم رنک برین Rank Brain صورت می پذیرد. این الگوریتم با تشخیص پیچیده ترین و سخت ترین کلمات جست و جو و تطبیق آن با نزدیک ترین نتیجه برای کاربر قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در طراحی خود نشان می دهد. در واقع این الگوریتم با متصل شدن به بقیه ی جست و جوها می تواند الگوی مشخص و ارتباط معنایی را ما بین آن ها پیدا کرده و نزدیک ترین نتیجه را به کاربر خود نشان دهد. با درک گوگل از کلمات و عبارت های جست و جو شده علاوه بر این موضوع موجب بهتر شدن ارائه نتایج توسط گوگل برای کاربران خود می گردد.

بررسی میزان اثرگذاری این الگوریتم در موتور جستجوگر گوگل

میزان اثرگذاری این الگوریتم در موتور جستجوگر گوگل به چه صورت است؟
در ابتدای اضافه شدن الگوریتم رنک برین Rank Brain به هسته ی گوگل تنها 15 درصد بر روی نتیجه های گوگل اثرگذار بود. این درصد از اثرگذاری در ابتدای طراحی یک الگوریتم کاملا طبیعی است چون موتور جستجوگر گوگل در حال انجام آزمون و یادگیری می باشد تا تعامل خوب و بهتری را بتواند با کاربر خود ایجاد کند. گوگل پس از چند مدت با آپدیت کردن این الگوریتم به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجب ایجاد رابطه ی مستقیم بر تاثیرگذاری روی همه ی نتایج جست و جوی خود شد. این الگوریتم در فیلتر کردن محتوا های صفحات موجود در موتور جست و گر تاثیر به سزایی دارد. دو روش کارآمد می توانید موجب بهینه سازی الگوریتم رنک برین بر روی وب سایت خود شوید:

 روش کارآمد که موجب بهینه سازی الگوریتم رنک برین می شود

تصویر1- روش کارآمد که موجب بهینه سازی الگوریتم رنک برین می شود

  • 1.به هدف کاربر خود توجه داشته باشید:

با قرار دادن خود به جای کاربر به هدف و انگیزه ی آن از جست و جو در گوگل توجه داشته باشید. با این روش می توانید کلمه ی کلیدی دقیقی را برای محتوای خود انتخاب کنید. این کار اصلا پیچیده نمی باشد و کافی است از منظر آن به صفحات جست و جوی نتایج دقت کنید.

  • 2.ایجاد یک محتوای مناسب برای کاربران:

در صورتی که گوگل این احساس را نسبت به محتوای شما داشته باشد که تمام هدف و قصد شما در رفع کردن نیازهای کاربر می باشد قطعا برای شما یک جایگاه ویژه ای را در نتایج جست و جو قرار خواهد داد. گوگل می تواند با تعقیب کردن رفتار کاربران متوجه کامل بودن محتوای شما شود.

امتیاز دهید

امتیازدهی

به این محتوا چه نمره ای میدید

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 63 = 64

دکمه بازگشت به بالا
بستن