مدیریت

ریبرندینگ(rebranding) چیست؟

ریبرندینگ(rebranding) چیست؟

کالاها و همچنین دیگر مواردی که در بازار مورد استفاده قرار می گیرند در واقع می توانند از منحصر به فردترین و موفقیت آمیزترین راهبردها در این زمینه استفاده کنند. در این بخش می توان نظریه های مختلف را نام برد. نظریه تکامل چارلز داروین اغلب به صورت کاملا اشتباه درک می شود. این در حالی است که برخی از نظریه های او در واقع به معنای زنده ماندن تفسیر شده است. در واقع نظریه های تکامل چارلز داروین هم مانند نظریه ریبرندینگ به صورت اشتباه تفسیر شده است. در این بخش می خواهیم ریبرندینگ را برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

تغییر نام مجدد یا ریبی

rebranding
rebranding

تغییر نام مجدد که به آن همان ریبرندینگ هم گفته می شود در واقع به معنای طراحی مجدد یا آرم جدید نیست. شما در این زمینه به راحتی خواهید فهمید که چرا بسیاری از افراد در این زمینه حتی بازاریابان در این زمینه دچار سوء تفاهمات مختلفی خواهند شد. حتی در ایالات متحده و در جایی که بسیاری از تئوری های مربوط به برندسازی انجام می شود نیز این تصویر به طرز بسیار عجیبی درک نشده است. انجمن های بازاریابی آمریکا نام تجاری را به عنوان اصلاح نام یا نماد دانسته اند اما زمانی که صحبت از برند به میان می آید قضیه بسیار پیچیده تر خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از مطالعات در این زمینه اینطور نشان داده است که مردم محصولاتی را که براساس خریدهای کوتاه مدت و یا با ویژگی های بصری خریداری میکنند بسیار بیشتر قبول دارند. به همین دلیل است که آن ها وفاداری بیشتری را نسبت به این فروشندگان خواهند داشت. این بخش در واقع باعث می شود که مارک ها و برندهای اصلی از مارک های غیرقانونی جدا شوند.
ریبرندینگ به این معناست که در واقع شما تصویر برند را در ذهن مشتری با هدف اینکه برند شما بهتر یا بدتر شود عوض خواهید کرد. پس در واقع می توان اینطور گفت که ریبرندینگ به این معناست که عناصر هویت بصری را تغییر دهد که در نهایت پیام هایی که به مخاطب خواهیم داد و همچنین تصویری که در ذهن آن ها عوض می شود نیز بازسازی خواهد شد.

چرا ریبرندینگ ضروری است؟

برخی اوقات می توان گفت که نیازی به ریبرندینگ نیست. این در حالی است که عده بسیار زیادی از مشاغل نیاز به این کار دارند. دلیل آن هم این است که شغل موردنظر آنها، آنطور که می خواسته اند پیش نرفته است و یا دنیا تغییراتی را شامل شده است که در نهایت نیاز به ریبرندینگ دیده شده است. اول می خواهیم نگاهی به این دو عامل بیندازیم.
ریبرندینگ در واقع به دلیل تغییرات درونی یک کسب و کار هم انجام می شود. بیشتر کسب و کارها و یا استارتاپ هایی که در این بخش فعالیت دارند آنطور که باید به برند خود توجه نخواهد کرد. چرا که در این بخش در نظر آن ها برندسازی در مقایسه با دیگر بخش ها خیلی ضروری نیست و آن ها کارهای واجب تری هم دارند.

آنچه که باید بدانید این است که برندسازی خیلی مهم است و در واقع همه چیز باید بسیار عالی پیش برود تا شما بتوانید به صورت کلی بگویید که در کسب و کار خود موفق بوده اید. معمولا اینطور است که هر کسب و کاری هرچقدر بزرگ هم باشد و یا حتی اگر کوچک باشد در نهایت مجبور خواهد شد که در جایی کار بازآفرینی برند را انجام دهد. چندین دلیل دیگر هم در این بخش وجود دارد که دلیل آن تغییرات درونی در کسب و کارهای مختلف است که باعث ریبرندینگ می شود.

نتیجه گیری

ریبرندینگ حتی ممکن است که به دلیل تغییر شرایط رقبا هم انجام می شود. آنچه که باید بدانید این است که دنیای ما همواره در حال تغییر است و کسب و کاری که در این بخش ها حضور دارند باید کار خود را بروزرسانی کنند. اینجا شما با برندهایی آشنا خواهید شد که منشا آن ها بسیار قدیمی هستند و شاید نیازی به ریبرندینگ نداشته باشند. در عین حال ممکن است که برخی برندهای دیگر که در این زمینه موفق نبوده اند مجبور به انجام این کار شوند و تغییراتی را در خود پدید آورند. در نهایت می توان گفت که ریبرندینگ به شما کمک خواهد کرد که کسب و کار خود را مجددا سرپا کنید یا آن را قوی تر از پیش بسازید!

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن