سئو

بهبود سئو با تاپیک کلاستر در 4 مرحله

چگونه می‌توانید مطمئن شوید که وب سایت شما به یک منبع پربازدید در صنعت تبدیل می‌شود؟ در این مقاله به استفاده از تاپیک کلاستر برای بهبود سئو سایت می‌پردازیم.

تاپیک کلاستر چیست؟

یک تاپیک کلاستر مدل خوشه محتوا چند قسمت از محتوا است که بر اساس یک موضوع مشترک و موضوعات فرعی مرتبط گروه بندی شده اند. به طور کلی، این صفحات پوشش جامعی از یک موضوع خاص ارائه می‌دهند. این به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد هنگام بازدید از سایت شما، درخواست جستجوی خود را برآورده کنند.

اگر محتوایی را صرفاً بر اساس کلمات کلیدی منفرد منتشر کرده‌اید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دسته‌های موضوعی فکر کنید.  اما مراحل ایجاد تاپیک کلاستر چیست؟

  1. مرحله 1: درک و ردیابی هدف جستجو
  2. مرحله 2: یک فهرست کلید واژه اصلی ایجاد کنید تا شکاف های کلیدواژه و پایه های خوشه را کشف کنید
  3. مرحله 3: خوشه های محتوا و موضوع ایجاد کنید
  4. مرحله 4: معیارها و تحلیل های بازاریابی محتوا را مرور کنید

یک دنیای موضوعی مبتنی بر خوشه از خود ایجاد کنید. محتوایی ایجاد کنید که باید بتواند به سوالات مخاطبان هدف شما با ارائه هر آنچه که آنها در مورد سؤالات جستجوی خود بدانند، پاسخ دهد.

شما برای ایجاد تاپیک کلاستر نیاز خواهید داشت :

  • درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند یا سعی می کنند بفهمند، تا مبادا وقت کاربران فعال در صفحه خود را از دست بدهید – معیاری مهم در الگوریتم های موتورهای جستجو.
  • بدانید محتوای شما چگونه به هم مرتبط است، چگونه آن را اولویت بندی کنید و چگونه تاثیر آن را اندازه گیری کنید.
  • به خاطر داشته باشید که چرا ضروری است که مشتری خود را دنبال روایت در حفره محتوا نگه دارید.

مرحله 1: درک و ردیابی هدف جستجو

تاریخچه جستجو و رفتار صفحه وب مخاطبان شما می تواند در مورد هدف و نیازهای جستجوی آنها صحبت کند، حتی اگر درک واقعی آنچه در ذهن یک شخص می گذرد غیرممکن باشد. جنبه های تحلیلی SEO می‌تواند هدف جستجو را بر اساس پرس و جوهای کلمه کلیدی آشکار کند.

اگر تجزیه و تحلیل سئو را با کارشناسان موضوعی (SMEs) جفت کنید، می توانید با ترسیم علایق موضوعی و پیش بینی موقعیت افراد در قیف بازاریابی خود، استراتژی خود را افزایش دهید.

  1. هدف پرس و جو را در طول سفر مشتری خود تعریف کنید. آیا مشتریان شما بیشتر از عبارات جستجویی استفاده می‌کنند که نشان دهنده آگاهی، توجه، مقایسه یا قصد خرید در بخش های مختلف قیف فروش و بازاریابی شما باشد؟
  2. ردپای کلمه کلیدی موجود، ردپای رقابتی و عملکرد پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود را بررسی کنید.
  3. فرصت های کلیدواژه جدیدی را که به طور منطقی از حسابرسی شما ناشی می شود، کاوش و مستند کنید.
  4. یک لیست اصلی کلمات کلیدی را جمع آوری کنید.

فهرست کلید واژه اصلی شما به شما و تیمتان کمک می‌کند تا به وضوح بفهمید که چگونه نقاط ورودی شما می‌توانند در سفر کاربر از طریق قیف فروش شما بهتر قرار بگیرند یا پشتیبانی شوند.

مرحله 2: یک فهرست کلید واژه اصلی ایجاد کنید تا شکاف های کلیدواژه و پایه های خوشه را کشف کنید

شما می‌خواهید با فهرست کلیدواژه‌های اصلی که به شما کمک می‌کند شکاف‌های محتوایی را که می‌توان از آن‌ها برای پل زدن تلاش‌های محتوای گذشته‌تان با تلاش‌های فعلی یا آینده‌تان استفاده کرد، کشف کنید، از مرحله اول دور شوید. کند تا به سرعت ببینید که آیا هدف جستجوی مخاطب هدف شما با هدف صفحه وب سایت شما مطابقت دارد یا خیر.

فهرست‌های کلیدواژه اصلی کار می‌کنند زیرا به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که همه نیازهای مخاطبان هدف خود را پوشش می‌دهید.هنگامی که فهرست کلید واژه اصلی خود را کامل کردید، به این نگاه کنید که لیست کلمات کلیدی هدفمند شما چقدر کامل و  منطقی است.

مرحله 3: تاپیک کلاستر و موضوع ایجاد کنید

همانطور که دیدید، هدف جستجو باید به هدف صفحه ترجمه شود. بنابراین، توجه دقیق در مرحله انتخاب کلمه کلیدی برای ایجاد محتوا به دلیل موضوعات و موضوعات فرعی زیادی که ممکن است برند، محصولات و خدمات شما پوشش دهد، کلیدی است. این موضوعات فرعی ستون های استراتژی خوشه موضوعی شما هستند . پیاده‌سازی خوشه‌های محتوا وسیله‌ای مؤثر برای پوشش موضوعات کامل در لقمه‌های سازمان‌یافته و قابل هضم است.

هنگامی که مخاطبان شما به صفحه فرود شما برخورد می‌کنند، محتوا باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا توجه آنها را بیشتر جلب کند.

مرحله 4: معیارها و تحلیل های بازاریابی محتوا را مرور کنید

ردیابی جایی که خوانندگان شما سایت شما را به طور کامل کاوش می‌کنند، فقط به طرح بیشتر کمک می‌کند، با در نظر گرفتن تقاضای عمومی مصرف کننده و برخی KPI ها. چه ارزش افزوده شده توسط یک روایت یا یک جریان وب سایت سازگارتر باشد، صفحات را می‌توان برای آنها شناسایی کرد:

  • نرخ تبدیل (CVR)
  • بازدید از صفحه
  • برداشت ها
  • زمان روی صفحه
  • و بسیاری از واجد شرایط مرتبط دیگر در مورد قصد آنها

پس از شناسایی موفقیت‌ها، می‌توانید این صفحات را تقلید کنید، که سپس می‌توانند در سفر مخاطبان شما ادغام شوند. اگر معیارها برای برخی از صفحات راکد باشند، ممکن است نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند. کاوش در مناظر مختلف کلمات کلیدی و پر کردن شکاف‌های خوشه‌ای می‌تواند به بهبود اعتبار سایت شما و تجربه کاربری (UX) به طور کلی کمک کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 − = 94

دکمه بازگشت به بالا
بستن