سئو

نکات سئو برای سایت دات نت که باید رعایت کنید

همه توسعه دهندگان ASP.NET خواهان ترافیک برای وب سایت های خود هستند و بسیاری از ما باید در سئو سایت موفق شویم. در اینجا چند نکته برای سئو برای سایت دات نت شما وجود دارد.

هر کسی که صاحب یک وب سایت عمومی است از عملکرد مهم موتورهای جستجو در هدایت ترافیک به سایت آگاه است. پیدا شدن توسط موتورهای جستجو و قرار گرفتن در لیست نتایج جستجوی آنها بسیار مهم است. ترافیک بیشتر از رتبه های بهتر می‌تواند منجر به پرداخت بیشتر مشتریان و پول تبلیغات شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای رتبه بندی خوب در صفحه نتایج موتورهای جستجو است. ما در این مقاله نکات اصلی سئو را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید از آنها در وب سایت خود دات نت استفاده کنید.

یک نمای کلی از ASP.NET

مایکروسافت چارچوب توسعه برنامه وب منبع باز ASP.NET را ایجاد کرد تا به توسعه دهندگان ASP.Net اجازه دهد تا وب سایت ها، برنامه ها و خدمات پویا بسازند. برنامه های ایجاد شده با استفاده از این چارچوب چند پلتفرمی روی ویندوز، لینوکس، macOS و Docker اجرا می‌شوند.

برای ایجاد سایت‌های پویا، آن‌ها به کمک چارچوب‌های برنامه‌های وب مانند ASP.NET نیاز دارند تا آن را برای همه کاربران چه در رایانه شخصی و چه در موبایل یکپارچه کنند. راه را برای ارتباط دوجانبه بین مرورگرها و سرورها هموار می‌کند.

کدهای برنامه نویسی به زبان های مختلف دات نت از جمله J#، C# و Visual Basics نوشته شده اند. این معماری گسترده شامل 3 عنصر حیاتی به عنوان زبان (زبان های کد برنامه نویسی)، کتابخانه (حاوی منابع و چارچوب های لازم) و CLR (زمان اجرای زبان مشترک) است.

اولین نسخه در سال 2002 توسط غول فناوری مایکروسافت عرضه شد. دلیل این اختراع این است که در هر برنامه وب با استفاده از پروتکل استاندارد HTTP اجرا شود. آخرین نسخه کراس پلتفرم اخیراً در سال 2016 با نام ASP.NET Core رونمایی شد و هر سال این برنامه برای راه اندازی نسخه جدیدتر هر نوامبر همان سال اصلاح می شود.

برنامه های وب که با استفاده از چارچوب های دات نت ایجاد می شوند، اغلب به زیر مجموعه های مختلفی نیاز دارند تا از طریق IIS (سرویس های اطلاعات اینترنتی) در سمت سرور انجام شوند. این سرویس اولین بار توسط مایکروسافت ایجاد شد. عملکرد اصلی این سرویس به اشتراک گذاری نتایج کدهای HTML تولید شده از طریق برنامه های وب با مرورگر مشتری پس از شروع است.

Web Forms، ASP.NET MVC و ASP.NET Web Pages سه چارچوبی هستند که ASP.NET برای ساخت برنامه های وب ارائه می کند.

با هر یک از این سه چارچوب، که همگی قابل اعتماد و بالغ هستند، می‌توانید برنامه‌های آنلاین برجسته بسازید. شما همیشه تمام مزایا و ویژگی های ASP.NET را صرف نظر از چارچوبی که انتخاب می‌کنید، دریافت خواهید کرد.

هدف هر چارچوب پشتیبانی از نوع خاصی از توسعه است. تصمیم شما تحت تاثیر منابع برنامه نویسی شما (دانش، توانایی ها و تجربه توسعه)، نوع برنامه ای که می سازید، و روش توسعه ای که با آن احساس راحتی می‌کنید، خواهد بود.

چرا سئو برای سایت دات نت مهم است؟

سئو دو هدف اصلی دارد. برای ارائه محتوای سایت با کیفیت بالا که نیازهای افراد را برآورده می٬کند، ابتدا باید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی آنلاین هستند. دوم این است که شما را قادر می سازد وب سایتی بسازید که محتوای آن توسط موتورهای جستجو قابل یافتن، فهرست بندی و درک باشد. بنابراین، چرا به سئو نیاز دارید؟

  • بیشتر افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد روی یکی از 5 گزینه برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) کلیک می‌کنند. وب سایت دات نت شما باید جزو نتایج برتر باشد تا بتوانید از این موضوع سرمایه گذاری کنید و افراد را به سایت خود یا خریداران را به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.
  • سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست. تکنیک های موثر سئو برای سایت دات نت شما می‌تواند قابلیت استفاده و تجربه کاربری وب سایت را افزایش دهد.
  • مصرف کنندگان به موتورهای جستجو اعتماد دارند، بنابراین داشتن وب سایتی که رتبه بالایی برای کلمات کلیدی مورد نظر آنها دارد، این اعتماد را افزایش می‌دهد.
  • بسیاری از مردم فکر می٬کنند که بهینه سازی صفحه فرود مهم نیست، اما در واقع طراحی های موثر صفحه فرود می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و در نهایت نرخ تبدیل را افزایش دهد.
  • ارتقاء رسانه های اجتماعی وب سایت دات نت شما از سئو سود می‌برد. اگر کاربران وب سایت شما را از طریق جستجوهای گوگل یا بینگ کشف کنند، به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر و سایر سایت های شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند.
  • یک وب سایت بزرگ برای عملکرد صحیح به سئو نیاز دارد. سئو به طور مستقیم و غیرمستقیم می تواند به وب سایت هایی با چندین نویسنده کمک کند. افزایش ترافیک ارگانیک سود مستقیم آنهاست و داشتن یک چارچوب استاندارد برای استفاده قبل از ارسال محتوا در سایت سود غیر مستقیم آنهاست.

شما می‌توانید با سئو رقابت را شکست دهید. اگر دو وب سایت یک محصول را ارائه دهند، وب سایت دارای سئو به احتمال زیاد بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند و فروش بیشتری ایجاد می کند.

شما به دنبال ترافیک برای وب سایت خود هستید، اما کیفیت بالاتر از کمیت آن چیزی است که اهمیت دارد. دوست داشتن وب سایت شما برای موتورهای جستجو، تعداد افرادی را که برای مشاهده خدمات، محصولات یا محتوای شما از آن بازدید می‌کنند، افزایش می‌دهد.

اما آیا دات نت فریم ورک خوبی برای ساخت وب سایت های سئو پسند است؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

چالش های توسعه وب ASP.NET سازگار با SEO

ASP.NET بزرگ ترین کابوس عنکبوت وب است، به زبان ساده. مگر اینکه توسعه دهندگان بدانند که چگونه از چارچوب برای حذف عیوب استفاده کنند، این امر بسیار شیطانی است که سئو را پنهان کرده است. اکثر متخصصان فناوری اطلاعات هنگام ساخت وب سایت، دات نت را توصیه می کنند.

آنها اغلب گواهینامه های مایکروسافت را دارند که یکی از دلایل آن است. محصولات مایکروسافت بهترین هستند و همه ما آنها را می ستاییم. با این حال، استفاده از دات نت برای ساخت وب سایت ها می تواند گران باشد و مشکلات سئوی زیادی را برای شما ایجاد کند. در اینجا چند چالش وجود دارد.

ساختار سایت و اهمیت آن در سئو برای سایت دات نت

سئوی وب سایت باید همیشه اولویت شما در هنگام کار بر روی یک پروژه وب سایت باشد. شما باید یک وب سایت بر روی پلت فرم ایده آل بسازید تا احتمال سئوی موفق را افزایش دهید. اگر از ASP.NET استفاده می کنید، نمی توانید نتایج موثر بهینه سازی موتور جستجو را دریافت کنید.

افزایش بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو با استفاده از دات نت برای شما چالش برانگیز است. هنگام ساخت وب سایت خود با ASP.NET، باید چندین تغییر در تکنیک های SEO خود ایجاد کنید. دلیل اصلی ساختار غیر قابل انعطاف دات نت است که بهینه سازی موتورهای جستجو را دشوارتر می کند.

Viewstate سرعت خزیدن را کاهش می‌دهد

ربات‌های موتور جستجو دارای «سهمیه خزیدن» هستند، بنابراین اگر بیش از یک بار از سایت شما بازدید کنند تا یک صفحه را انتخاب کنند، ایندکس نمی‌شوید. در صفحات بسیاری از وب سایت ها، به ویژه آنهایی که با چارچوب ASP.NET ساخته شده اند، بلوکی از کدهای الفبایی به نام ViewState وجود دارد که بر نمایه سازی تأثیر می گذارد.

برای خزنده‌ها و موتورهای جستجو، این کد، به خصوص در بالای منبع رندر شده، می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و گاهی محتوای باقی‌مانده را به سمت پایین بکشد. هرچند چالش برانگیز به نظر می‌رسد، وب‌سایت‌هایی که با چارچوب ASP.NET ساخته شده‌اند، می‌توانند با کمک برخی نکات قدرتمند سئو، سئو دوستانه شوند. بیایید بفهمیم که چگونه کار می‌کند.

سخن پایانی

هنگام توسعه یک برنامه یا وب سایت باید از چارچوب مناسب استفاده شود و باید به تراکم کلمات کلیدی و سایر بهترین روش های SEO توجه داشته باشید. رتبه بندی وب سایت شما یک عامل حیاتی در تعیین موفقیت آن خواهد بود، بنابراین هنگام طراحی آن توجه داشته باشید. یکی از فناوری های پرکاربرد در جامعه پیشرفته امروزی ASP.NET است. انواع قابلیت های باورنکردنی در ASP.NET می‌تواند به شما کمک کند تا با این نکات سئو برای سایت دات نت سرویس های وب ایمن، قابل اعتماد، مقیاس پذیر و سئو دوستانه تر ایجاد کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن