سئو

 چک لیست کامل طراحی یک وب سایت دوستدار سئو

وب سایت دوستدار سئو وب سایتی است که از نظر فنی سالم است و جست و جو در آن برای کاربران لذت بخش و مفید باشد. طراحی یک وب سایت سازگار با سئو برای بهبود رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر ضروری است.

چک لیست وب سایت دوستدار سئو

طراحی و عملکرد وب سایت شما می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تاثیر بگذارد یا حتی از رتبه بندی سایت شما جلوگیری کند. برای طراحی وب سایت دوستدار سئو موارد زیر را رعایت کنید:

وب سایت خود را از نظر فنی بررسی کنید

ابتدا باید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای مهم وب سایت شما را پیدا کنند، بخزند و ایندکس کنند.

  • طرح ساختار وب سایت (برای سایت های جدید)

برنامه ریزی ساختار وب سایت شما می تواند یک فرآیند پیچیده باشد، به خصوص اگر قصد دارید چیزی بیش از یک نمونه کار در وب سایت خود داشته باشید.

با این حال، از منظر SEO، مواردی که واقعا مهم هستند:

  1. عمق ساختار سایت: برای داشتن یک  وب سایت دوستدار سئو سعی کنید صفحات مهم را خیلی دور از صفحه اصلی قرار نداشته باشید (بهترین است که با دو یا سه کلیک فاصله داشته باشید و بیشتر از شش کلیک نباشد).
  2. بهینه سازی کلمات کلیدی برای صفحات سطح بالا: صفحات دسته بندی نیز می توانند در موتورهای جستجو سایت شما را رتبه بندی کنند. اگر صفحات سطح بالای خود را برای کلمات کلیدی با تقاضای جستجو بهینه کنید، می توانید شانس آن را افزایش دهید.
  3. پیوندهای داخلی: در میان چیزهای دیگر، پیوندهای داخلی یک عامل رتبه بندی هستند و می توانند سیگنالی را به موتورهای جستجو ارسال کنند تا صفحات خاصی را بیشتر بخزند.
  4.  از رنگ ها برای متمایز کردن عناصر پیمایش از صفحات استفاده کنید.
  • کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

کنسول جستجوی گوگل (GSC) یکی از سه ابزار رایگانی است که بدون آن نمی توانید SEO را با اطمینان انجام دهید. این یک ابزار رایگان است که برای ردیابی عملکرد جستجوی ارگانیک سایت شما در موتور جستجوی Google ساخته شده است.

  1. خطاهای وب سایت را پیدا کنید
  2. فرصت هایی را برای بهبود تجربه کاربری پیدا کنید.
  3. نقشه های سایت را ارسال کنید.

استفاده از وب سایت خود را لذت بخش کنید

اولین قدم در لذت بخش بودن استفاده از سایت این است که مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است. گوگل اول از ایندکس سازی موبایل استفاده می کند. این بدان معناست که محتوا را بر اساس نسخه های موبایلی صفحات وب ایندکس و رتبه بندی می کند.

  1. مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگذاری می شود: سرعت بارگذاری یک عامل رتبه‌بندی و اساس Core Web Vitals است که معیارهای عملکردی هستند که برای اندازه‌گیری تجربه کاربر استفاده می‌شوند.
  2. مطمئن شوید که از HTTPS استفاده می کنید: همانطور که گوگل می خواهد صفحات مفیدی را ارائه دهد، می خواهد صفحات ایمن نیز ارائه دهد. HTTPS مخفف Hypertext Transfer Protocol Secure است، یعنی نسخه امن HTTP. کاربران می توانند بلافاصله متوجه شوند که آیا وب سایت شما از HTTPS استفاده می کند یا خیر. این مرحله کاملاً ساده است. شما فقط باید یک گواهی SSL بگیرید و آن را به سایت خود اضافه کنید.

محتوای خود را جالب و مفید کنید

گوگل اعتراف می کند که قوی ترین عامل رتبه بندی خود محتوا است. یعنی مفید بودن محتوا و توانایی آن در جلب علاقه خوانندگان. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند محتوای خود را جالب و مفید کنید تا یک  وب سایت دوستدار سئو بسازید. اطمینان حاصل کنید که:

  1. خوانایی محتوا آسان است.
  2. به وضوح سازماندهی شده است.
  3. تازه است
  4. منحصر بفرد.
  5. مطابق با دستورالعمل های EAT
  6. تمرکز بر ارائه اطلاعات ضروری برای حل مشکل جستجوگر

اگر محتوای خود را ارزشمند کنید، می توانید شانس خود را برای کسب درآمد یا ایجاد لینک افزایش دهید.

لینک های داخلی اضافه کنید

لینک های داخلی یک عامل رتبه بندی هستند و واقعا مهم هستند. گوگل از پیوندهای داخلی برای موارد زیر استفاده می کند:

  • صفحات جدید را کشف کنید: پیوندهای داخلی یک مسیر خزیدن برای صفحات هدف فراهم می کنند.
  • ارزش پیوند را بین صفحات خود منتقل کنید: پیوند داخلی می تواند صفحات دیگر را در وب سایت شما تقویت کند.
  • بفهمید یک صفحه درباره چیست: درک محتوای صفحات شما به گوگل کمک می کند تا آنها را رتبه بندی کند.

به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند طولانی مدت است و ممکن است برای دیدن نتایج قابل توجه زمان ببرد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن