کوچینگ

اهمیت توصیفات کارکنان و اینکه چگونه آنها می توانند به رشد کسب و کار شما کمک کنند

شما می توانید شهرت شرکت خود را از طرق مختلف بهبود ببخشید و یکی از این راه ها استفاده از توصیفات کارکنان است. با این حال، برای جذب استعدادهای جدید برای کار باید ثابت کنید که چرا شرکت شما مکانی عالی برای کار است. از دیدگاه یک نامزد کاری یافتن بازخورد صادقانه از کارمندان قبلی یا فعلی که نظرات خود را در مورد یک شرکت بیان می کنند، چالش برانگیز است، به خصوص وقتی صحبت از مزایا و معایب باشد که تنها در چند ماه اول کار در آنجا مشخص می شوند.

به همین دلیل است که بارگذاری توصیفات کارمندان در مورد تعادل بین کار و زندگی، رشد شغلی، مزایا و محیط دوستانه آنها، نامزدهای جدید را تشویق می کند تا به شرکت شما بپیوندند. به عنوان یک مدیر یا یک HR، جمع آوری داستان های کارکنان با کیفیت بالا و به اشتراک گذاشتن آنها با دنیای خارج مهم است. در این مقاله، خواهید فهمید که چرا یک گواهینامه خوب برای یک جوینده کار و شهرت کلی شرکت حیاتی است.

هدف از گواهینامه از یک کارمند چیست؟

گواهینامه کارمند یک فرصت عالی برای یک جوینده کار است تا بفهمد شرکت شما چه تفاوتی با سایر شرکت ها دارد. این یک بیانیه رسمی است که توسط کارمندان فعلی ارائه شده است و توضیح می دهد که چرا آنها برای سازمان شما کار می کنند. همچنین شامل جزئیاتی است که کارکنان شما از آن خوشحال هستند و این می تواند در مورد خود شرکت یا صرفاً در مورد یک موقعیت باشد.

گواهی نامه کارمند می تواند موضوعات دیگری را نیز پوشش دهد، به عنوان مثال، پروژه های جالب و هیجان انگیزی که در شرکت اتفاق می افتد، رابطه سالم بین همکاران و مدیریت بالاتر، و حتی در مورد فرصت هایی برای شروع یک حرفه جدید، یا فرصت های رشد در شرکت. شما می توانید انواع مختلفی از توصیفات کارمندان را در وب سایت خود، حساب رسانه های اجتماعی شرکت خود یا صفحه مشاغل آن آپلود کنید. در اینجا برخی از گزینه های محبوبی که می توانید در نظر بگیرید آورده شده است:

توصیفات مقاله

توصیفات مقاله مانند پست های وبلاگی است که توسط کارمندان فعلی در مورد تجربه آنها نوشته شده است. یک نامزد بالقوه در مورد سفر نویسنده و رشد شغلی، در مورد همکاران و بهبود شخصی مطالعه خواهد کرد. چنین مقالاتی معمولا در وب سایت شرکت و گاهی اوقات در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند.

توصیفات مصاحبه

توصیفات مصاحبه مشابه فرم قبلی است، اما معمولاً کوتاه‌تر هستند و فقط مهم‌ترین اطلاعات را شامل می‌شوند. آنها می توانند به صورت متن یا ویدیو ارسال شوند، جایی که چندین کارمند به سؤالات مشابهی در مورد کار در شرکت شما پاسخ می دهند.

عکس گواهینامه

توصیفات عکس شکلی خلاقانه برای نشان دادن متن و عکس کارمند به کسی است که نظر به آن تعلق دارد. در مقایسه با متن، فرمت عکس معمولاً جذاب‌تر به نظر می‌رسد و دارای نقاط گلوله یا نقل قول‌های کوتاه از کارمندان است. با این حال، بر خلاف توصیفات مقاله، فرم عکس معمولا کوتاه و کلی است.

توصیفات ویدیویی

گواهی ویدیویی راه حلی عالی است، زیرا زبان بدن و بیان کارمندان را نشان می دهد. با یک ویدیو، سطح متفاوتی از تعامل با تماشاگر وجود دارد. با این حال، ایجاد یک گواهی نامه کارمند حرفه ای می تواند پیچیده باشد زیرا مردم معمولاً در مقابل دوربین خجالتی می شوند.

اگرچه ممکن است سرمایه بیشتری برای برون سپاری متحمل شود، ارزش آن را دارد. توصیفات ویدیویی را می توان در وب سایت، رسانه های اجتماعی یا سایر سیستم عامل ها آپلود کرد.

پست های رسانه های اجتماعی

برخلاف اظهارات کارمندان مقاله، پست‌های رسانه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری را به صورت آنلاین هدف قرار می‌دهند تا آنها را برای درخواست یک موقعیت آزاد یا بهبود تصویر شرکت جذب کند. همچنین می تواند نشان دهد که شرکت شما چگونه برای کارکنان ارزش قائل است و چه فرصت های شغلی ارائه می دهد.

اهمیت توصیفات از کارکنان

با تعداد روزافزون شرکت ها، پیدا کردن افراد با استعداد برای کار کردن برای شما دشوار است. نمایش توصیفات کارکنان واقعی با صحبت در مورد تجربیات آنها به نامزدهای احتمالی کمک می کند تا مزایای کار در شرکت شما را ببینند. ارجاع کارمندان می تواند چیزهای زیادی در مورد فرهنگ شرکت بگوید، حمایت رهبری همراه با مزایای عالی مطمئناً نامزدهای جدید را متقاعد می کند که برای موقعیت های باز درخواست دهند. این کمک می کند تا حتی قبل از استخدام شدن و تبدیل شدن به بخشی از تیم عالی شما، با کارمندان آینده ارتباط برقرار کنید.

این یک فرصت طلایی برای استخدام افراد جدید است، به خصوص زمانی که افراد زیادی برای یافتن شغلی با شرایط کاری بهتر استعفا می دهند.

همراه با بازخورد کارمندان، می‌توانید ماموریت و چشم‌انداز شرکت و آنچه را که برای دستیابی به آن یا تغییر در جهان تلاش می‌کنید، در بر داشته باشید. همه اینها تصویری را ایجاد می کند که سازمان شما مکانی عالی برای کار است.

نمونه های گواهینامه کارکنان

توصیفات مشتری معمولاً کیفیت خدمات و رضایت از نتیجه را توصیف می کند. در مورد کارکنانی که برای یک شرکت کار می کنند، رابطه با شرکت در مورد حمایت، توسعه و رشد شغلی است. موارد زیادی برای ذکر وجود دارد، اما معمولاً کارکنان برخی از جنبه های ضروری کار با یک شرکت را پوشش می دهند:

  • موقعیت کارمند
  • فرهنگ شرکت
  • محیط کار
  • یک روز معمولی در محل کار
  • در مورد تیم

بسته به کارمند یا دستورالعمل های شما، توصیفات می تواند تیم مدیریت، فرصت های یادگیری، فرهنگ کاری و بسیاری ایده های دیگر را ذکر کند.

مهمترین وظیفه این است که گواهینامه ها واقعی باشد. نامزدهای بالقوه به صفحه مشاغل نگاه می کنند و برای پیوستن به سازمان مستقر یا جوان شما الهام می گیرند.

چگونه  توصیفات کارکنان خود را ایجاد کنیم؟

کارمندان با استعداد کلید موفقیت هر شرکتی هستند. استخدام فردی با مجموعه مهارت های مناسب برای ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا ضروری است. به دلیل استعفا، حفظ کارمندان ماهر و همچنین استخدام افراد جدید دشوارتر شد.

بنابراین، هنگام ایجاد توصیفات کارکنان باید به طور جدی به آن به عنوان یکی از شانس های جذب استعدادهای جدید توجه کنید. چنین شکلی از تایید کارمندان به نامزدهای بالقوه نشان می دهد که شرکت شما واقعاً به رفاه افراد، تعادل کار و زندگی و سایر عوامل اساسی که نقش مهمی در فرهنگ کاری امروز ایفا می کنند اهمیت می دهد.

یکی از موثرترین اشکال توصیفات، ویدیو است. این روش  توصیفات کارکنان جذاب است و مردم محتوای متنوع و با کیفیت بالا را جذاب می‌دانند و در مدت کوتاهی می‌توان مهم‌ترین اطلاعات را دریافت کرد.

هنگام ضبط ویدیو توصیفات کارکنان باید شخصی باشد که فرآیند را مدیریت کند همچنین کارکنان شما باید از قبل آماده باشند. وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که همه سؤالات به وضوح و با جزئیات پاسخ داده می شوند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن