بازاریابی

نکاتی برای موفقیت بازاریابی کسب و کار 

هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون ایجاد یک برنامه بازاریابی کامل پیشرفت کند. اگر به تازگی یک تجارت جدید راه اندازی کرده اید یا به دنبال راه های کارآمدتری برای تبلیغ برند فعلی خود هستید، به یک استراتژی مفید بازاریابی کسب و کار نیاز دارید.

اما ابتدا باید بدانید که چگونه یک استراتژی بازاریابی کسب و کار ایجاد کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی کسب و کار را از ابتدا تنظیم کنیم

قبل از نشان دادن نام تجاری خود به جهان، ضروری است که استراتژی بازاریابی خود را بسازید. این فرآیند گام به گام به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه چیزی برای شما به خوبی کار می کند و کدام مناطق در طول مسیر نیاز به بهبود دارند.

مخاطب هدف خود را درک کنید

محصولات/خدمات شما برای چه کسانی ساخته شده اند؟ قبل از شروع تلاش های برندسازی و تبلیغاتی خود، به اصطلاح شخصیت های خریدار خود را شناسایی کنید و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. دانستن بازار تخصصی خود به شما کمک می کند تا با ابزارهای مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید.

برای ساختن پروفایل شخصی خریدار چه نوع اطلاعاتی باید جمع آوری کنید؟ با اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت و مکان شروع کنید و به علایق، ارزش ها و ترجیحات خرید بروید. همه این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌های خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید و تکنیک‌های بازاریابی مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی آنها باشد.

اهداف بازاریابی کسب و کار خود را تعیین کنید

هنگامی که درباره مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کردید، باید اهداف خاصی را برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی تعیین کنید. حتی اگر همه کسب‌وکارها به دنبال افزایش آگاهی از برند و بازگشت سرمایه در طول زمان هستند، همه روش‌ها به یک اندازه خوب کار نمی‌کنند.

به همین دلیل ضروری است که اهداف بازاریابی خود را بر اساس چارچوب معروف SMART تنظیم کنید ، که مخفف عبارت خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان است. به این ترتیب، می‌توانید آن‌ها را به طور موثرتری ردیابی کنید یا در صورت نیاز سریع آن‌ها را تنظیم کنید.

ارزش پیشنهادی خود را ایجاد کنید

پس از ساختن پروفایل مشتری ایده آل خود و تعیین اولین اهداف بازاریابی خود، زمان آن رسیده است که ارزش پیشنهادی خود را ایجاد کنید. چرا محصولات/خدمات شما برای مصرف کنندگان مفید هستند و چگونه از رقبا در بازار تخصصی خود متمایز می شوید؟ مصرف کنندگان قبل از انتخاب برند به این جزئیات توجه می کنند.

بودجه بازاریابی خود را تعریف کنید

هزینه تلاش های بازاریابی شما چقدر خواهد بود؟ کسب‌وکارهای کوچک با بودجه کم شروع می‌کنند و معمولاً روی تکنیک‌های ارزان‌تری مانند رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما همانطور که رشد می کنند، به سمت تاکتیک های دیجیتال و آفلاین پیچیده تر مانند بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات پولی می روند.

بازاریابی ایمیلی را امتحان کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی دیجیتال برای برقراری ارتباط ثابت با مشتریان و مشتریان احتمالی و پرورش آنها در طول زمان است. 

یک وبلاگ راه اندازی کنید

اگر می خواهید مشتریان فعلی و بالقوه را پرورش دهید، وبلاگ نویسی گزینه مناسبی برای شماست. بازاریابی محتوا یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی است که هدف آن جذب مشتریان جدید به وب سایت شماست که به احتمال زیاد به محصولات/خدمات شما علاقه مند هستند.

حضور در رسانه های اجتماعی

هیچ‌کس نمی‌تواند نقش حیاتی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را در تصمیمات خرید مصرف‌کننده این روزها استدلال کند. برای تقویت بازاریابی رسانه های اجتماعی ، ابتدا باید مشخص کنید که کدام پلتفرم ها برای مخاطب هدف شما بهترین کار را دارند. به عنوان مثال، در تجارت الکترونیک B2C، اینستاگرام و TikTok غالب هستند، در حالی که لینکدین و توییتر برای B2B مناسب تر هستند.

یک استراتژی بازاریابی قوی در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا آگاهی بیشتری را در مورد محصولات خود افزایش دهید، شبکه خود را گسترش دهید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

به طور خلاصه، تکنیک های بازاریابی متعددی برای همه بودجه ها و انواع کسب و کار وجود دارد. تنها چیزی که برای پیشرفت نیاز دارید این است که یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید تا بتوانید آنهایی را انتخاب کنید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارند. به خاطر داشته باشید که هرچه تجارت شما بیشتر رشد کند، حوزه بازاریابی شما غنی تر می شود. برای موفقیت، به یک تیم بازاریابی مستحکم نیاز دارید که بازی های تبلیغاتی را ارتقا دهد و فروش شما را بیش از آنچه تصورش را بکنید افزایش دهد.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 27 = 28

دکمه بازگشت به بالا
بستن