سئو

لندینگ پیج PPC چیست و چگونه باید آنها را بهینه کرد؟

لندینگ پیج PPC (پرداخت به ازای کلیک) یک صفحه وب است که به طور خاص برای یک کمپین تبلیغاتی پولی طراحی شده است. هدف یک صفحه فرود PPC تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ یا مشتری پس از کلیک بر روی یک تبلیغ پولی است. PPC نشان دهنده یک مدل بازاریابی است که در آن تبلیغ‌کنندگان به ناشر، به عنوان مثال تبلیغات Google، هزینه‌ای را برای هر بار کلیک کردن کاربر بر روی پیوند تبلیغ پرداخت می‌کنند.

در حالی که بسیاری از بازاریابان بر روی بهینه سازی نسخه تبلیغاتی خود برای مخاطبان هدف خود و استفاده حداکثری از هزینه تبلیغات خود تمرکز می کنند، بسیاری از آنها مزایای بهینه سازی لندینگ پیج PPC در سایت خود را نادیده می گیرند. به جای ایجاد صفحات فرود که متناسب با نیازهای جستجوگر ساخته شده اند، اغلب به سادگی تبلیغ PPC را به صفحه اصلی سایت خود لینک می دهند. در این مقاله ما روش بازاریابی موثر PPC را بررسی می کنیم.

لندینگ پیج PPC چیست؟

لندینگ پیج PPC بک صفحه وب سفارشی ساخته شده است که کاربران پس از دنبال کردن یک تبلیغ PPC به آن می‌رسند یا در آن فرود می‌آیند. صفحات فرود PPC معمولاً به تنهایی از سایت اصلی شرکت جدا می شوند. گاهی اوقات، حتی امکان دسترسی به آنها از وب سایت وجود ندارد. فقط با کلیک بر روی تبلیغ پولی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

هدف یک صفحه فرود PPC، درست مانند سایر صفحات فرود، جذب بازدیدکنندگان برای تبدیل به مشتری است که در نهایت منجر به فروش می شود. هدف هرچه که باشد، یک صفحه فرود با یک صفحه وب عمومی به این معنا متفاوت است که به طور منحصر به فردی بر روی آن هدف مشخص و شفاف متمرکز شده است.

اهمیت لندینگ پیج PPC بهینه شده

چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که تقریباً برای هر فروش بسته شده، اقدام انجام شده یا تبدیل سرنخ، کاربر ابتدا به یک سفر را طی کرده است، ما این روند را قیف بازاریابی می نامیم. وقتی شخصی در گوگل شروع به تایپ یک سوال می کند، در سفر خود پیش می رود. سفر مشتری PPC با تبلیغ پولی شما شروع می شود. به عنوان مثال ، این تبلیغ می تواند یک مکان تبلیغاتی Google، یک آگهی بنری، SMM ( بازاریابی رسانه های اجتماعی)، یا یک تبلیغ ویدیویی YouTube باشد. هر چه که باشد، کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند و در لندینگ پیج PPC شما قرار می گیرد. هدف ذاتی صفحه این است که کاربر را به مشتری تبدیل کند و از طریق یک CTA که در یک موقعیت بهینه در صفحه قرار داده شده، صورت می گیرد. این CTA باید مستقیم و سریع باشد. کلماتی که در CTA خود استفاده می کنید نباید هیچ شکی در مورد اینکه این کلیک او را به کجا می برد، برای کاربر باقی بگذارد. جدا از CTA، کل صفحه فرود باید جذاب باشد. صفحه فرود شما باید در مورد آنچه که تبلیغ می کند بسیار واضح و مستقیم باشد.

بهترین تبلیغ‌کنندگان می‌دانند که تبلیغات PPC را می‌توان به طور مؤثر در کنار سایر استراتژی‌های بازاریابی مورد استفاده قرار داد. آن‌ها از هزینه‌های تبلیغاتی خود استفاده هوشمندانه می‌کنند تا همه عناصر یک برنامه بازاریابی گسترده‌تر را کنار هم بگذارند.

نحوه بهینه سازی صفحه فرود PPC

بهینه سازی صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل ضروری است و در ادامه به نکاتی برای بهینه سازی لندینگ پیج می پردازیم.

1. یک صفحه فرود، یک مجموعه تبلیغات

اگر چندین آگهی دارید که کاربران را به یک صفحه هدایت می‌کند، نمی‌توانید میزان موفقیت هر تبلیغ در رسیدن به آن تبدیل‌های بسیار مهم را بسنجید.

2. تطبیق پیام

ضروری است که نسخه تبلیغاتی شما با محتوای صفحه فرود مطابقت داشته باشد. کمپین تبلیغاتی شما باید مکرراً به کلمات و عبارات کلیدی هدفمند تکیه کند تا از محتوای مرتبط و ارائه ثابت اطمینان حاصل شود.

3. مشتریان بالقوه خود را درک کنید

یک پرسونای خریدار ایده آل را ایده بگیرید و صفحه فرود خود را به طور خاص برای آن شخص بسازید. این کار به شما کمک می کند تا تجربه صفحه فرود را بهینه کنید.

4. آن را با تصاویر جذاب کنید

در اغلب موارد، کاربران نمی‌خواهند با خواندن نسخه‌های تبلیغاتی طولانی خسته شوند. اگر می توانید پیام خود را با تصاویر یا فیلم های موثر نشان دهید، این کار را انجام دهید. تحقیقات نشان می دهد که تصاویر می توانند به طور ناخودآگاه بر خلق و خوی ما تاثیر بگذارند، بنابراین از این واقعیت استفاده کنید. از تصاویر استوک خودداری کنید.

5. یک تیتر جذاب بنویسید

نوشتن یک عنوان آگهی خوب ضروری است زیرا تیتر اولین و اغلب تنها چیزی است که مشتریان بالقوه خواهند خواند. بنابراین آن را واضح، مفید و جذاب بیان کنید.

6. کپی نویسی را کوتاه و شیرین نگه دارید

کپی صفحه فرود پس از کلیک نباید با پاراگراف های اضافی و غیر ضروری سنگین شود. کپی صفحه فرود شما باید آنچه را که باید بگویید با لحن و سبک صحیح، مختصر و موثر بیان کند.

7. زمان بارگذاری را در نظر بگیرید

البته صفحه فرود PPC شما باید جذاب باشد اما استفاده بیش از حد از تصاویر بر زمان بارگیری تأثیر منفی می‌گذارد و همچنین می‌تواند حواس‌ کاربر را پرت کند. گوگل دریافت که با افزایش زمان بارگذاری صفحه از 1 ثانیه به سه ثانیه، نرخ پرش 32 درصد افزایش می یابد. اگر زمان بارگذاری به 10 ثانیه برسد، نرخ پرش به 123 درصد می رسد.

8. بهینه سازی برای موبایل

آیا می دانستید که بیش از 50 درصد از کل ترافیک آنلاین از دستگاه های تلفن همراه تامین می شود؟ یا اینکه 66.7 درصد از کل خریداران اینترنتی از خرید موبایلی استفاده می کنند؟ شما باید تجربه صفحه فرود را برای سازگاری با موبایل بهینه کنید

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، اثربخشی صفحه فرود PPC شما به درک شما از مخاطبان هدف و بهینه سازی مستمر بر اساس داده های عملکرد بستگی دارد. به طور منظم صفحه فرود خود را بررسی و به روز کنید تا با شرایط متغیر بازار و ترجیحات کاربر سازگار شوید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

88 − 87 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن