طراحی و ساخت وبسایت

 چگونه بهترین نوع صفحه فرود را انتخاب کنیم؟ لندینگ پیج استاتیک در مقابل پویا

هنگامی که کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه می‌دهید، تشخیص اینکه کدام نوع صفحه فرود بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد، دشوار است. با این حال، با در نظر گرفتن مخاطبان و اهداف خود، می‌توانید بین لندینگ پیج استاتیک یا ثابت و پویا یا تعاملی، یکی را انتخاب کنید.

صفحات فرود دارایی های ارزشمندی در سایتش ما هستند. آنها نه تنها اطلاعات مهمی در مورد کسب و کار شما در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، بلکه مشتریان بالقوه را نیز درگیر می‌کنند و آنها را به سمت آنچه که قیف نامیده می‌شود راهنمایی می‌کنند.

لندینگ پیج ها در استراتژی بازاریابی اهمیت ویژه ای دارند. بسته به نیازها و اهداف خاص کسب‌وکارتان، می‌توانید از لندینگ پیج استاتیک یا تعاملی استفاده کنید که هر دو مزیت‌های خاص خود را دارند. آیا می‌خواهید بدانید کدام نوع صفحه فرود برای کسب و کار شما بهتر عمل می‌کند؟

صفحه فرود چیست؟

در بازار رقابتی و همیشه در حال تغییر امروزی، کسب و کار شما باید فراتر از آن عمل کند تا مشتریان بالقوه را به «خط پایان» هدایت کند، جایی که آنها به مشتریان تبدیل می‌شوند. اینجاست که صفحات فرود وارد می‌شوند. آنها صفحات وب مستقلی هستند که یک هدف را دنبال می کنند: تبدیل مشتری.

صفحات فرود برای متقاعد کردن بازدید کننده برای برداشتن گام بعدی با یک فراخوان برای اقدام تعریف شده است. به عنوان مثال می توان به متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید یک محصول، ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، اشتراک در لیست ایمیل یا ارائه یک آدرس ایمیل برای یک خبرنامه هفتگی اشاره کرد. صفحات فرود معمولاً از وب سایت اصلی یک کسب و کار جدا هستند، اما می توانند در وب سایت نیز ادغام شوند.

لندینگ پیج استاتیک چیست؟

کسب‌وکارها در سراسر جهان از صفحات فرود ثابت برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی و پولی استفاده می‌کنند. صفحات فرود استاتیک صفحات وب هستند که در حالت ثابت و بدون تغییر طراحی، ذخیره و به بازدید کننده تحویل داده می‌شوند. برخلاف صفحات فرود تعاملی، لندینگ پیج استاتیک بر اساس بازدیدکننده تغییر نمی‌کنند.

آنها بدون در نظر گرفتن سابقه جستجو یا سایر داده ها، تجربه، پیام و گرافیک یکسانی را به هر بازدیدکننده صفحه فرود ارائه می‌دهند. صفحات فرود استاتیک می‌توانند حاوی تعدادی عناصر متقاعد کننده باشند که به صورت استراتژیک برای افزایش تبدیل در بین بازدیدکنندگان قرار دارند.

این عناصر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • توصیفات مشتری
  • آمار
  • تصاویر و ویدیوهایی که محصول یا خدمات را توضیح می‌دهند

در نهایت، این ویژگی‌ها برای متقاعد کردن بازدیدکننده برای برداشتن گام بعدی، خواه بازخرید یک پیشنهاد ویژه، اشتراک در لیست ایمیل یا خرید محصولات باشد.

مزایای لندینگ پیج استاتیک

برخی از برجسته ترین مزایای لندینگ پیج استاتیک عبارتند از:

هزینه های معقول لندینگ پیج استاتیک 

لندینگ پیج استاتیک  معمولاً ارزان یا حتی رایگان هستند. آنها را می‌توان تنها با چند کلیک در بین دایرکتوری ها یا سرورها منتقل کرد.

مدیریت کم نگهداری

به طور کلی، صفحات فرود استاتیک یک گزینه کم تعمیر و نگهداری و کارآمد برای مشاغلی است که علاقه ای به ارائه یک تجربه تعاملی ندارند.

سرعت بارگذاری سریع لندینگ پیج استاتیک 

از آنجایی که صفحات فرود استاتیک برای هر بازدیدکننده یکسان باقی می‌مانند، معمولاً سرعت بارگذاری سریعی دارند که در تعامل با مشتریان احتمالی بسیار مهم است.

در واقع، آمار گوگل نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران تلفن همراه یک وب سایت را در صورتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد، رها می‌کنند. در این محیط دیجیتال پرسرعت، کسب‌وکار شما باید زمان‌های بارگذاری کوتاه را در اولویت قرار دهد، که صفحات فرود استاتیک می‌توانند آن را ارائه دهند.

صفحه فرود پویا چیست؟

صفحات فرود تعاملی تجربه پویا تری را نسبت به لندینگ پیج استاتیک به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. همانطور که از نام آنها پیداست، آنها به کاربران اجازه می‌دهند که مستقیماً با صفحه وب تعامل داشته باشند، که آنها تمایل دارند که جذاب تر از صفحات استاتیک باشند.

بازدیدکنندگان این شانس را دارند که شرکت کنندگان فعالی باشند. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند:

  • به سوالات مطرح شده پاسخ دهید
  • بین محصولات و خدمات مختلف یکی را انتخاب کنید
  • و حتی برای نام بردن چند نمونه بازی انجام دهید

در عصر امروزی، صفحات فرود تعاملی عموماً موفق تر از صفحات فرود استاتیک هستند، زیرا باعث ایجاد گفتگو بین شرکت و بازدیدکننده می شوند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشتریان بالقوه می‌خواهند احساس کنند که با کسب‌وکارها در ارتباط هستند، نه فقط محصولات یا خدمات را از منبعی دور و ناشناخته دریافت کنند.

صفحات فرود تعاملی این تجربه شخصی تر را ارائه می‌دهند در حالی که عنصری از سرگرمی و هیجان را در خود جای می دهند که صفحات فرود ایستا ممکن است ارائه نکنند.

مزایای صفحات فرود تعاملی

صفحات فرود تعاملی طیف گسترده ای از مزیت ها را برای مشاغل مختلف ارائه می‌دهند.

افزایش نرخ تبدیل

صفحات فرود تعاملی نه تنها به افزایش تبدیل در سراسر جهان کمک می کنند، بلکه شهرت کسب و کار را نیز افزایش می دهند و به آن اعتبار و اقتدار بیشتری می بخشند.

میانگین زمان طولانی تر در صفحه

اگر بازدیدکنندگان احساس کنند که در سطح شخصی درگیر شده‌اند، به احتمال زیاد به دنبال آن هستند، به چند سوال پاسخ می‌دهند و محتوای صفحه فرود را می‌خوانند.

CTA که کلیک دریافت می‌کند

هر چه مشتریان بالقوه طولانی‌تر در صفحه فرود بمانند، احتمال بیشتری دارد که به دعوت به اقدام صفحه پاسخ دهند. این می تواند با خرید یک محصول، ثبت نام در یک خبرنامه یا ثبت نام برای یک آزمایش رایگان، از جمله موارد دیگر باشد.

لندینگ پیج استاتیک یا پویا برای شما بهترین است؟

پس از نگاهی دقیق تر به مزایای صفحات فرود استاتیک و تعاملی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام نوع صفحه فرود برای کسب و کار شما بهترین کارایی را دارد. با در نظر گرفتن بودجه، اهداف و مخاطبان کسب و کار خود، می توانید به راحتی صفحه فرود را تعیین کنید که نتایج مورد نظر شما را به همراه خواهد داشت.

به عنوان مثال، اگر به صفحه فرود نیاز دارید که بتوان آن را به سرعت طراحی کرد و به راحتی در سرورها منتقل کرد، ممکن است یک لندینگ پیج استاتیک بهترین انتخاب شما باشد. با این حال، اگر می‌خواهید صفحه فرودی طراحی کنید که میانگین زمان بازدیدکنندگان در صفحه را طولانی‌تر کند، یک صفحه فرود تعاملی بهترین گزینه است.

کدام صفحه فرود برای تبدیل بهتر است؟

جای تعجب نیست که اکثر صاحبان مشاغل مایلند نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. به نظر می رسد که صفحات فرود تعاملی ابزارهای فوق العاده ای برای دستیابی به افزایش تبدیل هستند. در اینجا نحوه کار آنها آمده است.

هنگامی که بازدیدکنندگان به وب سایت یا صفحه فرود شما می آیند، به احتمال زیاد به دنبال اطلاعاتی در مورد شرکت شما، محصولات شما یا معامله ای هستند که در حال حاضر ارائه می‌دهید.

صفحات فرود تعاملی فرصتی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با بازدیدکنندگان در لایه ها فراهم می کنند و تجربه ای چندوجهی و به یاد ماندنی را ارائه می دهند که از رقبا متمایز است.

صفحات فرود تعاملی همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا بر اساس پاسخ‌هایشان به آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و حتی بازی‌ها، به کاربران پیشنهادهای شخصی‌سازی کنند. شما می‌توانید از نظرات مشتریان برای ایجاد اعتماد مشتریان احتمالی به محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

هنگامی که صفحات فرود تعاملی را انتخاب می کنید، کارت ها را به نفع خود انباشته می کنید تا کسب و کار شما به رشد و شکوفایی بیشتر تبدیل شود.

کدام صفحه فرود باعث افزایش تعامل می‌شود؟

همانطور که اکثر صاحبان مشاغل برای بهبود نرخ تبدیل خود تلاش می کنند، اکثریت آنها نیز می‌خواهند تعامل مخاطبان خود را افزایش دهند. به هر حال، این یک شاخص کلیدی است که نشان می‌دهد یک کسب‌وکار چقدر از علایق، نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود بهره برده است.

از آنجایی که صفحات فرود تعاملی برای تشویق مشارکت کاربران طراحی شده‌اند، طبیعتاً به سطوح بالاتر تعامل مخاطبان کمک می‌کنند. این نه تنها تجربه کاربری لذت‌بخش‌تری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، بلکه به کسب‌وکارها امکان دسترسی به حجم بیشتری از داده‌های کاربر را نیز می‌دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن