طراحی و ساخت وبسایت

کسب و کار اینترنتی پر درآمد کدام اند؟

چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشیم؟

درس بخوان تا دکتر و مهندس شوی و آینده درخشانی داشته باشی! محال است این جمله را از پدر و مادر خود نشنیده باشید. پدر و مادرها همواره درس خواندن را به ما توصیه می‌کردند و سعی می‌نمودند با بهانه کردن امواج موبایل و لپ‌تاپ آن‌ها را از ما دور کنند؛ اما به‌قول‌معروف امروزه دیگر زمانه عوض‌شده است. امروزه همه افراد می‌توانند بدون درس خواندن نیز تنها به‌واسطه دارا بودن یک شغل اینترنتی به درآمد مطلوبی دست یابند. امروزه مشاغلی در بستر اینترنت پدید آمده‌اند که می‌توان از طریق آن‌ها چندین برابر یک پزشک یا مهندس درآمد کسب نمود و مهم‌تر از همه انجام آن‌ها آسایش بیشتری نیز به همراه دارد شگفت‌انگیز است نه؟ بله امروزه فردی که در آشپزی مهارت دارد، بدون اینکه تحصیلات خاصی داشته یا دارای رستوران بزرگی باشد، می‌تواند در فضای اینترنت فعالیت کند و با دیده شدن به درآمد برسد.

یا فردی که مهارت زیادی در تایپ کردن دارد، می‌تواند با دریافت پروژه از شرکت‌ها به درآمد مطلوبی دست یابد. همه این موارد می‌توانند برای ترغیب ما به راه اندازی کسب و کار اینترنتی پردرآمد کافی باشند. شما در فضای آنلاین در هر سنی و با هر جنسیتی که باشید، می‌توانید به کسب درآمد بپردازید. اصلاً تفاوتی ندارد که شما خانم باشید یا آقا، سالمند باشید یا یک نوجوان کم سن و سال و درهرصورت تنها با دارا بودن یک مهارت و کمی تلاش می‌توانید یک کسب‌وکار اینترنتی پول‌ساز برای خود داشته باشید. حتی اگر به دنبال یک شغل دوم هستید نیز، قطعاً بهترین گزینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی خواهد بود، چراکه این کار هزینه زیادی ندارد و سریعاً به مرحله سوددهی می‌رسد.

برای مثال راه اندازی کسب و کار اینترنتی پردرآمد برای یک دانشجو که باید در کنار درس خواندن به کسب درآمد نیز بپردازد، بهترین انتخاب خواهد بود؛ یا یک خانم خانه‌دار که می‌خواهد علاوه بر امور روزمره درآمدی نیز کسب کند، می‌تواند با دارا بودن یک کسب‌وکار اینترنتی به این خواسته خود دست یابد.

۶ کسب‌وکار اینترنتی پردرآمد و پول‌ساز در ایران

کسب‌وکارهای اینترنتی پردرآمد در ایران انواع مختلفی دارند و طیف وسیعی از مهارت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند. به همین علت هیچ محدودیتی برای افراد وجود نداشته و می‌توانند در یک یا چند مورد از این مشاغل پول‌ساز مشغول به فعالیت شوند. در زیر ۶ کسب‌وکار اینترنتی پول‌ساز در ایران را نام‌برده‌ایم:

  • برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن

برنامه‌نویسی و ساخت اپلیکیشن امروزه یکی از پردرآمدترین مشاغل اینترنتی می‌باشد. امروزه هر فردی را که در خیابان می‌بینید یک گوشی موبایل در دست دارد. این یعنی استفاده از اپلیکیشن‌ها به بخش جداناپذیری از زندگی مردم تبدیل‌شده است. پس برنامه‌نویسی را می‌توان یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع کسب و کار اینترنتی پردرآمد به‌حساب آورد. شما می‌توانید یک اپلیکیشن که یکی از نیازهای مردم را برطرف می‌کند را ساخته و با فروش آن به درآمد برسید. علاوه بر این می‌توانید یک بازی جذاب را طراحی و تولید نموده و با عرضه آن در بازار به کسب درآمد بپردازید. معمولاً از بازی‌های موبایل یا کامپیوتری استقبال خوبی می‌شود.

  • طراحی سایت

یکی دیگر از انواع کسب و کار اینترنتی پردرآمد طراحی سایت می‌باشد. امروزه حضور در بستر وب برای هر کسب‌وکاری ضرورت دارد. به همین علت شرکت‌های زیادی نیاز به طراحی سایت دارند و این شغل امروزه بازار کار نسبتاً خوبی دارد. شما با یادگیری علم طراحی سایت نیز می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. درآمد یک طراح سایت حرفه‌ای و متخصص می‌تواند به ده‌ها میلیون تومان نیز برسد.

  • ادمین شبکه‌های اجتماعی

دیگر شغل پول‌ساز در ایران ادمین شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. تقریباً دیگر همه کسب و کارها این را درک کرده‌اند که با حضور در فضای مجازی می‌توانند بازاریابی مؤثرتری داشته باشند؛ اما برفرض مثال مدیر یک شرکت نمی‌تواند همواره به تولید محتوا برای پیچ بپردازد و اصلاً محال است وقت این کار را داشته باشد. به همین علت معمولاً کسب‌وکارها انجام این کار را با ادمین های حرفه‌ای محول می‌کنند تا همیشه پیجی فعال و پویا داشته باشند. درآمد این کار نیز نسبتاً بالا است، چراکه شرکت‌ها می‌دانند با هزینه کردن در این زمینه به‌قدری بازاریابی مؤثری داشته که چند برابر بازگشت سرمایه خواهند داشت.

  • آموزش مجازی

دیگر کسب و کار اینترنتی پردرآمد در کشور ما آموزش مجازی بوده و معمولاً درآمد فوق‌العاده‌ای نیز دارد. مخصوصاً با شیوع ویروس کرونا می‌توان اهمیت وجود این‌گونه آموزش‌ها را بهتر درک نمود. برای این کار می‌توانید به ساخت کلیپ‌های آموزشی پرداخته و با فروش آن‌ها به متقاضیان به کسب درآمد بپردازید. این کلیپ‌های آموزشی می‌توانند موارد مختلفی مثل آموزش زبان، آرایشگری، خیاطی، آشپزی و … باشند.

  • فروش آنلاین

دیگر کسب و کار اینترنتی پرطرفدار که می‌توان ازنظر درآمدی روی آن حساب ویژه باز کرد، فروش آنلاین می‌باشد. شما می‌توانید با تولیدی‌ها قرارداد ببندید و کالاهای خاصی مثل لباس، اکسسوری و لوازم‌آرایش، کیف و کفش و … را از طریق آن‌ها تأمین کنید. سپس در سایت یا پیج اینستاگرام خود شروع به فروش آن‌ها کنید. اگر در این زمینه تبلیغات هم انجام دهید که درآمدتان چند برابر خواهد شد. فروش آنلاین ازجمله مشاغلی است که ازنظر درآمدی هیچ سقف یا محدودیتی ندارد. به همین دلیل است که محبوبیت زیادی میان مشاغل آنلاین دارد.

  • یوتیوبری

یوتیوبری نیز یکی دیگر از انواع کسب و کار اینترنتی پردرآمد بوده که می‌توانید با کمک آن به دلار کسب درآمد کنید. یوتیوب یک شبکه اجتماعی پرطرفدار در دنیا بوده که میلیون‌ها کاربر دارد. این شبکه اجتماعی درازای تولید محتوا به کاربران خود پول پرداخت می‌کند. البته درآمد شما کاملاً بستگی به میزان بازدید ویدئوهایتان خواهد داشت؛ یعنی باید ویدئوهای جذابی تولید کنید تا با بازدید بیشتر بتوانید به درآمد بالاتری دست‌یابید. یوتیوبری نیز هیچ سقف درآمدی ندارد و برخی افراد در این شبکه اجتماعی به درآمدهای نجومی دست‌یافته‌اند. البته این کسب و کار اینترنتی پردرآمد در ایران محدودیت‌هایی نیز دارد. برای مثال برای نقد کردن درآمد باید با برخی شرکت‌های واسطه خارجی قرارداد امضا کنید تا بتوانید بدون دردسر حقوقتان را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن