سئو

دلایل کاهش بک لینک وب سایت چیست؟

تنظیم بک لینک های دریافتی شما آسان نیست، به خصوص زمانی که آن را به صورت دستی انجام دهید. اما زمانی که تا حد امکان برای ایجاد یک برنامه سئو قوی و صعود به رتبه بندی موتورهای جستجو تلاش می‌کنید، کشف اینکه برخی از لینک ها یا به طور قابل توجهی کاهش یافته اند یا به طور کامل حذف شده اند، می‌تواند ناامید کننده باشد. در این مقاله دلایل کاهش بک لینک وب سایت و راه های جلوگیری از آن را بررسی می‌کنیم.

گاهی اوقات کاهش بک لینک وب سایت قابل پیشگیری است، اما ممکن است متوجه شوید که در موارد دیگر، کاری برای حفظ پروفایل بک لینک خود نمی‌توانستید انجام دهید. اما علت از بین رفتن بک لینک شما هر چه باشد، مهم است که علت را درک کنید.

درک دلایل کاهش بک لینک وب سایت

اگر بک لینک های شما به طور ناگهانی کاهش یا حتی به طور کامل ناپدید شوند، به راحتی می‌توانید امید خود را از دست بدهید و درگیر مواردی مانند اینکه چه کسی مقصر است و چقدر ممکن است در آن زمان برای شما ناعادلانه باشد، گرفتار شوید. با این حال، این واقعیت باقی می‌ماند که رقبای شما قرار نیست بنشینند و منتظر بمانند تا شما مشکل را برطرف کنید، به همین دلیل است که بسیار مهم است که بدانید چرا آنها سقوط کرده‌اند و چگونه می‌توانید از تبدیل شدن آنها به یک اتفاق عادی جلوگیری کنید.

بهترین راه برای ریشه‌یابی مشکل استفاده از نرم‌افزار تحلیلی و بازیابی مراحل خود است. این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام لینک ها از بین رفته یا شکسته شده اند. سپس می توانید با تماس با صاحبان سایت یا به سادگی ادامه دادن و درس گرفتن از اشتباهات خود، رفع مشکل را شروع کنید. همیشه یک لیست جامع از بک لینک های خود داشته باشید تا مشخص کنید از کجا شروع به اشتباه می‌کند.

اگر متوجه شدید که نمی‌توانید در مورد کاهش بک لینک وب سایت خود کاری انجام دهید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تجزیه و تحلیل آنچه را که اتفاق می‌افتد متوقف کنید و به جای آن اقدام کنید.

لینک های سمی یا بی کیفیت

اولین دلیل بالقوه ساده است. لینک های مورد بحث کیفیت پایینی داشتند و سمی به نظر می‌رسیدند. این عبارات به طور کلی می‌توانند بسیاری از جنبه های یک بک لینک بد را پوشش دهند، از رتبه بندی ضعیف صفحه مورد نظر، یا طرح بندی صفحه وب سایت، تا این واقعیت که ممکن است به صفحات مشابه بسیار زیادی تحت همان لنگر پیوند داده شود.

اگر بک لینک ارزان خریداری کرده اید، ممکن است بسیاری از آنها کیفیت پایینی داشته باشند. همیشه بهترین کار این است که بک لینک های خود را تا حد امکان طبیعی به دست آورید. با این حال، اگر برای بک لینک ها هزینه می کنید، مطمئن شوید که وب سایت های مرتبط با جایگاه خود را انتخاب می‌کنید که محتوای عالی را ارائه می‌دهند.

سیم های متقاطع

فرض کنید از نرم افزارهای تحلیلی برای ردیابی بک لینک های خود استفاده نمی‌کنید و هیچ راه مطمئنی برای ردیابی آنها ندارید. در این صورت، ممکن است اطلاعات کافی برای درک اینکه آیا بک لینک های شما واقعا در حال کاهش هستند یا خیر، داشته باشید. ممکن است تعداد پیوندهای قرار داده شده را به اشتباه به خاطر داشته باشید، یا ممکن است از تعداد زیادی پیوند جدید که تیم شما اخیراً به دست آورده است بی اطلاع باشید.

اگر از صفحات گسترده یا ایمیل‌ها برای پیگیری تلاش‌های خود برای ایجاد پیوند استفاده می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده که روی راه‌حل بهتر سرمایه‌گذاری کنید. اما قبل از اینکه فرض کنید هر چیزی اشتباه است، بررسی کنید که همه کاملاً به‌روز هستند و هیچ یک از اعضای تیم ارسال به‌روزرسانی‌ها را فراموش نکرده است.

پنالتی گوگل

اگر این پیوندهای بی کیفیت ادامه پیدا کنند، ممکن است از طرف گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر جریمه شوند. از آنجایی که هدف یک موتور جستجوی خوب این است که بهترین تطابق را برای جستجوهای ممکن (از جمله دقت و کیفیت) برای افراد فراهم کند، لینک های ضعیف می توانند به طور قابل توجهی رتبه صفحه شما را کاهش دهند.

در برخی موارد شدید، حتی می‌توانید از فهرست اصلی گوگل حذف شوید یا بخواهید پیوند را از پشت خود رد کنید، زیرا به عنوان هرزنامه بالقوه یا یک سایت مضر با کیفیت پایین در نظر گرفته شده‌اید.

اگر مشکوک هستید که جریمه گوگل دلیل کاهش لینک های شما است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک ممیزی سایت انجام دهید. شما می توانید جریمه های گوگل را برای طیف گسترده ای از اشتباهات سئو دریافت کنید، این همیشه مربوط به بک لینک ها نیست. گوگل معمولا دو نوع جریمه صادر می کند: جریمه های دستی و جریمه های الگوریتمی. اولی از بررسی عمیق وب سایت شما ناشی می‌شود و دومی زمانی که از ویژگی هایی استفاده می‌کنید که مطابق با دستورالعمل های Google نیستند.

سایت ها در حال ناپدید شدن هستند

اینترنت دائما در حال تغییر است، اما تغییر همیشه به معنای رشد نیست. همانطور که سایت‌های جدید روزانه ظاهر می‌شوند، سایت‌های قدیمی نیز ناپدید می‌شوند، تغییر نام تجاری می‌دهند یا به دامنه‌های جدید مهاجرت می‌کنند. اگر کاهش بک لینک وب سایت خود را مشاهده کرده اید، ممکن است سایتی که در آن قرار داده شده اند دیگر وجود نداشته باشد. این هرگز تقصیر شما نخواهد بود، و این بخشی اجتناب ناپذیر از دنیای دیجیتال است.

با این حال، احتمال ناپدید شدن سایت های با کیفیت پایین بسیار بیشتر از سایت های تاسیس شده با اعتبار بیشتر است. شما می توانید با قرار دادن لینک در سایت های با کیفیت و با شهرت، شانس خود را برای تجربه این مشکل کاهش دهید.

از طرف دیگر، اگر سایت قطعاً هنوز وجود دارد، ممکن است به سادگی مالک وب سایت تصمیم گرفته باشد که برخی از محتوای آنها را حذف کند. این واقعیت که بک لینک های شما در این مورد گنجانده شده اند، احتمالاً ربطی به کسب و کار شما ندارد و بیشتر به چشم اندازی که آن سایت خاص دارد مربوط می‌شود.

با این حال، همیشه ارزش دارد که با صاحبان سایتی که با آنها رابطه قوی دارید تماس بگیرید و از اینکه چرا پیوندهای شما ناپدید شده اند سؤال کنید. گاهی اوقات، اگر جایی برای پیوندهای شما در یک پست وبلاگ دیگر وجود داشته باشد که بتواند ارزشی را برای خوانندگان فراهم کند، صاحبان سایت از جایگزینی برخی از پیوندهای از دست رفته شما خوشحال خواهند شد. به طور مشابه، اگر سایتی به دامنه جدیدی منتقل شده است، باید از صاحب سایت بخواهید که مطمئن شود پیوندهای شما نیز در آنجا قرار می گیرند.

یک رقیب منجر به کاهش بک لینک وب سایت شما شده است

گاهی اوقات رقابت چیزی در آستین خود دارد و فقط با الگوریتم کلیک می‌کند و اگر آنها بک لینک های قوی از مکان های معتبر به دست آورده باشند، ممکن است به طور ارگانیک بالا بروند. اما وقتی نوبت به بک لینک های شما می‌رسد، دلیل دیگری وجود دارد که چرا بک لینک شما ممکن است پایین بیاید یا به پایین ترین سطح خود برسد.

متاسفانه، همیشه به دلیل مهارت های رقیب و دانش بازاریابی نیست. رقبای کینه توز گاهی ممکن است وب سایت، پیوندها یا سایر فرم های تماس شما را به عنوان هرزنامه گزارش کنند. اگر این کار به طور منظم و استراتژیک انجام شود، می تواند ماه ها کار سخت را خنثی کند.

لینک های شکسته یا منقضی شده

اگر یک یا چند سایت که در پست‌های وبلاگ پیوند می‌دهند، ناگهان ناپدید شوند یا دیگر وجود نداشته باشند، دنباله‌ای از پیوندهای شکسته یا منقضی شده را در پی خود باقی می‌گذارند. در برخی موارد، منبع backlink ممکن است نادرست، بالقوه مضر یا غیرقابل اعتماد بودن ثابت شده باشد.

هنگام شروع سفر ردیابی بک لینک خود، ممکن است تعجب کنید که باید به دنبال چه چیزی باشید. عوامل زیر مکان خوبی برای شروع هستند:

  • تاریخی که لینک قرار داده شده یا به دست آمده است
  • لینک شما در کدام دامنه قرار داده شده است
  • لینک شما چه URL را هدف قرار داده است
  • انکر تکست که انتخاب کردید
  • آیا پیوند ایندکس شده است یا خیر

ردیابی این عوامل می‌تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که بک لینک های شما کاهش نمی یابد و به اعتبار وب سایت شما کمک می‌کنند.

سخن پایانی

هنگامی که بک لینک ها از بین می‌روند، کشف کردن دلیل کاهش بک لینک وب سایت دشوار است. با این حال، با استفاده از فناوری در دستان شما و سیستم نظارت بر بک لینک های نوآورانه برای بررسی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل مستمر این مسائل برای شما، می‌توانید از وقوع آنها جلوگیری کنید و برند خود را در جایگاهی که در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارد حفظ کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن