سئو

بک لینک چیست و برای دریافت بک لینک چه راه‌هایی وجود دارد؟

بک لینک ها بخش مهمی از استراتژی سئو سایت هستند زیرا وب سایت شما به ترافیک نیاز دارد و هر چه بیشتر، باشد بهتر است. برای انجام این کار، باید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید.. بنابراین، پس از بررسی محتوای خود، افزودن کلمات کلیدی، و تقویت سئوی فنی خود، و هنوز رتبه‌بندی نشده‌اید، چه اتفاقی می‌افتد؟ یک زمینه کلیدی وجود دارد که باید روی آن تمرکز کنید: دریافت بک لینک یا ایجاد بک لینک.

اما چگونه می‌توانید بک لینک ایجاد کنید؟ بک لینک چیست؟ آیا همه بک لینک ها خوب هستند؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات و موارد دیگر، در ادامه با ما همراه باشید.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها به سادگی پیوندهایی از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. بک لینک ها که گاهی «لینک های ورودی» نامیده می‌شوند، یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی موتور جستجو هستند. لینک های داخلی در واقع پیوندهای بین صفحات در همان وب سایت هستند که در سئو نیز نقش مهمی دارند.

چرا دریافت بک لینک مهم است؟

اساسی ترین پاسخ به این سوال این است که بک لینک های سایت شما بر روی رتبه صفحه تاثبر می‌گذرانند و موتورهای جستجو از آن در الگوریتم خود (همراه با بسیاری از عوامل دیگر) استفاده می‌کنند تا به تعیین کیفیت وب سایت شما و رتبه بندی آن در صفحات نتایج کمک کنند.

دریافت بک لینک بیشتر نشان دهنده محبوبیت سایت شما در بین کاربران است و بخش مهمی از هر استراتژی سئو می‌باشد. بک لینک ها همچنین نقش مهمی در قابلیت کشف شما دارند، زیرا هم کاربران و هم خزنده های موتورهای جستجو، لینک های سایت های خارجی را به صفحه شما دنبال می‌کنند.

چه چیزی یک بک لینک خوب را می‌سازد؟

در سال 1998، زمانی که گوگل تازه شروع به کار کرده بود، الگوریتمی به نام PageRank را پیاده سازی کرد. یکی از مواردی که این مورد در هنگام تصمیم گیری در مورد تطابق یک صفحه وب با پرس و جوی کاربر در نظر گرفت، بک لینک ها بود. اما حتی در آن روزهای اولیه، همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی‌شدند. در حالی که کمیت لینک های دریافتی شما در رتبه بندی جستجوی شما لحاظ می‌شود، کیفیت نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

از نظر کمی، هرچه تعداد سایت‌هایی که به صفحه وب شما پیوند می‌دهند، بیشتر باشد، سیگنال قوی‌تری به Google نشان می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است و بنابراین ارزش پیوند دادن را دارد. به طور کلی، اگر صفحه شما دارای بک لینک بیشتری نسبت به یک صفحه مشابه باشد، در نتایج جستجوی ارگانیک بالاتر ظاهر می‌شود.

این بدین دلیل است که هر بار که سایتی به محتوای شما لینک می‌دهد، اساساً صحت آن را تضمین می‌کند. اما حتی یک لحظه هم فکر نکنید که هر سایتی که به صفحه وب شما اشاره می‌کند چیز خوبی است. برخی از پیوندها نه تنها نمی توانند هیچ کاری برای شما انجام دهند، بلکه برخی از آنها در واقع می‌توانند به رتبه بندی جستجوی شما آسیب بزنند. این بدان معنی است که شما باید نگران کیفیت لینک های ورودی خود باشید.

به عنوان مثال، به کدام سایت بیشتر اعتماد دارید: یک دانشگاه معتبر، یا یک بنیاد معتبر یا سایتی که فقط توسط وبلاگ شخصی یک فرد به آن لینک داده شده است؟ بنابراین، جای تعجب نیست که صفحه ای با لینک های کمتر از سایت های با کیفیت بالا از رقیبی با لینک های بیشتر از منابع نامعتبر بالاتر باشد.

اگر سایت شما لینک های غیرطبیعی دریافت کند، در واقع خطر جریمه شدن توسط گوگل را باید بپذیرید. اگر سایت‌های هرزنامه‌ای هستند که به صفحات شما پیوند می‌دهند، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن‌ها را رد کنید.

از کجا بفهمیم سایت ما چند بک لینک دارد؟

اکنون که اهمیت لینک‌های ورودی و ارزش آن‌ها را می‌دانید، وقت آن است که به پیوندهایی که قبلاً دارید فکر کنید. چگونه می‌دانید کدام سایت ها ترافیک را به سمت شما هدایت می‌کنند؟ دو راه برای انجام این کار وجود دارد: یکی که فقط به شما می‌گوید چه کسی به سایت شما لینک می‌دهد و دیگری که می‌توانید از آن برای جستجوی لینک‌های ورودی رقبا استفاده کنید.

بررسی بک لینک های سایت با کنسول جستجوی گوگل

اگر یک وب مستر هستید، کنسول جستجوی گوگل باید بهترین دوست شما باشد. این مملو از انواع ابزارها و گزارش‌های مفید است که به شما در پیگیری عملکرد و رفع مشکلات کمک می‌کند و رایگان است. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید و سایت خود را تایید کردید، می‌توانید از آن برای ردیابی بک لینک های خود استفاده کنید. در نوار کناری، گزینه ای به نام Links وجود دارد.

بررسی بک لینک های سایت
بررسی بک لینک های سایت با کنسول جستجوی گوگل

اگر روی آن کلیک کنید، جزئیات پیوندهای داخلی و خارجی شما را نشان می‌دهد.

بررسی لینک ها با ابزارهای سئو

تنها نقطه ضعف استفاده از ردیابی لینک کنسول جستجوی گوگل این است که فقط به شما امکان می‌دهد جزئیات سایت خود را ببینید. اما با استفاده از چک‌کننده‌های بک لینک مانند Majestic SEO، Semrush و Ahrefs، می‌توانید ببینید رقبای شما چه می‌کنند و شاید برخی از این لینک‌ها را بدزدید.

راه های دریافت بک لینک چیست؟

راه‌های مختلفی برای پیوند دادن سایر سایت‌ها به سایت شما وجود دارد، اما بیشتر آنها نیاز به کمی تلاش از جانب شما دارند. اولین و ساده ترین راه برای دریافت لینک، پرداخت هزینه برای آنهاست. اما به این هشدار مهم توجه کنید: اگر گوگل شما را در حال مشارکت در یک طرح ساخت لینک پولی دستگیر کند، جریمه خواهید شد.

خرید لینک برای مدت طولانی موضوع بحث کارشناسان سئو بوده است در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که ارزش ریسک کردن را ندارد. شما خودتان تصمیم می‌گیرید، اما توصیه ما این است که قبل از بررسی اینکه آیا لینک های پولی مسیری هستند که می خواهید امتحان کنید، لینک سازی ارگانیک را امتحان کنید.

راه بعدی گرفتن بک لینک (Backlink) ایجاد آنهاست. این به طور کلی به معنای ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های تجاری یا اظهار نظر در وبلاگ ها و انجمن ها با پیوند به سایت خود است.

یک راه بهتر برای تولید لینک های ورودی، کسب آنهاست. برای کسب بک لینک، باید محتوای مفیدی داشته باشید که برای دیگران ارزش ایجاد کند. محتوای آماری همیشه راه خوبی برای جذب بک لینک های با کیفیت است زیرا آمار یک راه عالی برای اثبات یک نکته می‌باشد.

با ارائه آمارهای مرتبط در مورد جایگاه خود، سایت خود را به عنوان یکی از معتبرترین سایت ها معرفی خواهید کرد و لینک های ورودی زیادی ایجاد می‌کنید. سپس می‌توانید اخبار خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و به مقالات خود لینک بدهید.

سخن پایانی

نکته اصلی در دریافت بک لینک این است که اگر محتوای سایت شما خوب باشد به تدریج شروع به تولید بک لینک می‌کند. اما اگر نتوانید آنقدر صبر کنید چه؟ اگر در حال حاضر بک لینک می‌خواهید چه؟

محتوای خود را از طریق کمپین های اجتماعی برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید. ممکن است کسی مقاله شما را مفید بداند و به آن لینک دهد. یا از یکی از ابزارهای شخص ثالث ذکر شده در بخش قبل برای یافتن یک صفحه مرتبط با تعداد زیادی لینک ورودی استفاده کنید. سپس محتوای بهتری نسبت به رقبا ایجاد کنید.

فراموش نکنید که سئو، یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت و خیلی بعید است که یک شبه نتایج را ببینید. برای دریافت بک لینک صبور باشید، محتوای عالی ایجاد کنید و به دنبال فرصت هایی برای ایجاد لینک باشید. شما در کمترین زمان تعداد زیادی لینک دریافتی خواهید داشت.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 3 = 12

دکمه بازگشت به بالا
بستن