سئو

ساب دامین چیست؟ تعریف و نحوه راه‌اندازی Subdomain

ساب دامین پسوندی از نام دامنه شما است که برای سازماندهی بخش های جداگانه وب سایت شما استفاده می‌شود. به عنوان مثال بیایید www.google.com را در نظر بگیرید. Google از یک ساب دامین برای Gmail استفاده می‌کند:

mail.google.com. ساب دامین در اینجا mail است. با وجود تغییر جزئی URL، شما همچنان در وب سایت Google هستید.

ساب دامین چیست؟

ساب دامین یک بخش اضافی از اطلاعات است که به ابتدای نام دامنه شما اضافه می‌شود. برای سازماندهی محتوایی که عملکرد خاصی را در یک وب سایت انجام می‌دهد استفاده می‌شود. مانند یک فروشگاه آنلاین، وبلاگ یا صفحه مشاغل.

چرا از ساب دامین استفاده می‌کنیم؟

علاوه بر سازماندهی توابع وب سایت شما، زیر دامنه ها نیز یافتن این توابع را برای کاربران آسان تر می‌کنند. به یک زیر دامنه مانند یک فروشگاه بزرگ فکر کنید. بنابراین ساب دامنه مانند بخش فردی در فروشگاه خواهد بود. لباس زنانه، دکوراسیون منزل، کفش و غیره. هر بخش عملکرد خاصی دارد و فقط محصولات مرتبط با آن عملکرد را در خود جای می‌دهد.

ساب دامین ها زمانی که وب سایت شما دارای محتوای زیادی است که مدیریت آن در یک وب سایت دشوار است، به خوبی کار می‌کنند.

چند مورد استفاده خاص برای Subdomain ها عبارتند از:

  • نسخه جدید سایت خود را قبل از راه اندازی آزمایش کنید
  • ایجاد فروشگاه اینترنتی
  • ایجاد یک بخش راهنما جداگانه در سایت خود
  • جدا کردن وبلاگ از بقیه وب سایت شما
  • سازماندهی محتوا از مکان های مختلف یک
  • نشان دهنده زبان یا منطقه

موتورهای جستجو به گونه ای متفاوت به زیر دامنه ها و زیر شاخه ها نگاه می‌کنند. بیایید ببینیم چرا این درست است، و چگونه استفاده از یک زیر دامنه در مقابل یک زیر شاخه بر سئو تاثیر می‌گذارد.

ساب دامین در مقابل ساب دایرکتوری برای سئو

ساب دامنه ها توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان یک وب سایت متفاوت دیده می‌شوند. این بدان معنی است که موتورهای جستجو باید هر زیر دامنه را به طور جداگانه بخزند و فهرست کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که آب پیوند ایجاد شده از بک لینک ها به سایت اصلی شما بین دامنه و زیر دامنه های شما به اشتراک گذاشته نمی‌شود. ایجاد رتبه صفحه برای کلمات کلیدی برای یک زیر دامنه به همان اندازه دشوار است که برای یک وب سایت کاملاً مجزا.

فقط در صورتی باید از زیر دامنه ها استفاده کنید که دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید از زیردامنه‌ها برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی مختلف، هدف قرار دادن یک بازار خاص، یا رسیدن به مکان متفاوتی استفاده کنید یا به زبانی غیر از زبان وب‌سایت اصلی خود ارائه دهید.

زیر شاخه ها فایل هایی هستند که در دامنه اصلی شما یافت می‌شوند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، زیرشاخه ها را به عنوان سایت های جداگانه نمی بینند،. برای وبلاگ نویسان، استارتاپ ها یا کسب و کار های کوچک با زمان و منابع محدود، استفاده از زیر دایرکتوری ها به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را سریعتر از استفاده از زیر دامنه رتبه بندی کنید.

چگونه یک ساب دامین بسازیم

اکثر ارائه دهندگان هاست راهی برای ایجاد یک Subdomain در رابط خود ارائه می‌دهند. ما از ارائه دهنده هاست SiteGround به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد، اما این روند در همه سیستم عامل ها مشابه است.

  • ابتدا وارد شوید و به تنظیمات زیر دامنه دسترسی پیدا کنید. برای SiteGround، به Site Tools > Domain > Subdomains > Create New Subdomain بروید.
  • پیشوند زیر دامنه ای را که قصد استفاده از آن را دارید در قسمت Name تایپ کنید. مانند «خرید»، «وبلاگ»، «کمک» و غیره.
  • پس از اینکه نام زیر دامنه جدید خود را تایپ کردید، روی «ایجاد» کلیک کنید. اکنون شما یک ساب دامین جدید دارید.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن