بازاریابیتبلیغات

ترکر چیست؟

ترکر اپلیکیشن چیست؟

امروزه راه‌اندازی و عرضه اپلیکیشن توسط کسب‌و‌کار‌ها بسیار مرسوم گردیده و معمولاً هر برندی برنامه موبایلی مختص به خود را به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران با نصب این اپلیکیشن یا برنامه‌ها، می‌توانند از خدمات برند‌ مورد‌نظر استفاده کنند. به همین دلیل هر کسب و‌ کاری برای ارائه هرچه بهتر خدمات  و برقراری ارتباط با مشتری، اقدام به ساخت اپلیکیشن خواهد کرد. اما ساخت و عرضه اپلیکیشن یا برنامه موبایلی برای یک‌ کسب‌و‌کار، کافی نبوده و این میزان استفاده از آن است که می‌تواند موجب رشد و شناخته‌تر شدن یک برند شود. مثلاً اگر شما صاحب یک کسب‌و‌کار باشید، هرچقدر که افراد بیشتری اپلیکیشن شما را نصب کنند، برایتان مطلوب‌تر خواهد بود. حال اگر کاربران به اپلیکیشن شما وفادار بوده و همواره از آن استفاده کنند رفته‌رفته برند شما شناخته‌شده و می‌توانید مشتریان زیادی از طریق آن جذب کنید. در اینجاست که ترکر اپلیکیشن به کار می‌آید.

حال برای اینکه بتوانید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید، باید از کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی استفاده  کنید تا میران نصب برنامه برندتان توسط کاربران را افزایش دهید. اما آیا تنها اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای شناخته شدن اپلیکیشن کسب‌و‌کار کافی خواهد بود؟ خیر! شما علاوه بر راه‌اندازی کمپین‌های مختلف باید همواره آن‌ها را آنالیز کنید. شما با استفاده از ترکر اپلیکیشن می‌توانید این آنالیز را داشته باشید. شما باید بدانید که کدام‌یک از کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشنتان مؤثرتر عمل نموده و کدام‌یک‌ نیز تأثیر چندان زیادی در افزایش میزان دانلود آن نداشته‌اند.

در اینجا می‌توانید از ردیاب کمپین که بانام tracker نیز شناخته ‌می‌شود استفاده ‌کنید. این ردیاب درواقع ابزاری است که به اپلیکیشن شما نصب می‌شود و فعالیت کاربران در آن را مورد برسی قرار می‌دهد. با کمک‌ ردیاب کمپین می‌توانید میزان اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشن خود را بسنجید و بدانید که از طریق کدام‌یک از این ‌کمپین‌ها کاربران بیشتری اپلیکیشن شما را نصب‌کرده‌اند. ردیاب اپلیکیشن با بررسی قیف فروش تمامی کاربران را تحت نظر دارد و هر فعالیتی که انجام ‌می‌دهند را موردبررسی قرار می‌دهد. حال با کمک این نوع ردیاب وقتی‌که متوجه شوید، کدام‌یک از کمپین‌ها در تبلیغ اپلیکیشنتان مؤثرتر بوده‌اند، می‌توانید بارها آن را تکرار کنید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که کدام‌یک‌ از کمپین‌های تبلیغاتی نرخ تبدیل زیادی برایتان نداشته‌اند و درنهایت باید تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید. در‌نتیجه ترکر در آنالیز عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی به شما بسیار کمک‌ خواهد کرد.

ترکر (tracker) چگونه کار می‌کند؟

عملکرد ردیاب کمپین شاید در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما اگر نگاهی به نحوه کار این‌ ابزار بیندازیم، خواهیم دید که عملکرد آن‌ بسیار ساده‌تر از تصور ما است. ردیاب اپلیکیشن بر اساس داده‌ها، فعالیت می‌کند. برای درک عملکرد این ابزار باید ابتدا یک قیف فروش را در نظر بگیرید. دهانه قیف فروش بسیار بزرگ است و همواره مشتریان زیادی وارد آن می‌شوند؛ اما در میانه مسیر برخی مشتریان به دلایل مختلف از خرید منصرف شده و از قیف فروش خارج می‌شوند. عده‌ای دیگر نیز تا پایان قیف فروش رفته و خرید خود را انجام‌ می‌دهند. یعنی اگر هزار نفر در دهانه قیف فروش قرار دارند، رفته‌رفته کم می‌شوند و تعداد افراد خروجی این قیف از تعداد افرادی که در ابتدا واردشده‌اند بسیار کمتر خواهد بود.

اما مشتری در حین ورود به قیف چه فعالیتی انجام داده است؟ در کدام مرحله از قیف خارج‌شده است؟ از طریق چه تبلیغی وارد قیف فروش شده است؟ با پاسخ به این سؤالات می‌توان عملکرد یک‌ کمپین را سنجید. درنتیجه ترکر نیز دقیقاً به همین شیوه عمل می‌کند. ردیاپ کمپین به کاربر و اپلیکیشن متصل می‌شود. سپس از لحظه ورود کاربر به اپلیکیشن تا لحظه خروج، فعالیت‌هایش را تحت نظر می‌گیرد. در‌نتیجه وقتی با کمک‌ این ردیاب بدانید که چه تعداد مشتری وفادار از طریق چه کمپینی جذب‌شده‌اند، می‌توانید عملکرد تمامی کمپین‌هایتان را به‌واسطه این ابزار آنالیز کنید.

اما باید توجه داشته باشید که نباید عملکرد یک کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن را، تنها با توجه به داده‌های اولیه ردیاب آنالیز کنید. به‌این‌علت که اطلاعات اولیه تنها مربوط به دانلود اپلیکیشن بوده و درواقع ممکن است برخی کاربران در میانه راه به هر دلیلی از اپلیکیشن شما خارج شوند. پس اگر می‌خواهید اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی را به‌واسطه ترکر محک بزنید، حتماً از آخرین آمار و داده‌ها استفاده کنید تا بتوانید تعداد کاربران وفادار که از هر کمپین جذب نموده‌اید را مشاهده کنید.

ترکر چگونه کار می‌کند
ترکر چگونه کار می‌کند

نکات طلایی در خصوص انتخاب ترکر اپلیکیشن مناسب

برای خرید ردیاب  کمپین باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. به‌این‌علت که انتخاب یک ردیاب مناسب گاهی می‌تواند کمی دشوار باشد و در نظرگیری برخی معیار‌ها در این زمینه به شما بسیار کمک خواهد کرد. در زیر نکات طلایی و مهم هنگام انتخاب ردیاب کمپین مناسب را نام‌برده‌ایم:

  • امنیت بالا

شما به‌عنوان مدیر کسب‌و‌کار مسئول حفظ داده‌های کاربران خواهید بود. پس در درجه اول باید دقت کنید که ردیاب موردنظرتان از امنیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

  • دارا بودن پشتیبانی فنی

ردیاب اپلیکیشن شما باید دارای پشتیبانی قدرتمندی باشد. یعنی اگر نیاز به خدمات فنی داشت باید سریعاً بتوانید از پشتیبان آن کمک دریافت کنید. به‌این‌علت که اگر ترکر دچار مشکل فنی شود، در آنالیز کمپین‌ها اختلال ایجادشده و باید پشتیبان به سؤالات فنی شما پاسخ دهد تا مشکل رفع گردد.

  • پوشش دستگاه‌های مختلف

برخی از ردیاب‌های اپلیکیشن تنها یک دستگاه خاص را پوشش می‌دهند؛ اما شما باید ردیابی را انتخاب کنید که اکثر دستگاه‌های پرکاربرد مثل تبلت، موبایل، کامپیوتر و … را تحت پوشش قرار دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + = 19

دکمه بازگشت به بالا
بستن