سئو

اسلاگ URL چیست و چرا برای SEO مهم است؟

اسلاگ URL یا URL Slug (همچنین به عنوان Slug وب سایت شناخته می‌شود) آخرین قسمت از آدرس URL است که به عنوان یک شناسه منحصر به فرد صفحه عمل می‌کند. در این مقاله به مفهوم URL Slug و اهمیت آن برای سئو می‌پردازیم.

به عنوان مثال، مقاله ای که اکنون می‌خوانید دارای یک URL است که به شکل زیر است:

https://nematiacademy.com/blog/what-is-a-url-slug-and-why-is-it-important-for-seo/

اسلاگ URL در اینجا عبارت زیر است:

what-is-a-url-slug-and-why-is-it-important-for-seo

چرا اسلاگ URL برای سئو مهم است؟

URL Slug اغلب مکانی عالی برای گنجاندن کلمه کلیدی هدف (یا اصلی) یک صفحه در نظر گرفته می‌شود. از این گذشته، جان مولر، کارمند گوگل تایید کرده است که کلمات موجود در URL یک عامل رتبه بندی هستند.

دیدن یک جریان طولانی از حروف، اعداد و نمادهای تصادفی در نوار جستجوی شما نه تنها آزاردهنده است، بلکه غیرقابل اعتماد به نظر می‌رسد و ممکن است شما را از اشتراک گذاری یا پیوند دادن به یک URL منصرف کند.

حالا تصور کنید یک موتور جستجو با همان جریان مزخرف روبرو شود. الگوریتم های موتورهای جستجو برای درک داده هایی که با آنها در تماس هستند به محتوای شفاف، تمیز و بهینه نیاز دارند.

داشتن یک URL تمیز، واضح و کوتاه به بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات شما را درک کنند. اسلاگ URL شما همچنین می‌تواند منبعی دست نخورده از پتانسیل رتبه بندی کلمات کلیدی باشد.

بهترین شیوه های ایجاد URL Slug

بیایید نگاهی به برخی از بهترین شیوه ها و نکات در مورد نحوه ایجاد Slug URL خوب بیندازیم.

اسلاگ URL توصیفی باشد

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نقش اصلی URL Slugs این است که URL ها را کاربر پسندتر کنند. بنابراین، آنها باید محتوای یک صفحه را توصیف کنند. استفاده از کلمه کلیدی هدف یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است زیرا معمولاً توصیفی دقیق و در عین حال بسیار کوتاه از آنچه صفحه در مورد آن است می‌باشد.

URL Slug مختصر و آسان برای خواندن

یک URL خوب نباید خیلی طولانی باشد. خواندن و یا به خاطر سپردن URL های طولانی سخت تر است. سعی کنید کمتر از پنج کلمه در راب اسلاگ استفاده کنید.

  • اسلاگ URL خوب: /abs-exercises
  • اسلاگ URL بد: /the-best-abs-exercises-for-all-levels-of-gym-goer

علاوه بر این، URL که بیش از حد طولانی باشد در نتایج جستجوی گوگل کوتاه می‌شود. اگرچه این یک فاجعه سئو نیست، اما باعث نمی شود قطعه صفحه خیلی خوب به نظر برسد.

یو آر ال اسلاگ کاربر پسند ایجاد کنید

URL نیز یکی از مواردی است که مردم گاهی اوقات در نتایج جستجو می‌بینند. یک صفحه نتایج گوگل را باز کنید، URL های مختلفی را در مورد یک موضوع خاص خواهید دید، درست است؟ بنابراین باید مطمئن شوید که یو ار ال شما مطابق با چیزی است که مردم انتظار دارند ببینند.

کلمات جدا در URL

نحوه جدا کردن کلمات بر خوانایی یک URL Slug تاثیر می‌گذارد. جدا کردن کلمات موجود در Slug به کاربران کمک می‌کند URL را راحت تر درک کنند.

از خط تیره استفاده کنید، نه آندرلاین

بهترین روش استفاده از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در URL ها است. موتورهای جستجو ممکن است جداکننده های دیگر را به درستی تفسیر نکنند.

از کاراکترهای کوچک استفاده کنید

از آنجایی که URL ها اغلب به عنوان حساس به حروف بزرگ و کوچک در نظر گرفته می‌شوند، بهتر است از حروف کوچک استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود و نوشتن URL به صورت دستی آسان تر شود.

  • اسلاگ URL خوب: /new-york
  • اسلاگ URL بد: /New-York
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن