سئو

نقشه راه تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

هنگامی که مشتریان بالقوه برای اولین بار به صفحه کسب و کار شما می‌آیند، احتمالاً فقط روی پیشنهاد شما کلیک نمی‌کنند و بلافاصله از سایت فروشگاهی شما خرید نمی‌کنند. آنها به احتمال زیاد در سایت شما جستجو می‌کنند تا در مورد آن بیشتر بیاموزند، میزان اعتماد افراد به شرکت شما را بسنجند و به دنبال منابعی باشند که به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کند. شما می‌توانید این تجربه را با نقشه راه تولید محتوا برای آنان ایجاد کنید.

نقشه راه تولید محتوا به شما امکان می‌دهد در هر مرحله از سفر خریدار، محتوای بسیار هدفمند و شخصی‌سازی شده ایجاد کنید، و به آنها برای ترغیب به تصمیم‌گیری خرید کمک کنید. در این مقاله به اینکه نقشه راه تولید محتوا چیست و چگونه می‌توانید نقشه محتوا را برای برند خود شروع کنید، می‌پردازیم.

نقشه راه تولید محتوا چیست؟

نقشه محتوا طرحی است برای ارائه محتوای مناسب، به افراد مناسب و در زمان مناسب. نقشه راه تولید محتوا، ویژگی‌های شخصی که محتوا را مصرف می‌کند و مرحله چرخه زندگی او را در نظر می‌گیرد تا با انواع مختلف محتوایی که ارائه می‌کند، نیازهای آنها را بهتر برآورده کند. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در حال ساخت یک وب سایت کاملاً جدید است، باید بر اساس دلیل رفتن مشتری به صفحه شما، ایجاد یک نقشه راه تولید محتوا را شروع کنید. سپس تیم بازاریابی می‌تواند هدف را برای ایجاد اعتماد هماهنگ کند و آن را در سبد بازاریابی خود اعمال کند.

به صورت کلی نقشه راه تولید محتوا فرآیند ایجاد برنامه محتوایی است که خریداران را در مراحل مختلف چرخه حیات مشتری مورد خطاب قرار می‌دهد. هر قطعه در نقشه محتوا برای پاسخگویی به نیازهای خریدار در نقطه خاصی از سفر، با هدف نهایی هدایت آنها به سمت تصمیم خرید، طراحی شده است .

چرا نقشه راه تولید محتوا مهم است؟

نقشه‌برداری محتوا به شما کمک می‌کند برای ایجاد محتوایی برنامه‌ریزی کنید که از سفر مشتری پشتیبانی می‌کند و تجربه مشتری منسجم‌تر و شخصی‌سازی شده‌تری ایجاد می‌کند. محتوا ها باید اهداف مختلفی را برآورده کنند زیرا مشتریان بالقوه با پیشرفت در سفر خریدار به دنبال اطلاعات متفاوتی هستند. برای اطمینان از اینکه محتوای شرکت شما در تولید سرنخ برای مشتری موثر است، باید محتوای متنوعی ارائه دهید که موضوعات مختلفی را پوشش دهد که آنها در جستجوی آن هستند.

اما ارائه موضوعات واقعی که یک استراتژی محتوای بسیار هدفمند را ایجاد می‌کند، چندان آسان نیست. با این حال، نقشه‌برداری محتوا با در نظر گرفتن مخاطب می‌تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی را به روشی قابل مدیریت‌تر تنظیم کنید.

مراحل ایجاد نقشه راه تولید محتوا

در ادامه به مراحلی که باید در راه ایجاد نقشه راه تولید محتوا، طی کنید می‌پردازیم.

شخصیت خریدار خود را شناسایی کنید

شخصیت های خریدار، نمایش های تعمیم یافته ای از مشتریان ایده آل شما هستند. آنها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان خود (و مشتریان بالقوه) را بهتر درک کنید و به شما کمک می‌کند تا محتوا را با نیازها، رفتارها و نگرانی های گروه های مختلف تنظیم کنید.

قوی ترین شخصیت های خریدار بر اساس تحقیقات بازار و همچنین بینش هایی به دست می‌آیند که از پایگاه مشتری واقعی خود (از طریق نظرسنجی، مصاحبه و غیره) جمع آوری می‌کنید. بسته به کسب‌وکارتان، می‌توانید یک یا دو شخصیت یا ده‌ها نفر داشته باشید.

مسیر خرید مشتری را در نظر بگیرید

شخصیت خریدار که با محتوای خود هدف قرار می‌دهید، تنها نیمی از معادله نقشه راه تولید محتوا است. علاوه بر این که بدانید مشتری چه کسی است، باید بدانید که او در کجای چرخه خرید قرار دارد (یعنی چقدر به خرید نزدیک است). این مکان در چرخه خرید به عنوان مرحله چرخه حیات شناخته می‌شود.

برای الگوی نقشه‌برداری محتوا، چرخه خرید را به سه مرحله چرخه حیات تقسیم می‌کنیم: آگاهی، توجه و تصمیم.

  • آگاهی: در مرحله آگاهی، فرد علائم یک مشکل یا فرصت بالقوه را درک کرده و بیان می‌کند.
  • توجه: در مرحله بررسی، شخص مشکل یا فرصت خود را به وضوح تعریف و نام گذاری کرده و به دنبال راه حل است.
  • تصمیم: در مرحله تصمیم گیری، فرد راهبرد، روش یا رویکرد راه حل خود را تعریف کرده و به دنبال ارائه دهنده می‌گردد.

با ترکیب پرسونای خریدار با مراحل چرخه زندگی، می‌توانید بخش‌های خاصی از مخاطبان خود را تقویت کنید و محتوایی را متناسب با هر یک از آن بخش‌ها تنظیم کنید.

طوفان فکری درباره سوالاتی را که پرسونا ها در مرحله آگاهی دارند

محتوای مرحله آگاهی شما باید در اوایل چرخه خرید هدف قرار گیرد. افراد این بخش تازه متوجه می‌شوند که مشکل دارند. در این مرحله، به این فکر کنید که چگونه محتوای شما می‌تواند به افراد کمک کند تا در مورد مشکل به طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنند، و خواهید دید که آنها همچنان به تصمیم خرید نزدیک‌تر می‌شوند.

سوالات مهم برای شروع برین استورم:

  • آنها احتمالاً سعی در حل چه مشکلی دارند و چه علائمی باعث این مشکل شده است؟
  • چه اطلاعاتی به آنها کمک می‌کند تا مشکل(های) خود را شناسایی کنند و اینکه محصول یا خدمات ما برای حل آنها طراحی شده است؟
  • چگونه می‌توانیم برای آنها اعتماد ایجاد کنیم و ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود از این مرحله اولیه در سفر فراهم کنیم؟

محتوای مرحله آگاهی را شناسایی کنید

با در نظر گرفتن سوالات شخصیت های خریدار خود، می‌توانید آنها را به موضوعاتی برای محتوای مرحله آگاهی تبدیل کنید. محتوایی که می‌خواهید به آنها ارائه دهید باید با نیازهای فعلی آنها صحبت کند، نه اینکه مستقیماً به محتوای متمرکز بر محصول بپرد. این مرحله می‌تواند به شکل پست های وبلاگ روشنگر، وبینارها، کتاب های الکترونیکی یا پست های رسانه های اجتماعی باشد که اطلاعاتی را برای حل نگرانی های اولیه ارائه می‌دهد و به آرامی مشتریان بالقوه را با نحوه کمک محصول شما به آنها آشنا می‌کند.

درباره موانعی که مشتری را از خرید باز می‌دارد برین استورم کنید

برخی از رقبا ممکن است راه حل مقرون به صرفه تر، روش های متفاوتی برای رفع مشکلات، یا اقتدار (محبوبیت) بیشتر در بازار داشته باشند. در حالی که برخی از این جنبه‌ها را نمی‌توان تغییر داد، شما همچنان می‌توانید به مشتری بالقوه متوسل شوید و اگر پیشنهاد شما ارزش افزوده واقعی دارد، صرف نظر از بقیه، آنها را به خرید نزدیک‌تر کنید.

محتوای مرحله تصمیم گیری را مشخص کنید

در مرحله تصمیم گیری از سفر خریدار، می‌توانید در درجه اول به بازاریابی محصولات یا خدمات خود نزدیک شوید. اگر شخصی به این مرحله رسیده باشد، قبلاً یک مشکل و راه حل را شناسایی کرده است و اکنون آماده می‌شود تا روی دکمه خرید کلیک کند.

سخن پایانی

نقشه راه تولید محتوا با ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب می‌تواند برای رشد کسب و کار شما معجزه کند. با برآوردن نیازهای مشتریان احتمالی بر اساس شخصیت و مرحله چرخه زندگی آنها، در هر مرحله آنها را راضی نگه می‌دارید و شانس خود را برای به دست آوردن یک مشتری وفادار و تبدیل آنها به مبلغ برند افزایش می‌دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 5

دکمه بازگشت به بالا
بستن