بازاریابی

بازاریابی قطره ای یا دریپ مارکتینگ (Drip Marketing) چیست؟

بازاریابان دیجیتال همیشه به دنبال تاکتیک های تبلیغاتی مقرون به صرفه برای رسیدن به اهداف خود هستند. از رسانه های اجتماعی گرفته تا بازاریابی محتوا و سئو، آنها سعی می کنند به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند و مخاطبان موجود را پرورش دهند. یکی از محبوب ترین روش ها که به راحتی شخصی سازی و خودکار می شود بازاریابی قطره‌ای است.

بازاریابی قطره ای چیست؟

بازاریابی قطره ای یک استراتژی است که شامل ارسال توالی پیام های خودکار است که معمولاً پس از اقدامات خاص کاربر، مانند ثبت نام یا خرید، آغاز می شود. به عنوان مثال، می‌توانید یک سری ایمیل خوش‌آمدگویی برای مشترکین جدید ایجاد کنید. کمپین های قطره ای همچنین می توانند در کانال هایی مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی و ایمیل مستقیم انجام شوند.

چرا بازاریابی قطره ای برای مشاغل مهم است؟

بیایید برخی از مزایای کلیدی اتوماسیون بازاریابی و کمپین های قطره ای برای کسب و کار شما عبارتند از:

افزایش تعامل

هنگامی که یک مصرف کننده اقدام خاصی را در وب سایت شما انجام می دهد، به برند شما علاقه مند می شود. با بازاریابی قطره ای و محتوای مرتبط، می توانید آنها را بیشتر درگیر کرده و آنها را تبدیل کنید. با این حال، بهتر است از ارسال ایمیل‌های نامطلوب به افراد غیر بازکننده پرهیز کنید و به کسانی که علاقه واقعی به کمپین‌های شما نشان می‌دهند بپیوندید.

پول درآوردن

به غیر از پرورش مخاطبان هدف خود با محتوای مفید، همچنین می توانید کمپین های خودکار را برای افزایش ROI اجرا کنید.

افزایش آگاهی از برند

ارسال محتوای مرتبط و به موقع به طور مداوم به صندوق پستی مشترکین باعث می شود که برند شما برای افرادی که قبلاً به برند شما ابراز علاقه کرده اند، بیشتر دیده شود.

کاهش هزینه 

به طور کلی، بازاریابی قطره‌ای ایمیلی بسیار مقرون به صرفه است و به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان جدید و مشتریان فعلی را در مراحل ساده هدف قرار دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل است که از این نوع ایمیل ها برای ایجاد گردش کار خودکار مناسب برای مخاطبان شما پشتیبانی کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 − 52 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن