سئو

همنوع خواری کلمات کلیدی چیست و چگونه با رفع آن ترافیک بیشتری به دست آوریم؟

بسیاری از مردم می گویند که کلید موفقیت سئو این است که خود را به عنوان یک منبع معتبر برای همه کلمات کلیدی در صنعت خود، حتی کلمات کلیدی خاص، معرفی کنید. اما متاسفانه، رقیب شما همین کار را انجام می‌دهد. در برخی موارد حتی ممکن است در حال رقابت با خودتان باشید. رقبای شما ممکن است از کلمات کلیدی مشابه شما استفاده کنند، اما آیا آنها سئوی خود را با پاکسازی همنوع خواری کلمات کلیدی بهینه می‌کنند؟

همنوع خواری کلمات کلیدی در سئو چیست؟

زمانی که دو یا چند صفحه در یک وب سایت دارای کلمات کلیدی مشابه هستند، این صفحات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در نتیجه رتبه یکدیگر را تصاحب می‌کنند یا می‌خورند و همنوع خواری کلمات کلیدی یا Cannibalization پیش می‌آید.

به عبارت دیگر، گاهی اوقات دو یا چند URL در یک دامنه ممکن است برای یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی رتبه بندی شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، گوگل نمی‌داند کدام قسمت از محتوا را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان دهد. وقتی این URL ها برای عبارات جستجوی یکسانی رقابت می‌کنند، به آن سئو خواری می‌گویند.

چگونه پاکسازی همنوع خواری کلمات کلیدی می تواند فورا رتبه شما را افزایش دهد

هنگامی که شما و رقبایتان برای کلمات کلیدی یکسانی رتبه بندی می کنید، با این حال موقعیت شما در SERP ها پایین تر است، ممکن است مشکل همنوع خواری کلمات کلیدی داشته باشید. اگر محتوای شما در حال همنوع خواری است، نه تنها باید با رقبای خود برای کسب مقام برتر مبارزه کنید، بلکه باید با صفحات خود نیز مبارزه کنید.

وقتی URL ها با یکدیگر رقابت می‌کنند، هم نوع خواری کلمات کلیدی یک عامل مضر است. اگر تعداد آنها بسیار زیاد باشد، حتی می‌توانند به اعتبار دامنه شما آسیب برسانند، به خصوص اگر به گوگل نگفته باشید که تفاوت آشکاری بین دو محتوای مشابه وجود دارد. همانطور که می‌بینید، همنوع خواری کلمات کلیدی تاثیر منفی بر سئوی دامنه شما دارد.

چگونه همنوع خواری کلمات کلیدی را در وب سایت خود پیدا کنید

راه های مختلفی برای یافتن همنوع خواری در دامنه شما وجود دارد:

  • راه دستی
  • راه آسان

دو راه برای تعیین مکان خواری محتوا و کلمه کلیدی بدون استفاده از ابزار وجود دارد:

  1. از یک ردیاب رتبه یا کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا ببینید صفحات شما در چه موقعیت هایی در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند و همچنین کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شوند. سپس، URLهای منطبق برای کلمات کلیدی مشابه را پیدا کنید.
  2. محتوای سایت خود را به صورت دستی بررسی کنید تا ببینید آیا چندین صفحه وجود دارد که به یک موضوع می پردازد یا کلمات کلیدی مشابهی را شامل می شود. سپس، به گوگل بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا واقعاً این کار را انجام می دهید یا نه. این همچنین می تواند به شما در جلوگیری از وقوع آن کمک کند.

بهترین راه برای رفع همنوع خواری کلمات کلیدی چیست؟

می‌توانید این مراحل را برای حل مشکل همنوع خواری کلمات کلیدی انجام دهید.

  • دو URL را در یک URL بپیوندید یا ادغام کنید.
  • یک تغییر مسیر 301 انجام دهید.
  • تمرکز خود را به یکی از دو محتوا تغییر دهید و کلمه‌ای را که آدم‌خواری می‌کند، حذف یا بهینه کنید.
  • یک تگ متعارف در یکی از دو URL قرار دهید.
  • اگر آن را محتوای نازک یا تکراری می دانید، یکی از دو محتوا را حذف کنید.

هنگام مواجهه با آدمخواری برای انجام بهینه ترین عمل چه تحلیلی باید انجام دهید؟

فرض کنید 2 URL از یک دامنه دارید که برای یک کلمه کلیدی قرار گرفته اند. 1 URL در موقعیت 5 و URL دیگر در موقعیت 7 در SERP ها قرار دارد.

در این صورت باید:

  1. محتوای هر دو صفحه را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها به یک موضوع می پردازند یا کلمات کلیدی مشابهی را شامل می‌شوند. اگر چنین است، احتمالاً آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند و باعث همنوع خواری می‌شوند.
  2. اعتبار صفحه هر صفحه را بررسی کنید، همانطور که با تعداد لینک های ورودی، کیفیت لینک ها، ساختار سایت و غیره اندازه گیری می شود. صفحه با اعتبار بالاتر احتمالاً در نتایج جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت.
  3. ترافیک دریافت شده توسط هر صفحه را بررسی کنید تا ببینید کدام یک بازدیدهای بیشتری دارد و تجزیه و تحلیل کنید که کدام URL به هدف جستجوی آن یا آن کلمات کلیدی پاسخ بهتری می دهد.
  4. نرخ تبدیل هر صفحه را بررسی کنید تا ببینید کدام یک فروش یا اقدامات تبدیل بیشتری ایجاد می‌کند.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن