بازاریابی

بازاریابی محصول چیست؟ نکاتی برای نحوه فروش محصول

بازاریابی محصول دقیقاً چیست؟ چگونه PRODUCT MARKETING محتوایی را ایجاد می‌کند که مشتریان را در مورد محصولاتی که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید هیجان زده می‌کند؟ چرا باید به فکر داشتن یک استراتژی بازاریابی محصول باشید؟ تاثیر این نوع مارکتینگ بر فروش چیست؟

بازاریابی محصول چیست؟

در اصل، بازاریابی محصول فرآیند ارائه یک محصول به بازار، سپس تبلیغ و فروش آن به مشتری است. یک تیم بازاریابی محصول اختصاصی برای اجرای این فرآیند وجود دارد، و بازاریابان محصول و مدیران بازاریابی محصول برای درک مخاطبان هدف محصول و استفاده از پیام‌های برند استراتژیک که تقاضا برای محصول را افزایش می‌دهد و درآمد کسب و کار را افزایش می‌دهد، آنجا هستند.

به طور کلی، یک محصول یک کالا می‌تواند یک شی فیزیکی باشد که پس از خرید فوراً متعلق به شما می‌شود (مانند آیفون اپل) یا می تواند خدماتی باشد که منجر به تغییر وضعیت قابل اندازه گیری برای خریدار از ارائه دهنده خدمات شود (مانند تعمیر صفحه نمایش شکسته آیفون).

نکته ای که باید در مورد محصولات به خاطر بسپارید این است که آنها می‌توانند ملموس یا ناملموس باشند. یک محصول ملموس عموماً یک شی فیزیکی است که شما می توانید مستقیماً آن را لمس و درک کنید (خانه، ماشین، رایانه و غیره)، اما محصولات ناملموسی وجود دارد که می توانید به طور غیر مستقیم آنها را درک کنید، مانند بیمه نامه.

نقش بازاریاب محصول و مدیر بازاریابی محصول چیست؟

صرف نظر از اینکه اندازه شرکت چقدر بزرگ یا کوچک است، مسئولیت های یک تیم بازاریابی محصول یا مدیر بازاریابی محصول احتمالاً در بین صنایع و بخش های عمودی تقریباً مشابه خواهد بود. هم بازاریاب محصول و هم مدیر بازاریابی محصول باید بتوانند شخصیت های خریدار و مخاطبان هدف یک محصول خاص را شناسایی کنند و اطمینان حاصل کنند که محصول واقعاً نیازهای مخاطب هدف را برآورده می کند.

از آنجا، بازاریابان محصول نه تنها باید موقعیت یک محصول را در بازار تعیین کنند، بلکه باید مطمئن شوند که استراتژی ای که ارائه می دهند با موفقیت ساخته و اجرا شده است، و در کنار تیم فروش برای دستیابی به مشتریان مناسب برای محصولی که در حال تبلیغ است کار می‌کنند.

5 عنصر تبلیغ محصول چیست؟

تبلیغات

به عنوان یک روش ارتباط جمعی، تبلیغات به هر شکل پولی ارائه و تبلیغ غیرشخصی یک کالا یا خدمات توسط یک کسب و کار یا فرد است و معمولاً نوعی ارتباط یا پیام یک طرفه است. تبلیغات یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغ محصول است، زیرا تعدادی از کانال‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توان از آنها برای تبلیغ محصول و بازاریابی محصول خود (مانند تلویزیون، رادیو، مجلات، رسانه‌های اجتماعی یا بیلبوردها) برای فروش استفاده کرد.

فروش شخصی

فروش شخصی یک فعالیت بازاریابی است که شامل ارتباط شخصی و رو در رو با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی شما است و هدف آن تبلیغ محصول یا خدمات شما و کمک به افزایش درآمد است.

فروش شخصی از مکالمات دو طرفه استفاده می‌کند و اغلب شامل ارائه به مشتریان بالقوه یا مشتریان می‌شود. به‌عنوان یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های تبلیغ محصول، فروش شخصی می‌تواند یکی از راه‌های مؤثرتر برای تبلیغ محصول شما باشد.

پیشبرد فروش

هدف از تبلیغات فروش این است که مشتریان را به خرید فوری محصول یا خدمات شما وادار کند. تبلیغات فروش معمولاً مشوق های کوتاه مدت هستند و شامل فعالیت هایی مانند نمایشگاه های تجاری، تخفیف های فصلی، کوپن ها یا مسابقات می شوند. اغلب اوقات، تبلیغات فروش در محل فروش یا در فروشگاه انجام می شود.

روابط عمومی

روابط عمومی شکلی از تبلیغات و بازاریابی محصول است و فعالیت‌های آن به منظور ایجاد و حفظ تصویری مطلوب برای یک کسب‌وکار و همچنین ارتباط مطلوب بین کسب‌وکار و عموم است.

درست مانند نحوه انجام تبلیغات در کانال های رسانه های سنتی، روابط عمومی نیز می‌تواند از طریق این کانال ها، در کنار رسانه های دیجیتال و اجتماعی، در تلاش برای مدیریت انتشار و انتشار اطلاعات بین یک فرد یا کسب و کار و مردم انجام شود.

دو نفر در حالی که خودکار در دست دارند و با یکدیگر صحبت می کنند پشت میز ملاقات می کنند

چرا محصول و بازاریابی محصول ضروری است؟

PRODUCT MARKETING بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کلی هر کسب و کاری را تشکیل می دهد، به خصوص اگر می‌خواهید مطمئن شوید که محصولات شما بهترین فرصت را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود دریافت می‌کنند. اما مطمئناً چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد.

اهمیت بازاریابی و تبلیغ محصول در این است که چه کاری می‌تواند برای کسب و کار شما انجام دهد. برای اولین بار، به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را از نظر اینکه چه محصولاتی را دوست دارند از کسب و کار شما خریداری کنند، بهتر درک کنید. بازاریابی محصول همچنین به شما کمک می‌کند تا شخصیت های خریدار خود را به طور موثرتری هدف گیری کنید.

بازاریابان محصول برای مدیریت فرآیند نحوه ارتباط یک محصول با مخاطبان جدید و مشتریان فعلی فعالیت دارند، بنابراین بدون بینش مخاطبان آنها، تشخیص اینکه آیا مخاطب صحیح را هدف قرار می‌دهید یا پیام شما با مخاطبان طنین انداز می‌شود، دشوار است.

بازاریابی محصول چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟

هدف بازاریابی سنتی ترویج کل ارائه محصول یک کسب و کار و ارتقای برند است. در حالی که PRODUCT MARKETING با تیم‌های بازاریابی برای اجرای نسخه‌های محصول و ایجاد پیام‌رسانی به بازار کار می‌کند، تمرکز یک بازاریاب محصول محدودتر از یک مدیر بازاریابی است. یک بازاریاب محصول بر فروش یا ایجاد علاقه حول یک محصول خاص متمرکز است، در حالی که تیم های بازاریابی اغلب کل مجموعه محصولات یک شرکت را تبلیغ می‌کنند.

همچنین اغلب متوجه می‌شوید که این تیم مدیریت محصول است که مسئول درک واقعی خریداران و نقش‌هایی است که در فرآیند خرید بازی می‌کنند. تیم مدیریت محصول زمان زیادی را صرف صحبت با مشتریان، درک نکات دردناک آنها و درگیر شدن با آنها در مورد محصولاتی که استفاده می‌کنند می‌گذراند. با چنین اطلاعاتی، تیم مدیریت محصول می‌تواند این بینش‌ها را به تیم بازاریابی برساند تا به تلاش‌های بازاریابی آنها کمک کند تا بسیار موثر تر شوند.

چگونه یک محصول را تبلیغ یا بازاریابی کنید؟

شما می‌توانید بهترین محصول موجود در بازار را ارائه دهید، اما اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد و کار مناسبی برای تبلیغ آن انجام ندهید، در خطر از دست دادن فرصت کسب درآمد هستید. در حالی که ممکن است در ابتدا ارائه یک استراتژی واضح دشوار به نظر برسد، تعدادی روش کم هزینه وجود دارد که در واقع به شما کمک می کند محصول خود را بازاریابی کنید:

  • یک پیشنهاد مقدماتی منحصر به فرد برای محصولات جدید ایجاد کنید
  • پیش نمایش های منحصر به فرد را به مشتریان وفادار ارائه دهید
  • محصول خود را از طریق ایمیل مارکتینگ تبلیغ کنید
  • مسابقه رسانه های اجتماعی را اجرا کنید
  • یک پست وبلاگ در مورد محصول خود بنویسید
  • نظرات مشتریان موجود را برای اهداف تبلیغاتی به اشتراک بگذارید

اکنون که بازاریابان محصول و مدیران بازاریابی محصول می‌دانند که مخاطبان هدف آنها چه کسانی هستند و چگونه با آنها ارتباط برقرار کنند، می‌توانند شروع به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محصول موفق کنند که به افزایش فروش و درآمد کمک می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که برای رفتن به بازار با محصول خود آماده می‌شوید، مطمئن شوید که تیم فروش خود را در مورد ویژگی ها، مزایا و هزینه محصول مطلع کرده اید. همچنین ممکن است بخواهید یک صفحه یا ویدیو ایجاد کنید که به تیم فروش کمک می‌کند با خریداران علاقه مند ارتباط برقرار کنند. پس از راه‌اندازی محصول، با تیم ملاقات کنید تا در مورد پیام‌رسانی محصول مورد نیاز برای استراتژی فروش آن‌ها بحث کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

87 − 86 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن