سئو

Schema Markup چیست؟ و نحوه استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما برای کسب و کار شما

برای هر بازاریاب دیجیتالی که می‌خواهد عملکرد سئوی خود را بالا ببرد، وقت گذاشتن برای اضافه کردن نشانه‌گذاری schema.org به صفحات وب خود می‌تواند به آن صفحات کمک کند تا در نتایج غنی ظاهر شوند که برای کاربران قابل کلیک‌تر و مطلوب‌تر هستند. اما بسیاری از آنها برای کار بر روی پشتیبان وب سایت های خود تردید دارند. آن‌ها می‌دانند که نشانه‌گذاری اسکیما مهم است، اما از اضافه کردن نشانه‌گذاری به صفحات خود (یا به‌طور پیش‌فرض به افزونه‌ها) خودداری می‌کنند بدون اینکه واقعاً بفهمند طرحواره چیست و چگونه می‌تواند به تولید ترافیک ارگانیک بیشتر کمک کند.

برای آن دسته از بازاریابان دیجیتالی که با انواع طرحواره های موجود و نحوه افزایش دید در موتورهای جستجو آشنایی ندارند، این مقاله موارد ضروری طرحواره زیر را پوشش می دهد:

  • نشانه گذاری schema.org چیست و چرا برای موتورهای جستجو مهم است.
  • چگونه schema.org می تواند به عملکرد سئو کمک کند.
  • انواع مختلف طرحواره و نحوه انتخاب بهترین انواع برای صفحات وب خود.
  • چگونه می توان نشانه گذاری طرحواره را بدون مشورت با توسعه دهنده وب به یک صفحه وب اضافه کرد.

Schema markup یا نشانه‌گذاری اسکیما چیست؟

نشانه گذاری Schema.org یک واژگان مشترک از ریزداده است که به موتورهای جستجوی اصلی کمک می کند تا محتوای صفحات وب را بهتر درک کنند.

واژگان طرحواره شامل روش های خاصی برای ساختاردهی داده ها در اطراف افراد، مکان ها و اشیا است. هنگامی که خزنده‌های Google یک نوع طرحواره خاص را در صفحه وب خود پیدا می‌کنند، به آنها کمک می‌کند بفهمند که آن محتوا چه معنایی دارد و چه نوع نتایج غنی را باید ارائه دهند.

وب سایت Schema.org تخمین می زند که تنها حدود 10 میلیون صفحه وب از طرح واره استفاده می کنند. در چشم انداز وسیع اینترنت، این درصد بسیار کمی است. بنابراین، آن دسته از بازاریابان دیجیتالی که برای افزودن طرحواره به صفحات خود وقت می گذارند، فرصت های بیشتری برای برتری و عملکرد بهتر از رقبای خود در جستجو دارند.

مزایای SEO نشانه‌گذاری اسکیما چیست؟

پیشنهاد ارزش اولیه نشانه گذاری طرحواره این است که صفحات وب شما را قادر می سازد در نتایج غنی یا مکان های برجسته تری SERP ظاهر شوند. این SERP به جای نتیجه استاندارد SERP با عنوان صفحه آبی و قابل کلیک و توضیحات متا همراه، دارای انواع مختلفی از نتایج غنی است که در بالای صفحه نیز ظاهر می شوند. همه این نتایج غنی توسط نشانه گذاری schema.org ارائه می شوند.

اما مزایای دیگری از افزودن نشانه‌گذاری اسکیما به صفحات وب فراتر از املاک و مستغلات SERP بهبود یافته وجود دارد.

  • CTR بالاتر : میانگین CTR برای نتایج غنی 58٪ در مقایسه با 41٪ برای نتایج غیر غنی است. برای برخی از انواع نتایج غنی، CTR می تواند تا 87٪ افزایش یابد.
  • هدف‌گذاری بهبود یافته: اگر می‌خواهید کاربران را وادار به رزرو رویدادها، خرید محصولات یا رزرو کنید، نتایج غنی می‌تواند به شما کمک کند به مخاطبانی که به دنبال انجام این کار هستند دسترسی پیدا کنید.
  • آگاهی از برند: ظاهر شدن در بالای املاک و مستغلات برجسته تر می تواند به برند شما کمک کند تا شناخت بیشتری کسب کند.
  • دریافت CTA از Google: برخی از نتایج غنی با CTA هایی مانند «تماس بگیرید» یا «اکنون دریافت کنید» ارائه می‌شوند که می‌تواند به افزایش کلیک و تبدیل کمک کند.

انواع نشانه گذاری Schema و زمان استفاده از آنها

حدود یک سوم از نتایج جستجوی گوگل شامل نتایج غنی است. نتایج غنی نه تنها در SERP ها جذاب تر به نظر می رسند، بلکه سریعتر اطلاعات دقیقی را که به دنبال آن هستند در اختیار کاربران قرار می دهند. از آنجایی که گوگل دوست دارد جستجو را تا حد امکان برای کاربر ساده و آسان کند، احتمالاً گوگل به افزودن انواع مختلف نتایج غنی برای مطابقت با انواع مختلف جستجوهایی که افراد در اینترنت انجام می دهند ادامه خواهد داد.

گوگل اکنون بیش از 30 نوع مختلف از نتایج غنی دارد. در اینجا برخی از رایج ترین مواردی که احتمالاً در جستجوهای Google خود مشاهده کرده اید آورده شده است:

  • مقاله
  • خرده نان
  • رویداد
  • سوالات متداول
  • چگونه
  • آگهی استخدام
  • لوگو
  • تولید – محصول
  • پرسش و پاسخ
  • بررسی قطعه
  • ویدئو

با طرح‌های محصولات، مشاغل، و رویدادها، و از اوایل سال جاری، سایت‌های آموزشی، به نظر نمی‌رسد گوگل به این زودی‌ها با نتایج غنی کند شود. این بدان معناست که اگر صفحات وب شما هنوز در نتایج غنی ظاهر نشده اند، فرصت های زیادی را برای متمایز شدن در مقابل رقبای خود از دست می دهید.

اما هیچ کسب و کاری نیازی به اضافه کردن هر نوع طرحواره ای به وب سایت خود ندارد. صنعت خاص شما و نوع محتوا در وب سایت شما تاثیر می گذارد که چه نشانه گذاری های طرحواره ای برای برند شما مفیدتر است.

نمونه های نشانه گذاری طرحواره: 6 نوع طرحواره قدرتمند برای مشاغل کوچک

در کل، چند نوع طرحواره ضروری وجود دارد که تقریباً هر کسب و کار کوچک تا متوسط ​​باید آنها را برای بهبود عملکرد سئو، دیده شدن برند و نرخ تبدیل اضافه کند.

اگر محتوایی در صفحه وب خود دارید که با یکی از انواع طرحواره های زیر مطابقت دارد، احتمالاً نام تجاری شما می تواند از اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره مربوط به صفحه بهره مند شود.

1. نشانه گذاری طرحواره سازمان

هویت و آگاهی برند را بهبود بخشید

طرحواره سازمانی اطلاعات ضروری در مورد کسب و کار یا سازمان شما را در یک پانل دانش ترکیب می کند که در سمت راست نتایج جستجو ظاهر می شود. این پانل دانش برای عبارت‌های جستجویی که شامل نام تجاری شما هستند نشان داده می‌شود.

در اینجا چند مزیت خاص از افزودن نوع طرحواره سازمانی به صفحات وب شما آورده شده است:

  • شناخت برند: از آنجایی که طرحواره سازمانی اطلاعات کلیدی درباره برند شما مانند نام، لوگو، مؤسس، مکان و خدمات شما را ادغام می کند، می تواند به بهبود آگاهی از برند به طور کلی کمک کند.
  • دنبال کردن رسانه های اجتماعی : با ترکیب پیوندها به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود در پانل دانش، می توانید پیوندهای بیشتری به صفحات رسانه های اجتماعی خود و همچنین دنبال کنندگان و تعامل های بیشتری ایجاد کنید.
  • مدیریت شهرت : برای برندهای سازمانی که برندهای زیادی را به رسمیت می شناسند و بنابراین بسیاری از افراد دیگر در اینترنت محتوایی را با نام تجاری خود منتشر می کنند، طرحواره می تواند به مدیریت شهرت کمک کند — با کمک به هدایت کاربران به اطلاعاتی که می خواهید روی آنها تمرکز کنند و کسب و کار خود را درک کنید

2. نشانه گذاری طرحواره کسب و کار محلی

قرارها و رزروهای بیشتری دریافت کنید

گوگل می داند چه زمانی کاربر در حال جستجوی یک پیشنهاد محلی است و بر این اساس مشاغل محلی را در بالای نتایج رتبه بندی می کند. از آنجایی که اکثر جستجوهای محلی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، کمک به بهبود ظاهر خود در Google Map Pack بسیار مهم است.

در نشانه‌گذاری طرح کسب‌وکار محلی، می‌توانید یک طرح اقدام به نتیجه خود اضافه کنید، مانند «رزرو یک قرار» یا «رزرو کنید».

3. Breadcrumbs Schema نشانه گذاری

به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک کنید تا معماری وب سایت شما را درک کنند

طرح خرده نان به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند صفحات وب سایت شما چگونه به هم مرتبط هستند. اگر محتوای زیادی در سایت خود دارید، طرح خرده نان یکی از ضروریات است. اگرچه ظاهر یک نتیجه SERP به دلیل خرده نان به شدت تغییر نمی کند، اما به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای شما چگونه سازماندهی شده است.

این می تواند به کاهش تعداد دفعاتی که کاربران به نتایج جستجو باز می گردند کمک کند، اما در عوض آنها را تشویق می کند تا در صفحات بیشتری از وب سایت شما حرکت کنند.

4. نشانه گذاری طرحواره پیوند سایت

به جستجوگران گزینه های بیشتری بدهید و املاک بیشتری را تصاحب کنید

وقتی صحبت از تأثیرگذاری در SERP ها می شود، پیوندهای سایت می توانند به شما کمک کنند گزینه های بیشتری را در اختیار جستجوگران قرار دهید و فضای بیشتری را اشغال کنید.

برخی از مزایای کلیدی طرح پیوند سایت عبارتند از:

  • به کاربران گزینه های بیشتری بدهید که به درخواست آنها مرتبط است
  • کاربران را به صفحاتی که بیشترین تبدیل را دارند هدایت کنید
  • نتیجه SERP خود را مطلوب تر و قابل کلیک تر از دیگران کنید

5. نشانه گذاری طرحواره محصول

به خریداران اجازه دهید اطلاعات کلیدی محصولات شما را ببینند. شرکت های تجارت الکترونیک با افزودن طرح محصول به صفحات محصول خود سود قابل توجهی خواهند داشت. طرح محصول به کاربران موتور جستجو اطلاعات کلیدی در مورد محصول شما را در چرخ فلکی در بالای SERP ها نشان می دهد.

اطلاعاتی مانند قیمت، نظرات، یا تبلیغات ویژه نیز در کنار تصویر محصول شما در نتیجه غنی شما ظاهر می شود. طرح محصول محصول شما را در جلو و مرکز تجربه کاربر قرار می دهد تا آنها مجبور نباشند در صفحات دسته بندی یا نوار جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما حرکت کنند.

برای رقبای خود که از طرح محصولات استفاده نمی کنند، با ظاهر شدن در چرخ فلک بالای صفحه به راحتی از آنها پیشی خواهید گرفت.

SEO و شهرت خود را با نشانه‌گذاری اسکیما بهبود بخشید

اگر برای انتخاب طرحواره خود و پیاده سازی کد خود راحت نیستید، از همکاری با یک استراتژیست سئو یا توسعه دهنده وب باتجربه برای پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره در صفحات وب خود تردید نکنید. اما اگر هزینه استخدام آن خدمات مانع شما می شود، می توانید این بهینه سازی قدرتمند سئو را به تنهایی پیاده سازی کنید. افزودن نشانه‌گذاری اسکیما به وب سایت شما ارزش ارزشی را که در درازمدت به ارمغان می آورد خواهد داشت: دید بیشتر، کلیک های بیشتر و ترافیک تبدیل بیشتر.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

50 − 48 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن