سئو

سئو نویسی چیست و چه اصولی دارد؟

از انتخاب موضوع و جمع‌آوری محتوا گرفته تا نوشتن پست و فشار دادن دکمه «انتشار»، این فرآیند اغلب ساعت‌ها طول می‌کشد. به همین دلیل است که اگر پست شما ترافیکی را که انتظار داشتید به دست نیاورد، می تواند یک ناامیدی بزرگ باشد. خوشبختانه، راهی برای مبارزه با ترافیک کم وجود دارد: بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سایت. ما همیشه در نظر داریم محتوایی بنویسیم که در گوگل رتبه بالایی داشته باش و سئو نویسی پلی است که به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

سئو نویسی چیست؟

نگارش سئو یا نوشتن بهینه سازی موتورهای جستجو، شکلی تخصصی از تولید محتوا است که هدف آن جذاب‌تر کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است. هدف اصلی بهبود رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی یا عبارات خاص است. به عبارت ساده سئو نویسی فرآیند نوشتن محتوا برای کسب رتبه در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل است. سئو نویسی شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نوشتن محتوای با کیفیت بالا که با هدف کاربر مطابقت دارد. هدف نهایی هدایت ترافیک ارگانیک، افزایش تبدیل و دستیابی به اهداف تجاری از طریق بهینه سازی موثر است.

چرا نوشتن محتوای سئو مهم است؟

بدون سئو، احتمال کمتری دارد که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. رتبه پایین تر ممکن است توانایی شما برای جذب و تعامل با مخاطبان هدفتان را مختل کند. همچنین ممکن است محتوای شما را کمتر معتبر جلوه دهد. یک مطالعه مجله موتور جستجو در سال 2020 نشان داد که نرخ کلیک برای وب سایت هایی که در جایگاه اول در SERP قرار دارند 25٪ است. این عدد برای وب‌سایت‌های رتبه دو به شدت به 15 درصد کاهش می‌یابد و سپس برای وب‌سایت‌های رتبه 10 به 2.5 درصد کاهش می‌یابد. این بدان معنی است که اگر وب سایت شما در صفحه اول نباشد، احتمال کمی وجود دارد که مصرف کنندگان وب سایت شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند. بازدید کمتر از سایت شما به معنای فرصت های کمتر برای تولید سرنخ و در نهایت درآمد است.

اصول سئو نویسی

هنگام شروع نوشتن محتوای سئو، مهم است که اصول اولیه را درک کنید. در اینجا چند اصل اساسی وجود دارد که باید هنگام استفاده از سئو در نوشتار خود یا سئو نویسی رعایت کنید.

بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی به معنای استفاده استراتژیک از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط در محتوای شما برای افزایش دید و رتبه بندی آن است. این جنبه از سئو بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند، در نتیجه شانس ظاهر شدن آن در جستارهای جستجوی مرتبط و جذب ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.

هدف کاربر

هدف کاربر به انگیزه یا هدف پشت جستجوی جستجوی کاربر اشاره دارد. با درک هدف کاربر، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با آنچه مردم به دنبال آن هستند همسو باشد و شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید.

خوانایی

نوشتن برای سئو فقط به آنچه می نویسید نیست، بلکه به نحوه نوشتن نیز مربوط می شود. این کافی نیست که فقط کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار دهید. شما باید در نظر داشته باشید که تجربه مخاطبان شما هنگام خواندن آن چگونه خواهد بود.

علاوه بر بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی و لینک های داخلی، باید بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید. با استفاده از زبانی واضح و مختصر محتوای خود را بنویسید.

نکاتی در مورد نحوه گنجاندن اصول سئو در محتوا

  1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید.
  2. از سرفصل ها به نفع خود استفاده کنید.
  3. محتوای خود را برای قطعه های برجسته بهینه کنید.
  4. برای انسان بنویسید نه موتورهای جستجو.
  5. عنوان خود را بهینه کنید
  6. کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود بگنجانید.
  7. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید.
  8. در برابر اشتیاق به استفاده بیش از حد از کلید واژه مقاومت کنید.
  9. پیوند به وب سایت های معتبر
  10. به پست های دیگر در سایت خود پیوند دهید.
  11. فشرده سازی تصاویر برای سرعت بارگذاری سریع صفحه.
  12. یک استراتژی لینک سازی طراحی کنید.

برای نوشتن بر اساس اصول سئو مهم است که با الگوریتم‌های موتور جستجو و بهترین روش‌های سئوی روز آشنا باشید تا رتبه وب‌سایت خود را در نتایج جستجو حفظ کرده و بهبود دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن