سئو

آنچه باید درباره اهمیت متا تگ ها برای سئو باید بدانید

متا تگ‌ها اساسی‌ترین بخش سئو هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که صفحات سایت شما یک پایه خوب و محکم برای بهینه‌سازی دارند. آنها در واقع تگ هایی هستند که به هدر صفحه خود اضافه می‌کنید تا صفحه را توصیف کنید. هنگامی که صحبت از سئو به میان می آید، اغلب  اهمیت متا تگ ها برای سئو نادیده گرفته می‌شوند در حالی که باید آنها را در اولویت قرار دهید.

گاهی اوقات، مواردی مانند محتوا و لینک ها ممکن است بر مواردی مانند متا تگ ها اولویت داشته باشند. اما اطمینان از اینکه این لینک ها را به درستی بهینه کرده اید، می‌تواند کمک قابل توجهی به نحوه درک گوگل از صفحه شما داشته باشد. به عنوان مثال، توضیحات متا با کیفیت می‌تواند به معنای تفاوت بین عملکرد ضعیف وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) و عملکرد بهتر وب‌سایت باشد، به‌ویژه وقتی صحبت از نرخ کلیک سایت (CTR) می‌شود.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها اطلاعاتی در مورد وب سایت در HTML صفحه ارائه می‌دهند. موتورهای جستجو از این قطعات کد برای کمک به تعیین اینکه صفحه مربوط به چه چیزی است و چقدر مرتبط با کلمه کلیدی مورد جستجو است استفاده می‌کنند.

در حالی که این داده ها برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیست، نقشی در تعیین محل نمایش سایت در نتایج جستجو دارد. یکی از متا تگ های مهمی که می خواهید روی آن تمرکز کنید شامل عنوان صفحه است: پیوند آبی که در بالای قطعه در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. تگ مهم دیگری که ممکن است بخواهید روی آن تمرکز کنید، توضیحات متا است که اغلب برای نشان دادن توضیحات صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌شود.

دلیل اهمیت متا تگ ها برای سئو چیست؟

وقتی صحبت از سئو می‌شود، متا تگ ها بسیار مهم هستند. شاید به اندازه محتوا یا لینک ها مهم نباشند، اما با این حال، آنها برای فرآیند کلی بهینه سازی بسیار مهم هستند. برچسب های عنوان بهتر ممکن است به معنای تفاوت بین موفقیت یا شکست صفحه شما باشد.

داشتن متا تگ های خالی (مانند عنوان خالی یا توضیحات متا) ممکن است به این معنی باشد که گوگل بهترین موارد را برای صفحه شما انتخاب می کند. الگوریتم آن کامل نیست و به طور بالقوه می تواند کمتر از آنچه شما می خواهید ببینید ایجاد کند.

به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل کنید که حداقل عنوان و توضیحات فیزیکی صفحه را برای صفحه خود درج می کنید. در غیر این صورت، انتخاب آن را به الگوریتم گوگل واگذار می کنید.

برچسب های عنوان صفحه

تگ عنوان صفحه عنصر اصلی توصیفی صفحه شما است. تگ عنوان شما تنها چیزی است که همه وقتی با سایت شما در نتایج جستجوی گوگل روبرو می شوند می‌بینند.

به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که محتوای صفحه را به طور دقیق منعکس می‌کند. اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که عنوان صفحه به طور دقیق محتوای پست را منعکس می‌کند. شما می‌خواهید مردم دقیقا بدانند که کجا هستند و به چه چیزی نگاه می‌کنند.

در حالی که برخی از سایت ها با وجود داشتن برچسب عنوان ضعیف هنوز رتبه بسیار خوبی دارند، به نظر می‌رسد برخی دیگر چندان به برچسب عنوان اهمیت نمی‌دهند.

چرا برخی از سایت ها تلاش زیادی برای برچسب عنوان نمی کنند در حالی که برخی دیگر به بهینه سازی های معمول خود ادامه می دهند؟ خب، به نظر می‌رسد بستگی به نوع سایت دارد. برخی از سایت ها به شدت بر روی ویدئو تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شدت بر روی متن تمرکز می‌کنند. برخی از سایت ها بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده اند، در حالی که برخی دیگر چندین موضوع را پوشش می‌دهند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک سایت ممکن است هیچ تلاشی برای برچسب‌های عنوان خود انجام ندهد. با این حال، حقیقت این است که داشتن یک برچسب عنوان با کیفیت می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده در نحوه درک گوگل از صفحه شما باشد.

گوگل چه چیز دیگری در مورد عنوان صفحه گفته است؟

جدا از موارد ضروری جستجو، چندین مورد وجود دارد که گوگل در مورد عنوان صفحات ذکر کرده است که باید رعایت شود؛ گوگل از آن برای رتبه بندی استفاده می‌کند، اما مهم ترین بخش یک صفحه نیست. بنابراین ارزش آن را ندارد که آن را با کلمات کلیدی پر کنید. به طور کلی، گوگل سعی می‌کند تشخیص دهد که چه زمانی یک برچسب عنوان با کلمات کلیدی پر شده است زیرا این یک تجربه کاربری بد برای کاربران در نتایج جستجو است.

توضیحات متا چیست؟

متا تگ (meta tags) دیگری که برای سئو مهم است، تگ توضیحات متا است. این پاراگراف قطعه بسیار کوتاهی است که در زیر عنوان صفحه در نتایج جستجو قرار دارد. تا زمانی که از توضیحات دقیق تری نسبت به آنچه می توانید از محتوای داخل صفحه به دست آورید استفاده کنید، گوگل از آن استفاده خواهد کرد.

این متا تگ چندان مورد استفاده برای رتبه بندی نیست. در عوض، این چیزی است که برای جذب و آگاه کردن کاربران در مورد صفحه به طور کلی استفاده می شود.

این یک خلاصه کوتاه و مرتبط از آنچه آن صفحه وب خاص در واقع در مورد آن است ایجاد می‌کند. در ساده ترین شکل آن، این اساساً یک پیش فروش برای وب سایت شما است. این به معنای متقاعد کردن کاربر است که صفحه شما دقیقاً همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند. گوگل توضیح می‌دهد که هیچ محدودیتی برای طول توضیحات متا وجود ندارد و در صورت نیاز، قطعه را در SERP ها کوتاه می‌کند و این معمولاً بر اساس عرض دستگاه انجام می‌شود.

چگونه یک برچسب متا ربات را به صفحه خود اضافه کنید

تگ متا روبات به شما امکان می‌دهد ایندکس شدن سایت و خزیدن صفحات خود را کنترل کنید. به طور خلاصه، این به شما امکان می‌دهد از یک رویکرد دقیق تر برای کنترل نمایه سازی صفحات جداگانه استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که این تنظیم را فقط زمانی می توان خواند و دنبال کرد که خود صفحه قابل خزیدن و دسترسی به گوگل باشد.

برچسب متا ربات
چگونه یک برچسب متا ربات را به صفحه خود اضافه کنید

قطعه کد بالا نشان می‌دهد که چگونه می توان تگ متا روبات ها را به صفحات خود اضافه کرد. در ساختار کلی کد صفحه، این باید به بالای صفحه، در داخل کد، بین تگ های سر آغاز و پایان اضافه شود.

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت متا تگ ها برای سئو پرداختیم. کسانی هستند که معتقدند متا تگ ها رتبه سوم یا چهارم را در ردیف مسئولیت ها در مورد بهینه سازی صفحات وب شما دارند. اما، وقتی نوبت به دستیابی به رتبه های بالاتر می‌رسد، بهینه سازی متا تگ های خود به درستی می تواند گاهی اوقات شما را جلوتر از همه قرار دهد.

فقط مطمئن شوید که متا تگ های خود را در صورت نیاز به روز نگه دارید. به عنوان مثال، اگر صفحات شما تغییر کند، نمی‌خواهید عنوان صفحه و توضیحات متا متفاوتی نسبت به محتوایی که در صفحه منعکس می‌شود داشته باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن