بازاریابی

ویدیو مارکتینگ چیست؟ آشنایی با انواع بازاریابی ویدیویی 

بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) برای بازاریابانی که به دنبال دستیابی و جذب مخاطب در رسانه های اجتماعی و پلتفرم های آنلاین هستند، به یک ضرورت مطلق تبدیل شده است. بازاریابان مطمئناً امروزه با مزایای ویدیو مارکتینگ غریبه نیستند زیرا این روش مارکتینگ به خریداران بالقوه کمک می‌کند تا محصولات را بهتر بشناسند و از طریق یک رسانه تصویری قابل درک تصمیم گیری کنند.

امروزه به نظر می‌رسد که هر فردی می‌تواند ویدیوهای جذاب و با کیفیت تولید کند، اما هر ویدیویی وایرال نمی‌شود یا منجر به افزایش فروش نمی‌شود. بازاریابان ممکن است همیشه انواع محتوای ویدیویی را که مخاطبانشان میل دارند تولید نکنند. علاوه بر این، زمان می‌برد تا یک نام تجاری، صفحه یا قالب محتوای با جذابیت کافی را پیدا کند. در این مقاله ما انواع بازاریابی ویدیویی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی محتوای ویدیویی را به استراتژی‌های بازاریابی خود اضافه کنید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی به سادگی استفاده از ویدئو برای بازاریابی تجاری است، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم. بازاریابی ویدیویی می‌تواند به معنای استفاده از محتوای ویدئویی به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب فالوور، افزایش آگاهی در مورد برند یا محصول شما، هدایت مشتریان به سایت شما یا ایجاد فروش بیشتر باشد.

 بازاریابی ویدیویی
ویدیو مارکتینگ چیست؟ آشنایی با انواع بازاریابی ویدیویی

محتوای ویدیویی را می توان در پلتفرم های متعلق به شما مانند وب سایت، وبلاگ یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی و همچنین سایت های شخص ثالث مانند Wistia، YouTube یا Vimeo منتشر کرد.

برای ویدیو مارکتینگ باید چه نوع ویدئویی ایجاد کنید؟

اولین گام برای بازاریابی ویدیویی موفق ایجاد نوع محتوای ویدیویی مناسب برای مخاطبان شما است. انواع محتوای ویدیویی که بازاریابان می‌توانند ایجاد کنند به شرح زیر است:

  • ویدیوهای برند و محصول
  • ویدیوهای توضیح دهنده
  • مصاحبه ها، مشارکت ها و فرصت های سخنرانی
  • تستیمونیال یا Testimonials
  • وبینارها، کارگاه ها و ویدیوی زنده

ویدیوهای برند و محصول

ویدئوهای برند برای معرفی برند شما به مشتریانی که ممکن است با شرکت شما آشنا نباشند، تولید می‌شوند. ویدئوهای محصول هدف مشابهی را برآورده می‌کنند، اما در توضیح یک محصول یا ویژگی خاص محصول عمیق‌تر می‌شوند. این ویدیوها به ایجاد علاقه بیشتر به برند شما کمک می‌کنند.

ویدیوهای توضیح دهنده

ویدیوهای توضیح دهنده یک مفهوم جدید یا پیچیده را که اغلب، اما نه همیشه، به محصول شما مرتبط است، تجزیه و تحلیل می‌کند. این روش می‌تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا فرآیندهای پیچیده تر مربوط به خرید یا استفاده از محصول شما را بهتر درک کنند.

ویدیوهای توضیحی که در مورد مفاهیم یا مسائل پیرامونی بحث می‌کنند، می‌توانند برای فراخوانی رهبری فکر و به نمایش گذاشتن تخصص شما استفاده شوند. حتی می‌توان این کارها را در قالب اینفوگرافیک ویدیویی کوتاه انجام داد.

مصاحبه‌ها، مشارکت ها و فرصت های سخنرانی

برندهایی که به دنبال دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر یا ایجاد اعتبار بیشتر برای برند در جامعه خود هستند، اغلب شرکت‌هایی از صنایع دیگر را در قالب مصاحبه، مشارکت با نام تجاری مشترک یا فرصت‌های سخنرانی درگیر می‌کنند. این فرصت‌ها کمک می‌کنند تا چهره‌ای را برای برندتان نشان دهید و در عین حال کاربردهای گسترده‌تری از محصولتان را فراتر از صنعتتان به نمایش بگذارید.

در حالی که این ویدیوها مستقیماً به افزایش فروش کمک نمی کنند، اما به ایجاد سرنخ های بالقوه برای کسب و کار شما کمک می‌کنند.

ویدیو تستیمونیال یا Testimonial

Testimonial یا توصیفات مشتری، به طور خاص، به صراحت توضیح می‌دهد که چرا مشتریان شما را دوست دارند. ویدیوهای تستیمونیال مشتریان بالقوه ای که در مورد برند شما صحبت می‌کنند را هدف قرار می‌دهند.

وبینارها، کارگاه ها و ویدیوی زنده

از آنجایی که بحران کووید-19 منجر به محدود کردن ایونت‌های حضوری شد، شرکت‌های B2C و B2B وبینارها و سایر محتوای ویدیویی زنده را به استراتژی محتوای معمولی خود اضافه کردند و این روند تبدیل به یکی از استراتژی های بازاریابی ویدیویی شده است.

بازاریابی ویدیویی یا Video Marketing از طریق وبینارها و کارگاه‌ها به کسب‌وکارهای B2B اجازه می‌دهند تا به «ملاقات» با مشتریان و سایر ذینفعان خود در یک پلتفرم مجازی ادامه دهند، در حالی که پخش زنده به‌ویژه برای خدمات B2C مهم است زیرا به برندها اجازه می‌دهد محصولات خود را در زمان واقعی به نمایش بگذارند.

سخن پایانی

اکنون که انواع محتوا در بازاریابی ویدیویی را شناختید، زمان آن رسیده است که آموخته های خود را عملی کنید. بازاریابی ویدئویی در ابتدا می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما با کمی تمرین و حوصله می‌توانید به راحتی محتوای ویدئویی با کیفیت بالا و منحصر به فرد برای برند خود تولید کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 6 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن