بازاریابی

بازاریابی پیامکی چیست و چرا امروزه یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است؟

در گذشته مردم از تلفن های خود برای تماس و پیامک استفاده می‌کردند اما این روزها تلفن همراه کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد. اکنون، مردم می‌توانند از گوشی های هوشمند برای مقاصد سرگرمی، خرید و غیره استفاده کنند. در این مقاله نکاتی در مورد بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و اینکه چرا امروزه یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است را مورد بحث قرار می‌دهیم. برای شروع باید بگوییم که بازاریابی پیامکی شامل ارسال پیام های بازاریابی از طریق پیامک است.

استراتژی‌های بازاریابی پیامکی، مانند بازاریابی ایمیلی، برای دستیابی به مخاطبان هدف شما به برنامه‌های فانتزی یا گرافیک‌های پیچیده نیاز ندارند.

بازاریابی پیامکی چیست؟

گفته می‌شود که نرخ پاسخ بازاریابی پیامکی از نظر بازاریابی بالاترین است. با این حال، همه کسب و کارها مزایا و تأثیر مثبت بازاریابی پیامکی را در دستیابی به اهداف تجاری خود درک نکرده‌اند. پیام‌های متنی تجاری سریع‌تر و راحت‌تر از ایمیل‌ها به دست مردم می‌رسند، به خصوص اینکه که پیامک برای باز کردن نیازی به اتصال اینترنت ندارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که نرخ کلیک (CTR) برای پیام های بازاریابی پیامکی در مقایسه با CTR بازاریابی ایمیلی که 6 تا 7 درصد بوده، 45 درصد است. این امر پتانسیل SMS Marketing را به‌عنوان یک ابزار بازاریابی مؤثر که نتایج مثبتی را ارائه می‌کند، نشان می‌دهد و این باورهای غلط را که پیامک دیگر مربوط به عصر دیجیتال نیست را از بین می‌برد.

آیا پیام های بازاریابی متنی هرزنامه هستند؟

بسیاری از کسب و کارها بازاریابی پیامکی را به عنوان پیام‌های هرزنامه می‌دانند. برخی از شرکت‌ها همچنین فکر می‌کنند که پیام‌های بازاریابی پیامکی کارساز نخواهد بود، زیرا بیشتر سالمندان علاقه‌ای به استفاده از گوشی‌های هوشمند ندارند.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی چیست؟

حقیقت این است که بیش از 70 درصد افراد بالای 50 سال از تلفن های هوشمند برای پیامک و تماس استفاده می‌کنند. همچنین 66 درصد از مشترکین لیست بازاریابی پیامکی پس از دریافت پیام چیزی را خریداری کردند. به عبارت دیگر پیام های بازاریابی پیامکی مورد استقبال اکثر کاربران قرار می‌گیرد.

آیا برای ایجاد کمپین های بازاریابی پیامکی موثر به مشتریان زیادی نیاز دارید؟

واقعیت این است که حتی اگر تنها چند نفر در پایگاه داده مشتریان خود داشته باشید، همچنان می‌توانید کمپین های بازاریابی پیامکی موثر ایجاد کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتری از مشتریان از جمله شماره تلفن همراه آنها را جمع آوری کنید و از آنها برای کمپین های بازاریابی آتی استفاده کنید.

جدای از پیام‌های متنی، بهتر است SMS Marketing را با سایر استراتژی‌های بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی همراهی کنید. اگر به مشتریان خود ایمیل شخصی و پیامک ارسال کنید و آنها را در معرض پست های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید، استراتژی شما می‌تواند واقع شود.

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی

کسب و کارها و مشتریان از ایمیل و پیامک به عنوان ابزار ارتباطی موثر استفاده می‌کنند. متاسفانه تنها 70 درصد از شرکت ها از پیام کوتاه به عنوان برنامه بازاریابی خود استفاده می‌کنند. قبل از اینکه SMS Marketing را در تلاش های بازاریابی خود بگنجانید، بهتر است مزایا و معایب پیامک را به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر بدانید.

مزایای SMS Marketing

  • کاربران به احتمال زیاد هنگام دریافت پیام متنی آن را باز می‌کنند. در همین حال، پیام های بازاریابی پیامکی حدود 95 درصد نرخ باز شدن دارند.
  • 3 پیام برتری که مردم منتظر دریافت آن هستند عبارتند از یادآوری ها، متن های به روز شده، و تبلیغات یا تخفیف ها. یک مطالعه نشان داده است که میانگین نرخ باز شدن ایمیل 16.97٪ است. این امر باعث می‌شود که میزان تاثیر گذاری ایمیل به طور قابل توجهی کمتر از پیامک باشد و احتمال اینکه افراد پیام های متنی را باز کنند و بخوانند بیشتر از ایمیل ها می‌شود.
  • ارسال پیامک در مقایسه با تبلیغات پولی مقرون به صرفه است.
  • مشتریان این آزادی را دارند که اشتراک پیامک های برندها را لغو کنند.

معایب بازاریابی پیامکی

  • همانطور که همه می‌دانیم، فقط می‌توانیم تعداد محدودی کلمه را از طریق متن پیامک ارسال کنیم. مردم همچنین دریافت پیام های طولانی را دوست ندارند. بنابراین اگر نمی‌توانید پیام خود را به 160 کاراکتر خلاصه کنید، می توانید به جای آن یک ایمیل یا یک پست در رسانه های اجتماعی ارسال کنید.
  • شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک لیست مخاطبین پیام کوتاه گسترده داشته باشید. برای مثال، ممکن است همه مایل نباشند شماره تماس خود را به افرادی که نمی‌شناسند بدهند.
  • همچنین نمی‌توانید پیام‌های متنی زیادی ارسال کنید.

سخن پایانی

اگر از پیامک به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده نکرده اید، اکنون زمان مناسبی است. نه تنها از تلفن های هوشمند می‌توان برای پیامک و تماس استفاده کرد، بلکه برای دستیابی به مخاطبان هدف و مشتریان نیز قابل استفاده هستند. بازاریابی پیامکی مقرون به صرفه است و CTR و نرخ تعامل بالایی دارد. همچنین در این روش بازاریابی شما برای دستیابی به مخاطبان خود نیازی به گرافیک فانتزی و استادانه ندارید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن