سئو

6 فرمول برای نوشتن عنوان مقاله سایت که روی آن کلیک شود

فرض کنید ساعت ها وقت صرف کرده اید تا یک محتوای جدید بنویسید، آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و مقاله ای عالی برای افزایش ترافیک خود ایجاد کنید؛ اما اگر کسی آن را نخواند معنی ندارد. عنوان مقاله سایت شما اولین مانع برای ورود بازدیدکنندگان بیشتر به محتوای شماست. بدون عنوان وبلاگ عالی، هیچ کس روی پست شما کلیک نمی کند و کیفیت محتوای شما حتی مهم نخواهد بود.

متاسفانه، ارائه یک عنوان مقاله سایت عالی می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. شما باید به ذهن مخاطبان هدف خود وارد شوید و در کپی رایتینگ مهارت داشته باشید.

آناتومی یک عنوان مقاله سایت عالی

هر عنوان وبلاگ، صرف نظر از صنعت شما یا آنچه در مورد آن می نویسید، باید سه شرط اصلی را برآورده کند:

  • شامل کلمه کلیدی باشد که شما برای سئو هدف گذاری کرده اید.
  • به خواننده دلیلی برای کلیک کردن می دهد.
  • یک برداشت منحصر به فرد از موضوع ارائه می دهد.

به عبارت دیگر: کلمه کلیدی + ارزش + زاویه منحصر به فرد = عنوان مقاله سایت عالی.

استفاده درست از کلمات کلیدی

استفاده از کلمه کلیدی هدف در عنوان برای سئو مفید است و بسیار ساده است. شما فقط باید بدانید که برای چه کلمه کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید و آن کلمه کلیدی را در عنوان خود در جایی قرار دهید.

ارائه ارزش

فکر کنید: خوانندگان شما چه می خواهند؟ مقاله شما چگونه به آنها کمک می کند تا آن را دریافت کنند؟ این ارزش است.

داشتن یک زاویه منحصر به فرد

آیا عنوان شما در SERP ها از دیگر افراد متمایز است ؟ یا فقط تکرار همان عنوانی است که دیگران از آن استفاده می کنند؟ چرا کسی باید روی مقاله شما روی مقاله دیگری کلیک کند؟

 

فرمول نوشتن عنوان مقاله سایت عالی

اکنون که برخی از مفاهیم عنوان وبلاگ قابل کلیک را درک کرده اید، چند الگو برای نوشتن را بررسی می کنیم.

1. عنوان پست لیستی

به هر دلیلی، مردم لیستی از چند چیز را دوست دارند. معرفی 7 روش برتر سئو، 10 روش تولید محتوا و… پست‌های فهرست یا «فهرست‌ها» می‌توانند به شما کمک کنند تا کلیک‌های بیشتری دریافت کنید. 

2. عنوان “چگونه”

راهنمای کلاسیک چگونه برای همیشه وجود داشته است. فقط آنچه را که وعده می دهد انجام می دهد: به شما می آموزد که چگونه کاری را که می خواهید بدانید چگونه انجام دهید.

  • نحوه اجرای تکنیک آسمان خراش سئو
  • چگونه یک سایت جدید طراحی کنیم

3. عنوان چیست، چرا، یا چگونه

اگر تا به حال در گوگل با کلمات چیست، چرا یا چگونه جستجو کرده باشید این فرمول عنوان را دیده اید.

4. عنوان “در مقابل”

وقتی کسی سعی می‌کند بین دو یا سه گزینه تصمیم بگیرد، یک مقاله مقایسه‌ای که آن‌ها را رودررو قرار می‌دهد دقیقاً همان چیزی است که او نیاز دارد.

مثال ها:

5. عنوان پاسخ مستقیم

مانند عناوین چه، چرا، چگونه، یک عنوان پاسخ مستقیم به جستجوگران آنچه را که جستجو کرده اند پس می دهد. اما به جای تکرار سوال، پاسخ را درست در عنوان خود ارائه می دهید. این الگو برای هر سوالی با پاسخی فوری و سرراست عالی است، اما چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می آید برای یادگیری وجود دارد.

6. هدف جستجو را مطابقت دهید

هدف جستجو دلیل پشت جستجو است. به عبارت دیگر، مردم به دنبال چه چیزی هستند؟ اگر فرمول عنوان وبلاگ خود را بر اساس SERP های پیشنهادی انتخاب کرده اید، قالب محتوای شما باید دقیقاً با هدف جستجو مطابقت داشته باشد.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − = 50

دکمه بازگشت به بالا
بستن