بازاریابی

تفاوت‌ها و شباهت‌های کپی‌ رایتینگ در مقابل تولید محتوا

کپی رایتینگ و تولید محتوا یا محتوا نویسی دو جنبه متمایز اما نزدیک به هم و مرتبط با بازاریابی محتوا و ارتباطات هستند. آنها اهداف مختلفی را دنبال می کنند و به مهارت ها و رویکردهای متفاوتی نیاز دارند. نوشتن مایه حیات بیشتر مشاغل آنلاین است. خواه در قالب مقالات وبلاگ باشد، کپی صفحه فرود یا توضیحات محصول، در هر صورت کلمات نوشته شده برای جذب و تبدیل خوانندگان ضروری است. اما دو نوع نویسنده وجود دارد: یک نویسنده محتوا یا یک کپی رایتر. این دو چه تفاوت هایی با هم دارند؟

کپی‌ رایتینگ در مقابل تولید محتوا یا محتوا نویسی

در عمل، کسب‌وکارها و بازاریابان اغلب از کپی‌نویسی و تولید محتوا به عنوان بخشی از استراتژی کلی محتوای خود استفاده می‌کنند. کپی رایتینگ برای انجام اقدامات خاص یا تبدیل‌های خاص، مانند فروش، استفاده می‌شود، در حالی که تولید محتوا به ایجاد آگاهی از برند، اعتماد و مخاطب وفادار در طول زمان کمک می‌کند.

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از کپی رایتینگ در توضیحات محصول و کمپین های بازاریابی ایمیلی خود برای ترغیب مشتریان به خرید استفاده کند، اما همچنین می تواند با انتشار پست های وبلاگ آموزنده، ویدیوهای آموزشی و درگیر کردن محتوای رسانه های اجتماعی برای ارائه ارزش در تولید محتوا نیز مشارکت کند.

هم کپی‌رایتینگ و هم تولید محتوا نقش‌های اساسی در استراتژی‌های بازاریابی و ارتباطات مدرن دارند و درک زمان و نحوه استفاده از هر مهارت برای دستیابی به اهداف بازاریابی و حفظ حضور آنلاین قوی بسیار مهم است.

محتوا نویسی چیست؟

هدف تولید محتوا از نظر دامنه وسیع‌تر است؛ هدف محتوا نویسی اطلاع‌رسانی، آموزش، سرگرمی یا جذب مخاطب است. همچنین محتوا نویسی بر ارائه اطلاعات ارزشمند و ایجاد اعتبار و شهرت یک برند تمرکز دارد. تولید محتوا طیف گسترده‌ای از قالب‌های محتوا، از جمله پست‌های وبلاگ، مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها، اینفوگرافیک‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر را در بر می‌گیرد.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ عبارت است از تغییر محتوای نوشتاری برای متقاعد کردن خواننده برای انجام اقدامی خاص، مانند خرید یا ثبت نام در سایت.

نمونه هایی از کپی رایتینگ عبارتند از:

  • تبلیغات PPC
  • کپی صفحه فرود
  • توضیحات محصول

تفاوت محتوا نویسی با کپی رایتینگ

در حالی که هدف از نوشتن محتوا اطلاع رسانی یا سرگرمی و هدف کپی رایتینگ فروش است، آنها دست به دست هم می دهند. با این حال، جاهایی وجود دارد که کپی رایترها و نویسندگان محتوا با هم تفاوت دارند:

  • طول مطالب

نویسندگان محتوای سنتی معمولاً محتوای طولانی تری می نویسند که 1000 کلمه یا بیشتر است. آنها معمولا برای نوشتن مقالات طولانی وبلاگ، کتاب های الکترونیکی یا خبرنامه های ایمیل استخدام می شوند. کپی رایترهای سنتی محتوای کوتاه و سریع می نویسند که فقط چند کلمه است. آنها معمولاً برای نوشتن تبلیغات کوتاه یا توضیحات محصول استخدام می شوند.

  • هدف

نویسندگان محتوای سنتی اغلب برای ایجاد محتوای وبلاگ با هدف کسب رتبه بالا در گوگل استخدام می شوند . آنها اغلب با سئو داخلی صفحه و رسانه های اجتماعی ارگانیک به خوبی آشنا هستند.  کپی رایترهای سنتی اغلب برای نوشتن تبلیغات، صفحات محصول و صفحات فرود استخدام می شوند. آنها می دانند چگونه از کلمات قدرتمند استفاده کنند تا خواننده را وادار به اقدام کنند.

به صورت خلاصه تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا شامل موارد زیر است:

  • کوتاه و مستقیم: کپی رایتینگ معمولاً مختصر است و بر اختصار و وضوح تأکید دارد. اغلب در تبلیغات، مواد بازاریابی، صفحات فروش، خطوط موضوع ایمیل و دکمه‌های فراخوان استفاده می‌شود.
  • جذابیت عاطفی: کپی رایتینگ مؤثر اغلب از محرک های احساسی و زبان متقاعد کننده برای جذب خوانندگان و تشویق آنها به انجام یک اقدام خاص استفاده می کند. هدف آن برقراری ارتباط با مخاطب در سطح احساسی است.
  • تمرکز بر تبدیل: موفقیت کپی رایتینگ اغلب با توانایی آن در تبدیل خوانندگان به مشتری یا سرنخ سنجیده می شود. نرخ تبدیل و ROI معیارهای کلیدی هستند.
  • فرمت‌های متنوع: تولید محتوا طیف گسترده‌ای از قالب‌های محتوا، از جمله پست‌های وبلاگ، مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها، اینفوگرافیک‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر را در بر می‌گیرد.
  • آموزشی و آموزنده: تولید محتوا اغلب با هدف پاسخ به سوالات، حل مشکلات یا ارائه بینش به مخاطب است و ارزشی فراتر از تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص ارائه می دهد. داستان سرایی و برندسازی: از تولید محتوا می توان برای گفتن داستان، به اشتراک گذاشتن تجربیات و ساختن هویت و صدای برند استفاده کرد.
  • اندازه‌گیری تعامل: موفقیت در تولید محتوا اغلب با معیارهایی مانند ترافیک وب‌سایت، مشارکت رسانه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و رشد یک مخاطب یا جامعه سنجیده می‌شود.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − = 50

دکمه بازگشت به بالا
بستن