بازاریابی

نحوه افزایش ارزش درک شده توسط مشتری با استراتژی مبتنی بر روانشناسی

ارزش درک شده توسط مشتری دیدگاه یا ارزیابی مشتری از یک محصول یا خدمات بر اساس درک آنها از هزینه ها و مزایای آن است. این شامل این است که آیا نیازها و انتظارات آنها را برآورده می کند (یا خواهد کرد)، نحوه مقایسه آن با رقبا و کیفیت آن.

مطالعات نشان داده‌اند که مغز ما برای انتخاب بر اساس محرک‌های عاطفی و این شامل تصمیم‌گیری برای خرید است. بنابراین، به جای در نظر گرفتن هزینه‌های تولید هنگام ارزیابی اینکه آیا یک محصول یا خدمات ارزش قیمت را دارد، آنها بر قضاوت‌ها و احساسات ذهنی تکیه می‌کنند.

قدرت ارزش درک شده توسط مشتری

استفاده از قدرت ادراک می تواند به چندین روش به کسب و کار شما کمک کند، از جمله:

قیمت های بالاتر را شارژ کنید

همانطور که ارزش درک شده یک محصول افزایش می یابد، کسب و کارها می توانند قیمت بالاتری را اعمال کنند یا واحدهای بیشتری را بفروشند و در نتیجه باعث افزایش درآمد می شوند.

رضایت بیشتر مشتری

رضایت مشتری معمولا تابعی از ارزش است. وقتی مشتریان شما محصولات شما را به خوبی درک می کنند، بیشتر احساس می کنند که نیازهایشان برآورده شده است به ویژه برای تایید سرمایه گذاری خود. به یاد داشته باشید که باید این مقدار را رعایت کنید، بنابراین آنها را طوری تنظیم نمی کنید که در دراز مدت ناامید شوند.

بهبود وفاداری مشتری با ارزش درک شده مشتری

با متقاعد کردن خریداران به اینکه اقلام شما از رقبا ارزشمندتر هستند، شانس خود را برای ایجاد ارتباط پایدار با آنها افزایش می دهید.

راه های آسان برای افزایش ارزش درک شده یک محصول

ما دیده‌ایم که ادراک چگونه برای کسب‌وکارها مفید است. اما چگونه این تصور را ایجاد کنیم؟

1. ایجاد کمبود

وقتی نشان می‌دهید که در دسترس بودن یک محصول محدود است، پیشنهاد می‌کنید که یا به دلیل محبوبیت در حال اتمام است، یا به دلیل ارزشمند بودن نادر است.

این یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که توسط وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک برای القای FOMO و افزایش تبدیل‌ها استفاده می‌شود. در اینجا چند نمونه آسان و مؤثر از کپی کمیابی آورده شده است:

  • 20% تخفیف تا دو روز دیگر به پایان می رسد
  • موجود نیست / فقط X در انبار باقی مانده است
  • محدود به x برای هر خریدار
  • کالای شما به مدت 15 دقیقه در یک سبد نگهداری می شود

2. قیمت را افزایش دهید

همانطور که مطالعات  نشان می دهد مصرف کنندگان اغلب قیمت بالاتر را با ارزش بیشتر مرتبط می دانند. روانشناس اجتماعی رابرت سیالدینی توضیح می دهد که مشتریان تمایل دارند قیمت را جایگزین کیفیت کنند، به خصوص زمانی که با محصولی آشنا نیستند.

3. علامت گذاری ها را نشان دهید

تکنیک دیگری برای افزایش ارزش درک شده توسط مشتری این است که نشان دهید ارزش محصول شما بیشتر از قیمت داده شده است. به عنوان مثال، شما می توانید:

  • اگر در حال اجرای تخفیف هستید، قیمت اصلی را ارائه دهید
  • سایر پس‌اندازها یا سودهایی را که مشتری می‌تواند به دست آورد، مانند زمان و منابع و اینکه آن‌ها در چه چیزی ارزش دارند را مشخص کنید.

4. از قیمت گذاری جذاب استفاده کنید

توجه کنید که تقریباً همه قیمت‌هایی که می‌بینید به «99» ختم می‌شوند؟ به عنوان مثال، اگر چیزی 300 هزار تومان قیمت داشته باشد، 299 هزار تومان مقابل 300  هزار تومان نمایش داده می شود.

5. شامل تصاویری با کیفیت بالا

یکی از مشکلاتی که خریداران آنلاین با آن مواجه هستند این است که نمی توانند به صورت فیزیکی یک محصول را برای تایید اصالت یا ارزیابی کیفیت آن لمس کنند. این بدان معناست که شما باید از تصاویری با کیفیت بالا استفاده کنید که بهترین ویژگی ها و مزایای آن را نشان می دهد.

6. نظرات مشتریان را نمایش دهید

مشتریان بالقوه مشتاق هستند تا یاد بگیرند که مشتریان فعلی در مورد یک محصول یا خدمات چه فکر می کنند. در واقع،  93 درصد از مردم تحت تأثیر بررسی‌های آنلاین قرار می‌گیرند و به بررسی‌های آنلاین محصولات 12 برابر بیشتر از توضیحات سازنده اعتماد می‌شود. این امر باعث می شود که شامل نظرات و نظرات مشتریان در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی شما شود.

7. مسئولیت اجتماعی داشته باشید

یکی از راه های جلب توجه به احساسات برای بهبود درک مشتریان از برند و محصول شما، استفاده از مسئولیت اجتماعی است. مطالعات نشان می‌دهد که مشتریان آماده پرداخت هزینه اضافی برای اقلامی هستند که توسط شرکت‌های دارای مسئولیت اجتماعی ساخته می‌شوند. انسان ها ذاتاً گونه ای تعاونی هستند. وقتی کارهای محبت آمیز برای دیگران انجام می دهیم، احساس خوبی داریم، اما وقتی کاری را در حین انجام آن به دست آوریم، احساس بهتری داریم.

در نظر بگیرید که بخشی از درآمد خود را به هدفی که به آن اهمیت می دهید اهدا کنید یا به جوامعی که بخشی از آن هستید پس دهید. مردم خرید از چنین شرکت هایی را دوست دارند و این ارزش درک شده آنها را افزایش می دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

31 − = 30

دکمه بازگشت به بالا
بستن