سئو

10 تغییر بزرگ در تبلیغات گوگل که باید برای سال 2023 بدانید

در PPC هرگز روز کسل کننده ای نیست و سال 2022 این را در هر فرصتی ثابت کرد. در این مقاله 10 تغییر بزرگ در تبلیغات گوگل در سال گذشته را که باید در مورد رفتن به سال 2023 بدانید، مرور می کنیم.

برترین به‌روزرسانی‌های Google Ads یا  تبلیغات گوگل که باید برای سال 2023 بدانید

این لیست تغییرات تبلیغات گوگل است:

  1. هزینه هر سرنخ (تقریباً) در سراسر صفحه افزایش می یابد
  2. تبلیغات متنی گسترده به پایان خود می رسد
  3. مانند خرید هوشمند و کمپین های محلی
  4. مخاطبان مشابه بعدی هستند
  5. بینش تبلیغاتی جدید رقبا در مورد SERP
  6. خودرو نوع تبلیغ جدیدی پیدا می کند
  7. دارایی های تبلیغاتی نام تجاری و لوگوی جدید
  8. قابلیت جدید صداگذاری در تبلیغات ویدیویی
  9. تبلیغات صوتی یوتیوب و بلندگوهای هوشمند را به نمایش گذاشت
  10. تست بتای تطابق گسترده ما را نامطمئن می گذارد

1. هزینه هر سرنخ (تقریباً) در کل افزایش می یابد

گزارش معیارهای Google Ads اخیراً منتشر شده WordStream نشان می دهد که هزینه هر سرنخ به طور قابل توجهی افزایش یافته است – برای 91٪ از صنایع. در حالی که میانگین افزایش کلی 19 درصد است، صنایع هنر/سرگرمی، مسافرت و مبلمان به ترتیب 134 درصد، 69 درصد و 54 درصد افزایش داشته اند.

داده‌ها نشان می‌دهند که عواملی مانند قیمت‌های بالا به دلیل تورم، به‌علاوه تبلیغاتی که برای جستجوهای با هدف تجاری پایین نشان داده می‌شوند، منجر به کاهش نرخ تبدیل و در نتیجه افزایش CPL شده‌اند.

2. تبلیغات متنی گسترده بالاخره به پایان خود می رسند…

هر بازاریاب برای ایجاد یک تبلیغ متنی عالی افتخار می کند و در 22 سال گذشته، تبلیغ کنندگان به صورت دستی تبلیغات PPC خود را در Google می نویسند، آزمایش می کنند و بهینه می کنند. در طول سال‌ها، گوگل چندین قالب تبلیغات جستجوی جدید را معرفی کرد. در سال 2016، گوگل اندازه تبلیغات متنی استاندارد خود را با تبلیغات متنی گسترده دو برابر کرد.

اما پس از چندین سال تغییر، گوگل سرانجام تبلیغات متنی گسترده را در ژوئن متوقف کرد و دیگر به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌داد قالبی را ایجاد کنند که برای سال‌ها تبلیغات PPC را تعریف می‌کرد.

در عوض، نوع تبلیغات پیش‌فرض جدید گوگل، آگهی جستجوی واکنش‌گرا (RSA) است، که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا چندین دارایی متنی مختلف را برای  تبلیغات گوگل فراهم کنند تا با هم ترکیب شوند تا تبلیغی را بسازند که برای هر جستجو در SERP بارگذاری می‌شود.

3. خرید هوشمند و کمپین های محلی…

تبلیغ کنندگان تجارت الکترونیک تبلیغات خرید را به خوبی می شناسند. در سال 2018، گوگل نوع کمپین خرید هوشمند خود را منتشر کرد تا به کسب و کارها کمک کند تبلیغات خرید خود را در جستجو، نمایش و YouTube تبلیغ کنند. تنها با فید محصول در Google Merchant Center، دسترسی Google به مکان‌های با ارزش بالا در سراسر وب برای همه مشاغل کوچک به راحتی در دسترس بود. به طور مشابه، گوگل در سال ۲۰۱۹ کمپین‌های محلی را معرفی کرد تا به کسب‌وکارهای محلی کمک کند نمایه کسب‌وکار Google خود را در جستجوی Google، Maps، Gmail، Display و YouTube تبلیغ کنند.

هر دوی این کمپین‌ها به کسب‌وکارهای کوچک بازگشت سرمایه بسیار خوبی را با بودجه‌های کوچک‌تر ارائه کردند و به خودکارسازی بیشتر مدیریت کمپین‌شان کمک کردند.

با این حال، در اوایل سال جاری، گوگل اجازه ایجاد هر دو نوع کمپین را به تبلیغ‌کنندگان نداد و شروع به خودکارسازی «ارتقای» آن‌ها به جدیدترین نوع کمپین Google، Performance Max کرد. کمپین‌های Performance Max Google دارای چندین ویژگی منحصر به فرد هستند و دسترسی بیشتری را در مکان‌های تبلیغاتی جدید، از جمله فید Discovery Google ارائه می‌دهند.

4. مخاطبان مشابه بعدی هستند

گوگل نزدیک به یک دهه پیش ، مخاطبان مشابه را برای تکمیل دسترسی تبلیغ‌کنندگان به مخاطبان بازاریابی مجدد خود معرفی کرد. موفقیت مخاطبان مشابه فیس بوک باعث شد تا گوگل تعداد مخاطبان مشابه خود را دو برابر کند. از آن زمان، آنها به سنگ بنای کمپین های تبلیغاتی Google Ad بسیاری از تبلیغ کنندگان تبدیل شده اند. با این حال، استانداردهای جدید حریم خصوصی هم به راه حل های مخاطبان گوگل و هم فیس بوک ضربه سختی زده است. به همین دلیل است که در ماه نوامبر، گوگل اعلام کرد که قصد دارد سال آینده از مخاطبان مشابه برای راه‌حل‌های مخاطبان «قوی‌تر و بادوام‌تر» خارج شود.

تبلیغ کنندگان حدود شش ماه دیگر فرصت دارند تا از مخاطبان مشابه گوگل در کمپین های خود استفاده کنند. سپس از ماه مه 2023، مخاطبان مشابه دیگر برای افزودن به کمپین‌ها یا گروه‌های تبلیغاتی جدید در دسترس نخواهند بود. اندکی بعد، در آگوست 2023، آنها از تمام اهداف کمپین حذف خواهند شد.

گوگل از تبلیغ‌کنندگان می‌خواهد که مخاطبان خود را قبل از مهاجرت به‌روزرسانی کنند. Google به همه تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کند که برای ایجاد مخاطبین جدید برای کمپین‌های خود، عادت کنند به داده‌های شخص اول خود ، مانند داده‌های مطابقت مشتری ، تکیه کنند.

5. بینش تبلیغاتی جدید رقبا در مورد SERP

در سال 2021، گوگل اعلام کرد که برنامه راستی‌آزمایی تبلیغ‌کننده خود را گسترش می‌دهد و شفافیت تبلیغات بیشتری را برای کاربرانی که تبلیغات هدفمند را در SERP و خارج از آن مشاهده می‌کنند، ارائه می‌کند. با این تلاش‌ها، Google My Ad Center را در ماه اکتبر راه‌اندازی کرد و به جستجوگران اجازه داد نحوه دسترسی تبلیغ‌کنندگان به آنها را بررسی کنند.

یکی از ویژگی‌های My Ad Center یک ابزار قدرتمند جدید به نام «صفحات آگهی‌دهنده» است. این صفحات آگهی‌دهنده به کاربران اجازه می‌دهند همه تبلیغات دیگری را که تبلیغ‌کننده در 30 روز گذشته اجرا کرده است ببینند.

برای مشاهده صفحه تبلیغ کننده یک شرکت، باید روی سه نقطه انباشته در کنار یک تبلیغ کلیک کنید. از آنجا، می‌توانید جزئیات آگهی‌دهندگان تأییدشده، مانند نام تجاری قانونی و مکان آنها را مشاهده کنید. جالب‌تر اینکه می‌توانید روی «مشاهده تبلیغات بیشتر توسط این تبلیغ‌کننده» نیز کلیک کنید.

از اینجا می‌توانید تمام تبلیغاتی را که آگهی‌دهنده در 30 روز گذشته اجرا کرده است ببینید. حتی می توانید این نتایج را بین تبلیغات متنی، تصویری و ویدیویی فیلتر کنید.

6. Automotive نوع تبلیغ جدیدی پیدا می کند

دو سال گذشته چندین صنعت را مجبور کرده است که به طور مداوم استراتژی های خود را تنظیم کنند زیرا مسائل زنجیره تامین، محدودیت های همه گیر و آشفتگی های اقتصادی همچنان زندگی ما را خراب می کند. در حالی که برخی تغییرات در  تبلیغات گوگل بیشتر شبیه نمک بر زخم است، برخی از آنها مثبت بوده اند. به عنوان مثال، در ماه مارس در NADA، گوگل آگهی‌های لیست خودرو را معرفی کرد تا به نمایندگی‌های خودرو کمک کند تا خودروهای جدید و دست دومی را که در اختیار دارند برجسته کنند.

7. دارایی های تبلیغاتی نام تجاری و لوگوی جدید

کسب‌وکارها اغلب برای متمایز کردن خود در یک SERP شلوغ تلاش می‌کنند و گاهی اوقات مجبور می‌شوند از نام تجاری خود در برابر رقبا یا سایر تبلیغ‌کنندگانی که می‌خواهند داستان‌های کت خود را نامشروع نشان دهند، دفاع کنند. تبلیغ‌کنندگان تأیید شده اکنون با داشتن نام تجاری جدید و دارایی‌های تبلیغاتی نشان‌واره در SERP از Google محافظت می‌کنند.

این دارایی‌های جدید منحصراً برای تبلیغ‌کنندگان تأیید شده در دسترس است. این دارایی‌های تبلیغاتی جدید نه تنها از لحاظ بصری جذابی به تبلیغات آنها هستند که باید به بهبود عملکرد کمک کنند، بلکه Google همچنین امیدوار است که سیاست‌هایش برای این دارایی‌های نام تجاری و نشان‌واره به کاهش جعل هویت و تقلب کمک کند. برای استفاده از این ویژگی‌های جدید، تبلیغ‌کنندگان باید فرآیند تأیید با Google را تکمیل کنند.

8. ویژگی های جدید صداگذاری برای تبلیغات ویدیویی

تا حدی به دلیل ظهور سریع TikTok و ویژگی‌های ویرایش آسان آن، Google ویژگی‌های جدیدی را برای محتوای تبلیغات ویدیویی خود در تابستان امسال معرفی کرد. در میان پیشرفت‌ها، تبلیغ‌کنندگان اکنون می‌توانند بدون ویرایش اضافی ، صدا را به تبلیغات ویدیویی YouTube موجود خود اضافه کنند. پیش از این، گوگل به اشتراک گذاشته بود که کمتر از نیمی از تبلیغات ویدیویی شامل صداگذاری است. طبق تحقیقات گوگل، گنجاندن صدا در این تبلیغات می تواند یادآوری آگهی را تا 25 درصد افزایش دهد و هزینه هر کاربر بالا را تا 50 درصد در مقایسه با تبلیغات اصلی کاهش دهد.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند هشت صدای مختلف (چهار مرد، چهار زن) را برای صداگذاری خود انتخاب کنند و اسکریپت، پیش‌نمایش و ویرایش صدای خود را مستقیماً در Google Ads بدون هیچ نرم‌افزار ویرایش ویدیو یا تجربه ویدیویی اضافه کنند.

9. تبلیغات صوتی به YouTube و بلندگوهای هوشمند می رسد

از آنجایی که محتوای استریم و سایر خدمات OTT برای اکثر مصرف کنندگان عادی می شود، بسیاری از تبلیغ کنندگان شروع به تغییر استراتژی و بودجه خود می کنند. گوگل مشتاقانه اعلام کرد که در اوایل سال جاری با کمپین های تبلیغاتی صوتی جدید خود، این تقاضا را برای مخاطبان رو به رشد خود از موسیقی و شنوندگان پادکست در سراسر YouTube برآورده خواهد کرد.

10. یک آزمایش بتا با تطابق گسترده 

در ماه اکتبر، گوگل یک ویژگی محدود بتا را راه اندازی کرد که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد هدف گذاری کلمات کلیدی گسترده را در سطح کمپین فعال کنند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن