طراحی و ساخت وبسایت

3 کار که باید قبل از انتشار یک صفحه جدید در سایت فروشگاه اینترنتی انجام دهید

در حال حاضر حدود 1.2 میلیارد وب سایت وجود دارد و حدود 12 تا 24 میلیون از آنها وب سایت های تجارت الکترونیک یا سایت ای کامرس (E-commerce) هستند. وقتی رقابت افزایش می‌یابد، مشتریان بالقوه گزینه های بسیار بیشتری برای انتخاب دارند. اینجاست که تجربه کاربر بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت دارد؛ 42% از کاربران به دلیل عملکرد ضعیف یک سایت فروشگاه اینترنتی را ترک می‌کنند. اگر قبل از انتشار یک صفحه محصول جدید برای آزمایش آن وقت بگذارید، تقریباً نیمی از مشتریان بالقوه را نگه خواهید داشت. در این مقاله سه کاری را که باید در هر صفحه در سایت فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید بررسی می‌کنیم.

چرا باید یک صفحه سایت فروشگاه اینترنتی را قبل از راه اندازی آزمایش کنیم؟

توسعه وب برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک می‌تواند زمان‌بر باشد، به خصوص اگر محصولات زیادی برای فهرست کردن داشته باشید. اگر فکر کرده باشید که بخش آزمایشی را نادیده بگیرید و برای صرفه جویی در زمان، انتشار را فشار دهید، قابل درک است.

اما چه چیزی می‌تواند اشتباه باشد؟

  • سرعت بارگذاری صفحه می‌تواند بین مکان های کاربران، دستگاه ها و اتصالات اینترنت متفاوت باشد.
  • از آنجایی که شما تراکنش‌های پرداخت را انجام می‌دهید، تست امنیتی بسیار مهم است.
  • باگ های جدید حتی در وب سایت هایی که مدت ها پیش آزمایش و منتشر شده اند، می‌توانند هنگام اضافه کردن یک صفحه جدید ظاهر شوند.

ده ها آزمایش وجود دارد که می‌توانید هنگام راه اندازی یک سایت فروشگاه اینترنتی انجام دهید.

آیا ویدیوهای شما به درستی آپلود شده اند؟

92 درصد از خریداران می‌‌گویند که هر نوع تصویری روی آنها تاثیر می‌گذارد و 64 درصد می‌گویند که احتمالاً پس از تماشای ویدیوی محصول خریدی را انجام می‌دهند.

هنگام انتشار یک ویدیو در سایت فروشگاه اینترنتی باید بررسی کنید:

  • آیا آن را با فرمت مناسب ارسال کردید؟ در غیر این صورت، برای افرادی که به عنوان مسئول وب سایت وارد نشده اند، قابل مشاهده نخواهد بود.
  • اگر چند نفر همزمان ویدیو را تماشا کنند، صفحه همچنان کار می‌کند؟ توصیه می‌کنیم یک ابزار یا افزونه کش را نصب کنید. یک ابزار کش، به جای اینکه هر بار یک صفحه HTML را کاملاً جدید بارگیری کند، به کاربران نسخه کش شده را نشان می‌دهد.
  • آیا میزان تراکم صحیح است؟ اگر به نظر می‌رسد ویدیو کیفیت پایینی دارد یا صفحه شما را کند می‌کند، ممکن است لازم باشد میزان فشرده سازی ویدیوی خود را تنظیم کنید.

تغییر نام تجاری یا فونت شما چگونه بر صفحه در سایت فروشگاه اینترنتی تاثیر می‌گذارد؟

تغییر ظاهر وب سایت به طور منظم امری عادی است. در واقع، توصیه می‌شود که همچنان سعی کنید راه‌های جدیدی را برای تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان خود به خریدار امتحان کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر بار که یک جزء طراحی را در صفحه تغییر می‌دهید، حتی چیزی به اندازه یک فونت بی‌ضرر، ممکن است همه چیز خراب شود.

  • برخی از فونت ها به سادگی می‌توانند به اشتباه نمایش داده شوند. اگر فونت ها به درستی بارگذاری نشده باشند، بلوک های خاصی به طور پیش فرض به یک فونت معمولی مانند Times New Roman تبدیل می‌شوند. قبل از انتشار یک صفحه جدید، مطمئن شوید که فونت یکسانی دارد.
  • وقتی فونتی آماده استفاده نیست، مرورگرهای مختلف رفتار متفاوتی دارند. کروم و فایرفاکس متن را تا 3 ثانیه پنهان می‌کنند، سپس یک فونت سیستمی را نمایش می‌دهند، در حالی که سافاری متن را تا زمانی که فونت آماده شود مخفی می‌کند. مطمئن شوید که صفحه خود را در چندین مرورگر بررسی کنید.
  • برخی از فونت ها می‌توانند به سرعت بارگذاری شما آسیب بزنند. سرعت صفحه خود را قبل و بعد از تغییر فونت تست کنید.

وقتی نظرات محصول را اضافه می‌کنید چه چیزی ممکن است خراب شود؟

از هر 10 مشتری، 9 مشتری قبل از خرید، نظرات را می‌خوانند. 83 درصد از آنها می‌گویند که بررسی ها باید مرتبط و جدید باشند تا قابل اعتماد باشند. بنابراین، شما دلایل زیادی برای اضافه کردن نظرات به هر صفحه محصول و اضافه کردن آنها به طور منظم دارید:

  • افزودن نظرات به صورت دستی ممکن است باعث نمایش نامناسب آنها شود. پلاگین بررسی معمولا این مشکل را حل می‌کند. به علاوه، اضافه کردن آنها به این روش آسان تر از نوشتن کد به صورت دستی است.
  • اگر می‌خواهید نظرات خود را از پلتفرم های شخص ثالث مانند Yelp یا TrustPilot ارسال کنید، بررسی کنید که آیا آنها به درستی نمایش داده می‌شوند یا خیر.
  • تغییر مسیر ها می‌توانند بر نمایش نظرات شما تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، بررسی ها ممکن است در domain.com خوب به نظر برسند. اما اگر یک تغییر مسیر به domain.com/en دارید، ممکن است برخی از بررسی‌های مبتنی بر افزونه نمایش داده نشوند.

سخن پایانی

هنگامی که در یک سایت فروشگاه اینترنتی صفحات جدیدی اضافه می‌کنید، بسیاری از چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند. پلاگین ها باید به روز شوند و آپدیت ها باید به طور دوره ای بررسی شوند.

اگر نمی‌خواهید کاربران شما از تجربه ضعیف UX منصرف شوند، تست کردن نکته کلیدی است. درست است که این کار مقداری زمان به استراتژی ورود به بازار شما می‌افزاید، اما به راه‌اندازی یک صفحه پر اشکال و از دست دادن تقریباً نیمی از کاربران ارجحیت دارد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 40

دکمه بازگشت به بالا
بستن