سئو

5 تاکتیک سئو اینستاگرام برای رتبه بالاتر در فید

در نوامبر 2020، اینستاگرام به‌روزرسانی بسیار مهمی را در عملکرد جستجوی خود انجام داد. به جای اینکه فقط بتوانید نمایه‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها را جستجو کنید، اکنون می‌توانید کلمات کلیدی عمومی را جستجو کنید و همه پست‌هایی که شامل آن کلمات خروجی هستند را نشان می‌دهد. این به معنای دو چیز است: اول اینکه الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است. دوم این که سئو اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد.

همه ما با سئو برای گوگل آشنا هستیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز به طور گسترده ای از توابع جستجو استفاده می کنند و با این عملکرد جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایل و پست‌های شما برای جستجوی اینستا راهی عالی برای افزایش دسترسی شما به رقابت شماست.

در این مقاله به مفهوم سئوی اینستاگرام، چرایی اهمیت آن می پردازیم و سپس پنج مرحله برای بهینه سازی حساب خود برای جستجو ارائه می دهیم. آنها عبارتند از: درک:

  1. کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید
  2. KPI های خود را شناسایی کنید
  3. بیوگرافی خود را بهینه کنید
  4. توضیحات پست خود را بهینه کنید (کپشن، هشتگ)
  5. متن جایگزین را اضافه کنید

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام فرآیند بهینه سازی محتوای شما به منظور رتبه بالاتر پروفایل شما در نتایج جستجوی اینستاگرام است و اگرچه ممکن است جذابیت مشابه پخش جریانی زنده یا تبلیغات کاروسل را نداشته باشد اما به اندازه هر چیز دیگری ارزش وقت شما را دارد. با دنبال کردن بهترین شیوه های سئو اینستاگرام که به زودی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد – شانس خود را برای کشف شدن توسط کاربرانی که کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند افزایش می دهید این یعنی بازدید بیشتر، لایک بیشتر و فالوور بیشتر.

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

سئوی اینستاگرام مهم است زیرا به شما امکان می دهد با افرادی که به طور فعال در جستجوی محتوای مرتبط با کسب و کار شما هستند، در یکی از محبوب ترین پلت فرم های رسانه های اجتماعی در جهان، ارتباط برقرار کنید.

به این موضوع فکر کنید: هر بار که یک کاربر کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را تایپ می کند، فرصتی برای ایجاد تأثیر مثبت و جذب ترافیک با کیفیت بالا به نمایه خود (و وب سایت خود) دارید. سئوی اینستاگرام کلید سرمایه گذاری از این فرصت ها است – کلید جذب مشتریان بالقوه ای که احتمال بیشتری نسبت به سایرین برای تبدیل شدن دارند.

4 نکته برای موفقیت در سئو اینستاگرام

همانطور که این نکات را مرور می کنیم، هدف نهایی را در نظر داشته باشید: رتبه بندی پروفایل و پست های فردی شما تا حد امکان برای کلمات کلیدی مورد علاقه شما.

1. کلمات کلیدی خود را شناسایی و اولویت بندی کنید

برای کدام کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید؟ قبل از ایجاد یک تغییر در پروفایل/محتوای اینستاگرام خود، پاسخ به این سوال کاملا ضروری است.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

برای یافتن کلمات کلیدی اینستاگرام می توانید از ابزارهای معمولی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، مانند:

  • ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream

فقط به خاطر داشته باشید که آنچه دنبال کنندگان شما در اینستاگرام جستجو می کنند ممکن است با چیزی که در گوگل جستجو می کنند نباشد. 

بین کلمات کلیدی گسترده و خاص تمایز قائل شوید

همانطور که در حال طوفان فکری هستید، مطمئن شوید که بین کلمات کلیدی نسبتاً گسترده – اصطلاحات اصلی – و کلمات کلیدی نسبتاً خاص – با نام کلمات کلیدی دم بلند تمایز قائل شوید.

2. KPI ها را برای اندازه گیری تأثیر سئو اینستاگرام ایجاد کنید

یک سوال دیگر وجود دارد که باید قبل از شروع بهینه سازی به آن پاسخ دهید: چگونه می خواهید تأثیر تلاش های سئو اینستاگرام خود را اندازه گیری کنید؟ اندازه‌گیری تأثیر بخشی ضروری از فرآیند است، زیرا به شما امکان می‌دهد تعیین کنید کدام بهینه‌سازی (ناموفق) است.

برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید، مطمئن شوید که چند شاخص کلیدی عملکرد ( KPI ) ایجاد کرده اید. می توانید KPI هایی از این قبیل (هم در سطح نمایه و هم در سطح پست فردی) را ردیابی کنید:

  • برداشت ها
  • بازدید از پروفایل
  • فالورها
  • کلیک های وب سایت

3. نمایه خود را بهینه کنید (نام کاربری و بیو)

اکنون که می دانید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید و چگونه می خواهید ROI خود را ردیابی کنید، وقت آن است که هم نمایه خود را به عنوان یک کل و هم پست های فردی خود را بهینه کنید.

در صورت امکان، سعی کنید نام تجاری و کلمه کلیدی اصلی خود را در نام کاربری خود بگنجانید. با بهینه سازی نام کاربری و بیو، پروفایل اینستاگرام شما به طور کلی باید وضعیت خوبی داشته باشد. اکنون، بیایید با بحث در مورد بهینه سازی پست های فردی شما صحبت کنیم.

4. پست های فردی خود را بهینه کنید (کپشن ها، هشتگ ها)

آیا بهینه سازی هر پست به اندازه بهینه سازی نام کاربری و بیو مهم است؟ نه، احتمالا نه. به طور کلی، هنگامی که یک پست فردی را بهینه می کنید، باید:

  • از بدنه اصلی عنوان برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با ارزش بالا استفاده کنید
  • برای تقویت آن کلمه کلیدی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی فرعی از هشتگ استفاده کنید

5. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید

شما در مورد متن جایگزین برای بهینه سازی تصاویر وب سایت و وبلاگ می دانید ، اما ممکن است ندانید که می توانید آن را برای تصاویر Insta خود نیز اضافه کنید. هنگامی که تصویری را اضافه کردید و به صفحه عنوان آورده شدید، به پایین بروید و “تنظیمات پیشرفته” را انتخاب کنید.

به بخش «دسترسی» بروید و متن جایگزین خود را از آنجا اضافه کنید. این نه تنها پست های شما را  در دسترس قرار می دهد بلکه سئوی اینستاگرام شما را نیز افزایش می دهد.

از سئو اینستاگرام غافل نشوید

سئو اینستاگرام یک تاکتیک بدون هزینه و تاثیر بالا برای هرکسی است که می‌خواهد دسترسی خود را افزایش دهد، ترافیک پروفایل/وب سایت خود را افزایش دهد و تبدیل‌های بیشتری را جذب کند. ممکن است حجمی از نتایج را به اندازه تبلیغات پولی به همراه نداشته باشد، اما ROI بالقوه خیره کننده است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن