سئو

6 روش برای استفاده از ChatGPT در بازاریابی مشاغل کوچک 

ChatGPT یک منبع اطلاعاتی رایگان است که به شکل یک ربات چت هوش مصنوعی (AI) ارائه می‌شود. این اساسا فقط یک ربات چت بسیار پیشرفته است. اما استفاده ChatGPT در بازاریابی چیست؟

در حالی که ابزارهایی مانند Google و Siri اطلاعات را از وب منبع می‌کنند، ChatGPT «مغز» خاص خود را دارد. چگونه؟ به عنوان یک فناوری مدل زبان بزرگ، حجم زیادی از داده های متنی را از اینترنت جمع آوری می کند: کتاب ها، مقالات، وب سایت ها، پست های وبلاگ و موارد دیگر.

ChatGPT برای چه مواردی استفاده می شود؟

از آنجایی که زبان و ارتباطات برای همه چیز استفاده می شود، ChatGPT نیز برای همه چیز مفید است. برخی از قابلیت های متعدد ChatGPT عبارتند از:

  • کد، مقاله، کپی بازاریابی، داستان، شعر، ایمیل، مقاله بنویسید
  • ایده ها و مثال ها، سوالات چند گزینه ای ایجاد کنید
  • توصیه محصولات، خدمات، فیلم ها، الف
  • موضوعات پیچیده را به زبان عامیانه توضیح دهید
  • تجزیه و تحلیل: احساسات و لحن بر اساس نقطه گذاری، کلمات و عبارات
  • ترجمه متن به 95 زبان مختلف
  • مجموعه داده ها و فرصت های شغلی را پیدا کنید
  • بیشتر : این لیست همیشه در حال رشد است

محدودیت های ChatGPT

ChatGPT جایگزینی برای هیچ چیز نیست: این یک مشاور بازاریابی، دکتر، حسابدار، وکیل، لوله کش و غیره نیست. در حالی که یک فناوری پیشرفته است، اما در مراحل اولیه خود است و مانند هر کامپیوتر، ابزار هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی تکنولوژی، آن را با تضمین 100٪ صحت اطلاعات ارائه نمی دهد.

این فقط یک رایانه است که می تواند داده ها را جمع آوری و خلاصه کند، اما به غیر از آنچه شما به آن می گویید، زمینه کامل زندگی، تجارت، سلامت یا خانه شما را ندارد که به آن نیاز باشد 100% قابل اعتماد و قابل اطمینان باشد. پاسخ های کاملا مرتبط

خود ابزار می گوید:

  • ممکن است گهگاه اطلاعات نادرستی تولید کند
  • ممکن است گهگاه دستورالعمل های مضر یا محتوای مغرضانه تولید کند
  • دانش محدود از جهان و رویدادهای پس از 2021

همانطور که گفته شد، مهم است که تا آنجا که ممکن است با درخواست های خود دقیق باشید و سپس از پاسخ ها فقط به عنوان نقطه شروع استفاده کنید – برای تکرار، نگاه عمیق تر و کاوش بیشتر.

6 روش برای استفاده از ChatGPT در بازاریابی

استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی، حتی برای مشاغل کوچک چیز جدیدی نیست. اگر تا به حال یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پویا در Google Ads اجرا کرده اید، از طریق Google Analytics Intelligence سوالی پرسیده اید، یا از یک تولید کننده محتوای هوش مصنوعی برای نوشتن کپی بازاریابی استفاده کرده اید، پس خودتان آن را تجربه کرده اید. بیایید برخی از ساده ترین راه های استفاده از ChatGPT در بازاریابی را مرور کنیم:

1. یک نسخه برای دارایی های بازاریابی خود ایجاد کنید

می‌توانید از ChatGPT برای کمک به ایجاد کپی برای هر یک از وثیقه‌های بازاریابی خود استفاده کنید: ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ، توضیحات محصول، کپی تبلیغات، سرفصل‌ها، کپی وب‌سایت، زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر. از آن بخواهید که:

  • محتوا را تولید کنید
  • محتوای موجود را برای یک لحن خاص تغییر دهید – دوست دارید آن را برای یک شخصیت خاص جذاب تر کنید یا بار منفی آن را بیشتر کنید.
  • محتوای موجود را برای یک هدف بهبود دهید (مثلاً سئو).

2. توصیه های ابزار بازاریابی را دریافت کنید

اما می توانید از آن برای دریافت توصیه هایی برای ابزارها نیز استفاده کنید. به هر حال، دریای وسیعی از فهرست‌های “ده برتر” برای تقریباً هر ابزاری در وب وجود دارد. به عنوان مثال، در مورد بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی بپرسید.

3. ایده پردازی محتوا

راه های مختلفی برای استفاده از ChatGPT برای ایده گرفتن برای پست های وبلاگ، راهنماها، کاغذهای سفید و کتاب های الکترونیکی وجود دارد. می‌توانید از آن برای ارسال ایده‌هایی بر اساس موضوعات یا محتوای موجود بخواهید، از آن برای انجام تحقیق در مورد یک موضوع، مدیریت مقالات برتر در مورد یک موضوع استفاده کنید، یا از آن بخواهید که یک مفهوم پیچیده را برای شما ساده کند تا بتوانید آن را برای خوانندگان خود ساده کنید.

4. میانبرها و فرمول ها را یاد بگیرید

در حالی که نباید آن را به ChatGPT بسپارید تا گزارش و تجزیه و تحلیل خود را انجام دهد (به زودی به آن خواهیم رسید)، یکی از راه هایی که می تواند به شما کمک کند آموزش میانبرهایی است که می تواند به شما در پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها کمک کند. برای مثال، می‌توانید فرمول‌های صفحه گسترده، عبارات منظم و رشته‌های دیگری که همیشه سبز هستند را از آن بخواهید.

5. نظرسنجی از مشتریان ایجاد کنید

مخاطب هدف شما، خوب، یک هدف متحرک است. در حالی که باید تحقیقات کامل خود را برای یافتن مخاطبان هدف خود انجام دهید ، می توانید از Chat GPT برای کمک به ایجاد نظرسنجی برای ادامه شناخت مخاطبان و مشتریان خود و جمع آوری بازخورد مشتریان استفاده کنید.

6. ایده های چت بات را دریافت کنید

افزودن چت به وب سایت شما یک راه عالی برای ایجاد سرنخ، جذب مشتریان و جمع آوری بازخورد است. از Chat GPT برای دریافت ایده‌ها برای درخواست‌ها و پاسخ‌ها برای خودتان استفاده کنید.

درخواست: من در حال ساخت یک ربات چت برای وب سایت خود هستم. چگونه باید از مشتریانی که به صفحه قیمت گذاری من می آیند استقبال کنم؟

هنگام استفاده از ChatGPT در بازاریابی محتوا را حفظ و کپی کنید

به یاد داشته باشید، در حالی که ChatGPT یک منبع اطلاعاتی با یک رابط سرگرم کننده است، اما ChatGPT هنوز در مراحل اولیه خود است و بیش از سهم خود دارای اشکالات، محدودیت ها و خطرات است. دقت اطلاعات یک نقطه دردناک بزرگ است، نه اینکه به حفظ حریم خصوصی اشاره کنیم. با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است به وظایف محتوا و کپی بمانید و حتی پس از آن، خروجی باید تنها به عنوان نقطه شروع استفاده شود.

برای جمع بندی، از ChatGPT برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. برای دارایی های بازاریابی خود کپی ایجاد کنید
  2. درخواست گردآوری ابزار بازاریابی
  3. طوفان فکری و موضوعات محتوای تحقیق
  4. فرمول ها و میانبرها را دریافت کنید
  5. ایجاد نظرسنجی و نظرسنجی بازخورد
  6. برای چت بات خود ایده بگیرید

از ChatGPT برای موارد زیر استفاده نکنید:

  1. توصیه های استراتژی بازاریابی را بخواهید
  2. کمپین های تبلیغاتی گوگل خود را ساختار دهید
  3. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
  4. اعمال تغییرات وب سایت
  5. گزارش و تحلیل خود را انجام دهید
  6. تجزیه و تحلیل رقبا را اجرا کنید

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − 49 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن