بازاریابی

چگونه مشکلات بازاریابی برای نسل Z را برطرف کنیم؟

همه می‌خواهند جوانان نسل Z را جذب محصولات و خدمات خود کنند، زیرا آنها نسل بعدی مشتریان هستند. آنها نه تنها 40 درصد از کل مصرف کنندگان را تشکیل می‌دهند، بلکه بیش از 44 میلیارد دلار قدرت خرید دارند. با این حال، مشکل این است که آنها یک گروه چالش برانگیز برای بازاریابان هستند (احتمالاً بیشتر از هر نسل دیگری قبل از آنها) و باید بر آن پیروز شوند. حتی غول‌های فناوری هم برای جذب مشتریان جوان‌تر خود مشکل دارند. در این مقاله به بررسی راه حل‌های مشکلات بازاریابی برای نسل Z می‌پردازیم.

چرا بازاریابی برای نسل Z متفاوت است؟

در Spotify، نسل Z به پادکست‌های کمتری نسبت به سایر کاربران گوش می‌دهند و همچنین ترجیحات موسیقی متفاوتی دارند زیرا اغلب به هنرمندانی که بالاترین رتبه را در این پلتفرم‌ دارند گوش نمی‌دهند. آنها متفاوت از نسل های دیگر بزرگ شدند. بنابراین آنها محتوای متفاوت را می‌پسندند.

در نتیجه، تاکتیک‌های بازاریابی سنتی چندان برای آنها موثر نیستند. بازاریابان باید با این نسل به سرعت در حال رشد که مرزهای همه چیزهایی را که ما درباره تبلیغات می‌دانیم تغییر می‌دهند، همگام باشند و به فکر بازاریابی برای نسل Z باشند.

بازاریابی برای نسل Z
چگونه مشکلات بازاریابی برای نسل Z را برطرف کنیم؟

خبر خوب این است که لازم نیست از نسل Z باشید تا بفهمید چگونه به مخاطبان Gen Z خود دسترسی پیدا کنید. در اینجا چند استراتژی برای بازاریابی برای نسل Z آورده شده است.

افراد مشهور را کنار گذاشته و به اینفلوئنسرها روی آورید!

شاید شما از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنید یا ممکن است از این روش استفاده نکنید، اما اگر به فکر بازاریابی برای نسل Z هستید، بهتر است این کار را انجام دهید.

برندها در گذشته از افراد مشهور بیشتری برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کردند. اگرچه افراد مشهور پرهزینه هستند، اما تاثیر قابل توجهی بر طرفداران خود دارند. اما این باعث فریب نسل Z نمی‌شود. آن‌ها گاهی برخی افراد مشهور را به‌عنوان افراد غیرمعمول نگاه می‌کنند، در حالی که اینفلوئنسرها را به‌عنوان افرادی مرتبط‌ تر می‌دانند، گویی دوستی به آنها توصیه می‌کند تا کسی که برای فروش سخت به آنها پول می‌دهد. این روش یک ابزار بازاریابی برای نسل Z قدرتمند است.

به دنبال اینفلوئنسر هایی باشید که دنبال کنندگان بسیار فعالی دارند. علاوه بر این، شما می‌خواهید با  اینفلوئنسر هایی که تمایل طبیعی به محصول یا خدمات شما دارند ارتباط برقرار کنید. این اینفلوئنسرها ممکن است نسبت به افراد مشهور طرفداران کمتری داشته باشند، اما اغلب روابط معتبرتری با فالوورهای خود دارند که برای فروش و گفتگو سودمندتر است.

محتوا را از نظر بصری جذاب اما کوتاه نگه دارید

آیا فکر می‌کنید محتوای شما می‌تواند در کمتر از هشت ثانیه توجه دیگران را به خود جلب کند؟ اتفاقاً این مورد توجه مصرف کنندگان نسل Z است زیرا آنها گروهی هستند که محتوای کم را ترجیح می‌دهند. آنها در محاصره فناوری و حجم عظیمی از اطلاعات بزرگ شده اند. فیلتر کردن محتوای بی‌پایان برای یافتن آنچه می‌خواهند، بخشی ذاتی آنهاست.

محتوای شما باید کوتاه و جذاب باشد. ویدیوها بهترین راه برای انجام این کار هستند، شاید به همین دلیل است که TikTok تنها پلتفرمی است که به راحتی مخاطبان Gen Z را جذب کرده است.

در دنیایی که بیش از حد از محتوا اشباع شده است، باید مطمئن شوید که محتوای شما برجسته است. همیشه راهی برای گنجاندن ویدیوهای جدید و سرگرم کننده در تلاش های بازاریابی خود وجود دارد.

در بازاریابی برای نسل Z شخصی سازی را بپذیرید

بسیاری از نسل‌های قدیمی‌تر بر این باورند که برندهایی که از داده‌هایشان برای شخصی‌سازی دسترسی‌شان استفاده می‌کنند، ترسناک است، اما نسل Z اینطور نیست. این گروه الگوریتم خود را عمداً با کلیک کردن، تماشا کردن، لایک کردن و اشتراک‌گذاری محتوایی که می‌خواهند بیشتر ببینند، آموزش می‌دهند. اگر قرار است به طور فعال از حساب های خود استفاده کنند، می‌خواهند آنچه را که می‌بینند در واقع دوست داشته باشند.

به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مشتریان نسل Z خود را درگیر کنید تا بتوانید تبلیغات خود را در جایی که مناسب ترین آنها هستند، مانند تشویق تعامل با مشتریان خود، مورد هدف قرار دهید. برای مثال، در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام، برندها می‌توانند نظرسنجی‌هایی ایجاد کنند که به آنها کمک می‌کند درباره خواسته‌های مشتریان جوان‌تر خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. هرچه بتوانید تبلیغات خود را هدفمندتر کنید، فروش شما بهتر خواهد بود.

سخن پایانی

درست است که Gen Z استاندارد جدیدی را برای بازاریابان تعیین کرده است اما بازاریابی برای نسل Z یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است تا تلاش‌های مارکتینگ خود را تغییر دهید و در آنها تجدید نظر کنید تا برای این نسل بعدی از مصرف‌کنندگان جذابیت داشته باشید. این کار در واقع یک تغییر برای بهتر شدن شما است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن