سئو

گزارشی از پیش بینی وضعیت سئو در سال 2023 

ژورنال موتور جستجو (SEJ) اخیرا گزارشی از چالش های سئو در سال 2022 و پیش بینی های بسیاری برای وضعیت سئو در سال 2023 منتشر کرده است. در این مقاله به این گزارش می‌پردازیم.

نکات اصلی وضعیت سئو در سال 2023

گزارش وضعیت سئوی SEJ درباره وضعیت سئو در سال 2023 پیش‌بینی می‌کند که ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های گوگل و حذف کوکی‌های شخص ثالث بزرگترین تغییرات در سئو تا سال 2023 خواهند بود. SEJ از پاسخ دهندگان پرسید که فکر می‌کنند سه تغییر بزرگ در سئو در چند سال آینده چه خواهد بود. در اینجا پاسخ آنها آمده است:

  • ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی (18.7%)
  • به‌روزرسانی‌های گوگل (18.0%)
  • منسوخ شدن کوکی شخص ثالث (13.9%)
  • صفحات بدون کلیک گوگل (12.9%)
  • رقابت استعدادیابی (11.5%)

ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در سال 2023 برای سئو بسیار بزرگ خواهند بود. در حال حاضر در جنبه های مختلف سئو از بهینه سازی محتوا گرفته تا ساخت لینک و تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می‌شود. حتی محتوای هوش مصنوعی هم اکنون در حال ایجاد است.

هنگامی که به‌روزرسانی محتوای مفید گوگل در آگوست ۲۰۲۲ منتشر شد تا «اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی‌تر و مفیدتری را که توسط افراد نوشته شده است، برای افراد، در نتایج جستجو می‌بینند»، اولین برداشت این بود که ابزار محتوای هوش مصنوعی را هدف قرار می‌داد.

طبق دستورالعمل‌های وب‌مستر موتور جستجو، مدافع جستجوی Google، جان مولر، محتوایی که به‌طور خودکار با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی تولید می‌شود، هرزنامه محسوب می‌شود.

تنها راه برای تضمین اینکه محتوای شما به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرد این است که مخاطبان خود را در داخل و خارج بشناسید و از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به عنوان ابزار دستیار بهره وری استفاده کنید، بدون اینکه تماس انسانی را از دست بدهید.

به روز رسانی های گوگل

دیگر پیش بینی وضعیت سئو در سال 2023 این است که گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم را ادامه می‌دهد. این یک فرآیند مداوم است و متخصصان سئو باید از آخرین تغییرات به‌روز باشند تا مطمئن شوند که استراتژی‌هایشان در سال 2023 و پس از آن سودمند است.

منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث

منسوخ شدن کوکی های شخص ثالث چالش های بیشتری را برای حفظ حریم خصوصی داده ها و مدیریت رضایت به همراه خواهد داشت. در آینده، کوکی ها به دو شکل مختلف وجود خواهند داشت: بازاریابی مبتنی بر گروه و روابط شخص اول. هر دوی اینها فرصت های خوبی را ارائه می دهند که باید هنگام برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی موثر در نظر گرفته شوند.

جمع‌آوری داده‌های شخصی برای سئو ضروری نیست، و فرصتی فوق‌العاده برای بازاریابان فراهم می‌کند تا ترافیک وب‌سایت بیشتری را بدون تکیه بر کوکی‌های شخص ثالث به ارمغان بیاورند. به یاد داشته باشید که سئو به زمان نیاز دارد، بنابراین بهتر است زودتر شروع کنید.

صفحات بدون کلیک گوگل

تقریباً نیمی از تمام جستجوها بدون کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی ارگانیک به پایان می‌رسند. اینها جستجوهای صفر کلیک نامیده می شوند و در موتورهای جستجو مانند Google، Bing یا Yandex رخ می دهند.

با بیشتر و بیشتر ویژگی‌های SERP که به کاربران اجازه می‌دهد به انواع ویجت‌ها در کنار نتایج ارگانیک دسترسی داشته باشند، جستجوهای صفر کلیک بسیار رایج‌تر شده‌اند. برخی از نمونه‌های ویژگی‌های SERP که به جستجوهای بدون کلیک کمک می‌کنند عبارتند از پاسخ مستقیم یا پنل دانش Google.

چه تکنیک های سئو همچنان در سال 2023 موثر خواهند بود؟

درک اینکه چه چیزی در حال حاضر کار می‌کند و پیش بینی موفقیت سال ها قبل می‌تواند دشوار باشد. با این حال این پنج تاکتیک همچنان در سال 2023 ضروری خواهند بود:

اهمیت محتوای خوب

محتوای با کیفیت باید در پایه هر استراتژی سئو باقی بماند. اطمینان حاصل کنید که از تلاش‌های بازاریابی محتوای خود با ایجاد محتوای اصلی با کیفیت بالا استفاده می‌کنید که نه تنها عبارات کلیدی مرتبط با صنعت شما، بلکه بیشتر نیازها و خواسته‌های خوانندگان را به شیوه‌ای جذاب هدف قرار می‌دهد.

سرعت بارگذاری سریع صفحه

از زمانی که Core Web Vitals راه اندازی شد، گوگل بیشتر و بیشتر بر سرعت بارگذاری وب سایت، به ویژه در تلفن همراه تأکید کرده است. این یکی از جنبه های اصلی کمک به تجربه کاربری خوب است. هیچ کس دوست ندارد یک وب سایت باز کند، به یک صفحه خالی خیره شود و منتظر بارگذاری آن باشد. این تغییر نخواهد کرد

لینک ها و بک لینک ها

نحوه پیوند وب سایت ها به یکدیگر یکی از مهمترین جنبه های سئو خواهد بود و منطقی نیز هست. گوگل از پیوندها به عنوان نوعی اعتماد استفاده می‌کند و وقتی سایر وب سایت ها به وب سایت شما لینک می‌زنند، نشان می‌دهد که محتوای سایت شما ارزشمند است.

طراحی واکنش گرا

داشتن یک وب سایت واکنش گرا مدتی است که ضروری بوده است و این تنها در سال 2023 تقویت خواهد شد. Google سایت هایی با طراحی سازگار با موبایل را ترجیح م‌دهد، بنابراین مطمئن شوید که از طراحی وب سایت ریسپانسیو استفاده می‌کنید.

وضعیت سئو برای بهینه سازی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 حتی بیشتر هم شود. این اطمینان حاصل می کند که موتورهای جستجوی صوتی به راحتی می توانند محتوای شما را پیدا کنند.

در نتیجه، اصول سئو برای موفقیت بازاریابی ضروری بوده و خواهد بود. در حالی که فناوری اطراف ما به سرعت در حال تغییر است، بسیاری از عناصر اصلی تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌مانند: کیفیت محتوا، سرعت صفحه، لینک‌ها/بک لینک‌ها، طراحی واکنش‌گرا، بهینه‌سازی جستجوی صوتی و موارد دیگر.

آینده وضعیت سئو و انتظارات

سئو از روزهای اولیه پر کردن کلمات کلیدی و نوشتن توضیحات متا راه طولانی را پیموده است. اما با حرکت رو به جلو، آینده سئو چیست؟ این زمان هیجان انگیزی برای بهینه سازی موتورهای جستجو است زیرا گوگل به اصلاح و بهبود الگوریتم های خود ادامه می دهد. به گفته کارشناسان، چندین تغییر قابل توجه برای این خط کاری همیشه در حال تکامل در انتظار است.

در چند سال آینده، می‌توانیم منتظر تغییرات زیادی در رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت‌ها باشیم. برای شروع، انتظار تاکید بیشتر بر کیفیت محتوا و تجربه کاربر را داشته باشید. گوگل همچنین به رویکرد «اول تلفن همراه» خود ادامه خواهد داد، و همچنین شاهد تلاش‌های بیشتری برای درک زبان طبیعی و بهبود ارتباط برای جستجوگران خواهیم بود.

در نهایت همه اینها به این معنی است که طراحان وب و بازاریابان باید از بازی جلوتر بمانند و مطمئن شوند که هر کاری را که لازم است برای ارائه ارزش برای کاربران از طریق محتوای مفید انجام می‌دهند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 7

دکمه بازگشت به بالا
بستن