الگوریتم های سئو

آشنایی با الگوریتم برت Bert

در سال 2019 یکی از بزرگترین و پرکاربردترین آپدیت ها برای گوگل الگوریتم برت Bert بود. این آپدیت جهت بررسی و تفکیک محتوا با دقت بسیار بالایی می باشد در گوگل ایجاد شد که توسط آن در صورت جست و جوی عبارتی که دارای غلط املایی یا قواعد نگارشی نادرست باشد و یا حتی معنی آن کلمه درست نباشد را به وسیله این الگوریتم که مفهوم عبارت شما را درک کرده و برای شما بهترین و نزدیکترین  جواب را پیدا می کند.

نقد و بررسی الگوریتم برت Bert

الگوریتم برت Bert زبان محاوره ای انسان را با کامپیوتر ها به راحتی و با سرعت بالاتری تحلیل کند که این امر موجب کاهش نتیجه ی درصد برداشت اشتباه از زبان های محاوره ای شده است. با وجود این که الگوریتم برت Bert مدت زمان طولانی نمی باشد که توسط گوگل معرفی شده است  و موجب بهبود تجربه اکثر کاربر شده است. این الگوریتم ها برای درک کردن کوئری های پیچیده به صورت صحیح و ساده طراحی شده است با این که کوئری های پیچیده به عنوان یک مشکل در گوگل می باشد بلکه برای کاربران وب سایت ها نیز به عنوان یک مشکل محسوب می شود ولی هر اندازه که محتوا و موضوع سایت شما جذاب تر باشد و مطابق با نیازهای کاربران باشد در نتیجه موجب جذب مخاطبان زیادی به سایت شما می گردد.

به بیان ساده تر الگوریتم برت Bert  موجب شده تا کوئری کاربران را با درک بهتر زبان ما و با دقت و تمرکز بیشتر تجزیه و تحلیل کنند. و این الگوریتم می تواند زبان ما را به همان صورت که ما از آن به صورت محاوره ای و روزانه استفاده می کنیم درک کند چون این الگوریتم با زبان محاوره ای و روزانه است و به گوگل کمک می کند تا تمامی کلمات زبان محاوره را مانند حروف اضافه, مثل یک انسان درک  نماید. برای همین علت گوگل با بیان این موضوع که الگوریتم برت Bert به عنوان بزرگترین تغییر در طول پنج سال گذشته می باشد بر اهمیت این الگوریتم تاکید می کند. چون این الگوریتم به کامپیوترها کمک شایان به ذکری در درک کردن  زبان همانند یک انسان می کند.

اهمیت این الگوریتم در چیست؟   

این الگوریتم ها با درک بهتر انواع تفاوت های زبان به هر اندازه که ظریف باشند آن را به صورت دقیق به محتوای مربوطه متصل می کند. همین موضوع می تواند برای افرادی که قصد افزایش دادن رکینگ های جست و جوی خود را دارند خبر خوبی باشد. چون همین رنکینگ های جست و جو دارای اهمیت به سزایی برای صاحبان سایت ها دارد و برای همین علت در صورت انجام یک استراتژی درست این کار عملی می شود و الگوریتم برت Bert می تواند تاثیر زیادی در رنکینگ جست وجو داشته باشد ولی این کار مستلزم ایجاد تغییر بیش از اندازه در رویکرد خود نمی باشد.

ترفندهایی جهت بالا بردن اثرات الگوریتم برت

تصویر1-ترفندهایی جهت بالا بردن اثرات الگوریتم برت

  • استفاده از کلمات محاوره ای

 این جمله به این معنی است که به جای این که بر تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی اصلی تمرکز داشته باشید سعی در ارائه یک محتوای طبیعی کنید و اجازه بدهید کلمه کلیدی در متن به صورت طبیعی تکرار شود.

  • استفاده از کلمه های کلیدی طولانی در محتوا

منظور از این جمله در این است که الگوریتم برت Bert در صورت انتخاب کلمه کلیدی طولانی بهتر می تواند منظور کاربر را فهمیده و در نتیجه پاسخ دقیق تری را به آن فراهم نماید.

  • بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جوگر

در ابتدا برای این که محتوای مفیدی را که مناسب جست وجوی کوئری ها می باشد تولید کرده که این کار عموما مستلزم درک نیاز کاربر می باشد که بر همان اساس بتوانیم محتوا تولید نماییم. در صورت کش دادن الکی محتوا که بسیار برای یک کاربر نیز زمان بر می باشد گوگل به دلیل الگوریتم هایی که دارد این موضوع را فهمیده و در نتیجه موجب پایین آمدن رتبه سایت شما می شود.

  • استفاده از حروف اضافه 

گوگل در گذشته حروف اضافه را نادیده می گرفت ولی اکنون با طراحی الگوریتم های خاص سعی در استفاده از این حروف برای بهبود دادن دقت جست و جوی خود دارد.

برای مشاهده الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

89 − 88 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن