سئو

نکات بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک سایت

آیا تا به حال احساس کرده اید که تلاش های بازاریابی محتوای شما بازدهی سرمایه ای را که انتظار داشتید به دست نمی آورد؟ اینکه شما زمان زیادی را صرف ایجاد و انتشار محتوا با نتایج خوب می کنید؟ اینکه محتوای شما آنطور که می خواهید به اهداف KPI نمی رسد؟ حقیقت این است که تاکتیک‌های بازاریابی محتوای سنتی (مانند وبلاگ‌ها) همیشه نمی‌توانند نتایج مطلوب را به تنهایی در یک چشم‌انداز رقابتی به دست آورند. نکات بازاریابی محتوایی که در ادامه معرفی می شوند به افزایش ترافیک سایت کمک می کنند.

  • نکات بازاریابی محتوا می توانند از تاکتیک های بازاریابی محتوای سنتی (مانند وبلاگ ها) برای افزایش بازگشت سرمایه (ROI) محتوای شما پشتیبانی کنند.
  • استفاده مجدد و به روز رسانی محتوای قدیمی ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد و عمر مفید بهترین محتوای شما را افزایش می دهد.
  • تقویم‌های محتوا برای حفظ استراتژی محتوای شما بسیار مهم هستند.
  • محتوای بصری به طور قابل توجهی بازدید و اشتراک گذاری بیشتری نسبت به محتوای متنی به دست می آورد.
  • یک استراتژی جامع سئو بهترین راه برای جلب توجه مداوم و رتبه بندی توسط موتورهای جستجو است.
  • آهنرباهای سرب یک برد برد هستند زیرا اطلاعات تماس برندها را جمع‌آوری می‌کنند و در عین حال ارزش زمان واقعی را برای کاربران ارائه می‌کنند.

چرا  افزایش ترافیک سایت و سرنخ اینقدر مهم است؟

ترافیک ارگانیک و سرنخ های تولید شده شاید دو KPI مهم در استراتژی بازاریابی محتوای شما باشند. بدون هر دوی این موارد، افزایش ترافیک وب سایت و رشد کسب و کار و تبدیل مشتریان جدید غیرممکن است . بیایید به سرعت هر دو را تعریف کنیم.

ترافیک ارگانیک هر ترافیکی است که از منابع بدون پرداخت به وب سایت شما وارد می شود. به طور عمده، ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو می آید. نشان داده شده است که ترافیک ارگانیک یکی از بزرگترین شاخص های اعتبار و اعتبار برند است. سرنخ ها کاربرانی هستند که به نوعی به برند شما علاقه مند شده اند، مانند پر کردن فرم یا اشتراک در خبرنامه شما.

بدون ترافیک ارگانیک و سرنخ، رشد یک کسب و کار در محیط کسب و کار امروز تقریبا غیر ممکن است و حتی تاکتیک‌های بازاریابی محتوای سنتی مانند انتشار یک وبلاگ معمولی، افزایش ترافیک سایت را به میزانی که می‌خواهید انجام نمی‌دهند.

7 نکته بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک وب و سرنخ ها

محتوای قدیمی را تغییر دهید

استفاده مجدد از محتوا یکی از کارآمدترین راه ها برای افزایش ترافیک محتوای شما است. همچنین با قرار دادن یک چرخش جدید در موضوعاتی که قبلاً پوشش داده‌اید، بازگشت سرمایه محتوای شما را به حداکثر می‌رساند. برای یافتن فرصت هایی برای استفاده مجدد از محتوا، باید از وبلاگ خود شروع کنید. به عنوان مرکز استراتژی بازاریابی محتوای شما، بیشترین پتانسیل را برای استفاده مجدد خواهد داشت.

ابتدا به بهترین محتوای خود نگاه کنید. به نظر می رسید کدام موضوعات و مقالات واقعاً با مخاطبان شما طنین انداز شده است؟ اعداد و ارقام می گویند کدامیک بیشترین ترافیک و تعامل را به دست آورده است؟ این مقالات را در نظر بگیرید و به راه‌های جدیدی برای ارائه آنها فکر کنید – برای مثال، با تبدیل یک پست وبلاگ عالی به یک اینفوگرافیک بسیار قابل اشتراک‌گذاری که همان اطلاعات را به روشی جدید و بصری به اشتراک می‌گذارد.

وقتی محتوا را با انواع محتوای جدید تغییر کاربری می دهید، دید خود را افزایش می دهید و در را برای دستیابی به مخاطبان جدید باز می کنید. این می تواند برعکس نیز عمل کند. برای مثال، اگر یک وبینار آموزشی انجام می‌دهید که تعامل بسیار خوبی را به صورت زنده دریافت می‌کنید، می‌توانید یک پست وبلاگ تیزری ایجاد کنید که بخشی از موضوع را پوشش می‌دهد، سپس به ضبط وبینار خود پیوند دهید.

محتوا  را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌توانند ابزار بسیار مؤثری برای کسب ترافیک محتوای بیشتر باشند. توصیه من این است که تمام پست های وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید – نه تنها به این دلیل که دنبال کنندگان شما آن را می بینند، بلکه به این دلیل که وقتی آن را ارزشمند بدانند آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

با بیش از 3 میلیارد نفر استفاده از رسانه های اجتماعی در هر ماه، این فرصت بسیار بزرگ است. تقریباً در هر پلتفرمی، کاربران و تعامل با گذشت زمان همچنان در حال رشد هستند. در مورد آن فکر کنید. افراد در فیدهای رسانه های اجتماعی شما هر روز محتوا را به اشتراک می گذارند، درست است؟ محتوا یک شروع مکالمه عالی است. وقتی محتوایی ایجاد می کنید که با نیازهای مشتری همسو باشد و به حل مشکلات آنها کمک کند، مردم تمایل دارند آن را به دیگران منتقل کنند.

پست های وبلاگ قدیمی را به روز کنید

روندها و آمارها همیشه تغییر می کنند، و این یکی از دلایل اصلی قدیمی شدن پست های وبلاگ است. مسئله این است که در بیشتر مواقع، نکات مهم ثابت می مانند – این فقط جزئیات هستند که تغییر می کنند. می‌توانید با به‌روزرسانی پست‌های وبلاگ خود، عمر مفیدی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید تا شامل آمارهای فعلی و روندهای جدیدی باشد که از زمان انتشار اولیه به وجود آمده‌اند. همچنین می‌توانید پست‌های وبلاگ قدیمی را ویرایش کنید که عملکردی مشابه ندارند.

از یک تقویم محتوایی استفاده کنید

تقویم محتوایی یک برنامه زمان‌بندی مستند است که شامل تمام پروژه‌های محتوایی شما و مهلت‌های آنها می‌شود. این یک نمای متمرکز از محتوای برنامه ریزی شده و برنامه انتشار به شما می دهد. همچنین تیم شما را مسئول ماندن در مسیر و پایبندی به ضرب الاجل ها می کند.

مدیریت تقویم های محتوا به زمان و تعهد نیاز دارد، به خصوص زمانی که تازه شروع کرده اید. اما حقیقت این است که بدون آن، استراتژی محتوای شما به احتمال زیاد مسیر خود را از دست خواهد داد. زمانی که از تقویم برای عملی کردن مؤثر آن استفاده می‌کنید، بیشترین بازگشت سرمایه را در محتوای خود به دست خواهید آورد.

آن را بصری کنید

محتوای بصری کلید تعامل محتوا است. تحقیقات نشان داده است که کاربران معمولاً تنها حدود 20 درصد از متن را در یک صفحه وب می خوانند. برای راه‌اندازی، آن‌ها فقط 10 درصد از آنچه را که می‌خوانند به خاطر می‌آورند، در مقایسه با 65 درصد آنچه که می‌بینند. استفاده از تصاویر بصری برای حمایت از محتوای نوشتاری، آن را برای خوانندگان قابل هضم، جذاب تر و به یاد ماندنی تر می کند.

دلیل این امر در عملکرد محتواست: وبلاگ‌های دارای تصاویر بصری 94 درصد بیشتر از وبلاگ‌هایی که فاقد آن‌ها هستند بازدید از صفحه کسب می‌کنند. ویدئو تا حد زیادی پرمصرف ترین نوع محتوا است ( تا پایان سال جاری 82٪ از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهد) و اینفوگرافیک ها 3 برابر بیشتر از هر نوع محتوای بصری دیگری به اشتراک گذاشته می شوند.

اضافه کردن تصاویر نیز لازم نیست پیچیده باشد. می‌توانید ویدیوهای کوتاهی برای داستان‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که نیاز به حداقل تولید دارند. تصاویر با کیفیت بالا را می توانید از وب سایت های معتبر تهیه کنید تا به محتوای وبلاگ خود اضافه کنید. می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Canva برای ایجاد آسان تصاویر پشتیبانی بدون تجربه طراحی رسمی استفاده کنید.

سئو را در همه جا اولویت دهید

در حال حاضر همه ما در مورد کلمات کلیدی و اهمیت ایجاد پست های وبلاگ بهینه شده برای موتورهای جستجو می دانیم. اما راهبردهای سئو بیشتر از مقالات وبلاگ شما وجود دارد. به عنوان مثال، سئوی فنی مانند مهره های عملکرد سئوی وب سایت شما است، همه آن ها را در کنار هم نگه می دارد و به موتورهای جستجو اجازه می دهد به راحتی صفحات شما را پیدا کنند، بخزند و ایندکس کنند.

کلید افزایش ترافیک سایت محتوای عالی است

اگر کتابخانه ای از محتوای باکیفیت نداشته باشید، نمی توانید هیچ هک بازاریابی محتوا را اجرا کنید. نکته آخر و اصلی این است که تولید محتوا و انتشار مرتب آن را جدی بگیرید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

45 − 41 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن