بازاریابی

اشتباهات کپی‌نویسی یا کپی رایتینگ که باید از آنها اجتناب کنید تا نتایج بازاریابی بهتری داشته باشید

برای کپی نویسی موفق یا کپی رایتینگ باید عوامل زیادی را در نظر گرفت و جزئیات را به خاطر داشت. در زیر لیستی از اشتباهات کپی رایتینگ را مشاهده خواهید کرد که انجام آنها اغلب بسیار آسان یا وسوسه انگیز است. برخی از آنها جزئی هستند در حالی که برخی دیگر واقعاً می توانند بر نتایج بازاریابی شما تأثیر بگذارند.

1. درک نکردن هدف کپی رایتینگ

واضح ترین اشتباهی که اغلب در کپی رایتینگ نادیده گرفته می شود، برخی از نویسندگان هنوز مرتکب می شوند:

آنها محتوا را به گونه ای تولید می کنند که برای آنها منطقی باشد، نه مخاطبانی که نیاز به جذب آنها دارند. در حالی که شناخت محصول یا خدمات شما بسیار مهم است، بین آنچه می خواهید بگویید و آنچه خواننده می خواهد در مورد آن بشنود تفاوت وجود دارد. مطمئن شوید که شخصیت خریدار را می شناسید.

2. مشکلی برای حل نیست

کپی رایتینگ یعنی وادار کردن مخاطب به اینگیجمنت. اما برای اقدام، آنها باید مشکلی را که این عمل به آنها کمک می کند را درک کنند. این اشتباه است که فرض کنیم خواننده آن را می داند.

3. لحن اشتباه در کپی رایتینگ

قانون طلایی کپی‌رایتینگ: هنگام ساختن تمام کپی‌های خود از لحن صدای برند پیروی کنید. اگر نتوانید آن لحن را بدست آورید و ثابت بمانید، به بازار هدف نخواهید رسید.

لحن صدا در مورد ارزش ها، فلسفه و نگرش یک برند نسبت به مخاطبان آن است. این اقلام واژگانی و ساختار جمله ای را که در کپی ها برای برقراری ارتباط پیام استفاده خواهید کرد، تعیین می کند. به شما این امکان را می دهد که به همان زبان مخاطب صحبت کنید و آنها را وادار کنید که به شما گوش دهند.

4. باز شدن با کلی گویی های خسته کننده

اغلب اوقات، نویسندگان یک پست وبلاگ یا ایمیل بازاریابی را با یک کلیت کلی مطلق یا خسته کننده شروع می کنند. مثلا:

  • بر کسی پوشیده نیست که شکر به سلامتی ما آسیب می رساند.
  • همه می دانند که سیگار کشیدن خطرناک است.

چنین ادعاهایی هیچ معنا یا ارزشی را بیان نمی کنند. اگر چیز جدیدی نمی گوید چرا آن را بنویسید؟

هر کسی می تواند چنین محتوای عمومی را به صورت آنلاین ایجاد کند. اگر می‌خواهید یک نسخه بازاریابی قانع‌کننده بنویسید، از اطلاعات جالب پشتوانه‌شده توسط آمار و تحقیقات، نقل قول‌های تأثیرگذاران در موضوع، یا توصیفات مشتریان استفاده کنید.

5. نادیده گرفتن سطح انگیزه مخاطب

این اشتباه مربوط به فراموش کردن مرحله قیف فروش خواننده هدف شماست. قبل از اینکه بتوانید یک نسخه تبلیغاتی موثر بنویسید، باید بدانید آنها کجا هستند:

  • آیا قبلاً نام تجاری یا محصول شما را شنیده اند؟
  • آیا آنها آماده خرید هستند؟
  • آیا آنها سؤال، تردید یا ترسی دارند که بتواند آنها را از خرید باز دارد؟

6. تیترها و سرفصل های ضعیف

نه تنها خواندن آنلاین 25 درصد کندتر از نسخه چاپی است، بلکه کاربران نیز کپی وب را نمی خوانند بلکه اسکن می کنند. سرفصل ها و سرفصل های فرعی آنها را از طریق محتوا راهنمایی می کند و به آنها کمک می کند بفهمند آیا ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر. به همین دلیل است که یک کپی رایتر خوب این دو عنصر کپی را به حساب می آورد.

7. جملات طولانی

جملات طولانی به قابلیت استفاده و خوانایی محتوای شما آسیب می زند. به یاد داشته باشید که کاربران آنلاین فقط 20-28٪ از متن شما را می خوانند.

8. بیش از حد رسمی

کپی‌رایترها می‌دانند که نوشتن وب محاوره‌ای است و اگر بخواهیم مخاطب را درگیر کنیم، به زبان آنها صحبت می‌کنیم. اما ایجاد تعادل بین مکالمه و معمولی چالش برانگیز است. برخی از نویسندگان از ترس از دست دادن این تعادل، ممکن است خیلی رسمی به نظر برسند. آنها از جملات پیچیده، زبان دانشگاهی استفاده می کنند که انگار مقاله های دانشگاهی می نویسند و غیره.

این اشتباه است. خواننده را می ترساند. نوع ایده آل برای کپی رایتینگ این است که لحن صدای برند خود را بشناسید و از آن پیروی کنید.

9. اصطلاحات و اصطلاحات بسیار زیاد

وقتی صحبت از کپی‌رایتینگ می‌شود، اصطلاحات تخصصی و واژه‌های کلیدی غیرممکن هستند. اگر فردی برای درک آنچه می نویسید مجبور باشد دیکشنری بگیرد، به سختی از پیام شما لذت می برد و با آن درگیر می شود. ابزارهای تست خوانایی می توانند به شما کمک کنند تا ببینید آیا وثیقه بازاریابی خود را با کلمات بیش از حد پیچیده پر می کنید یا خیر.

10. نادیده گرفتن کپی رایتینگ موبایل

بیایید با آن روبرو شویم: بسیاری از افراد وقتی به دنبال متخصص محتوا برای برندهای خود هستند، به کپی رایتینگ مبتنی بر وب فکر می کنند. اما در مورد 4.32 میلیارد کاربر اینترنت که پیام شما را از طریق تلفن همراه مصرف می کنند، چطور؟

هنگام نوشتن و قالب بندی محتوا، یادآوری چنین مخاطبان گسترده ای بسیار مهم است. آن را برای جلوه‌های بصری، جملات کوتاه و اندازه‌های فونت آسان برای سرفصل‌ها طراحی کنید. کلمات غیر ضروری را حذف کنید، عناوین فرعی به روز بنویسید و طول پاراگراف های کوتاه را در نظر بگیرید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 − 32 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن