سئو

وب سایت جهانی یا وب سایت محلی؟ کدام نوع سایت برای کسب و کار شما بهتر است؟

وقتی کسب و کاری را در سطح جهانی اداره می‌کنید، وب سایت شما یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شماست. برای تعیین اینکه بین وب سایت جهانی یا وب سایت محلی کدام برای شما بهتر است، این مقاله را بخوانید.

اهمیت تفاوت وب سایت جهانی یا وب سایت محلی برای کسب و کارها

اگر در کشورهای مختلف تجارت آفلاین انجام می‌دهید، می‌دانید که مخاطبان از کشوری به کشور دیگر چقدر متفاوت هستند. هر کشور همچنین سیاست ها و قوانین مرتبط با تجارت متفاوتی دارد. با داشتن یک وب سایت، باید این قوانین و مقررات آنلاین را نیز در نظر بگیرید.

از دیدگاه سئو بین‌المللی، برخی از جنبه‌های حیاتی وجود دارد که صاحبان سایت باید همیشه در نظر داشته باشند، از جمله هدف‌گیری جغرافیایی، موتورهای جستجوی مختلف و تفاوت‌های بین هر مخاطب محلی.

هنگام تصمیم‌گیری برای داشتن یک وب سایت جهانی یا وب سایت محلی باید عواملی از جمله هزینه‌های تعمیر و نگهداری و در دسترس بودن تیم‌های محلی برای نگهداری سایت‌ها در نظر گرفته شود. در این مقاله، چهار زمینه را توضیح خواهم داد که تا حد زیادی تعیین می‌کند که یک وب سایت جهانی یا وب سایت محلی برای شما بهتر است.

قوانین و مقررات مربوط به داده ها و حریم خصوصی

فهرست کردن همه قوانین و مقررات برای انجام تجارت در کشورهای مختلف در سراسر جهان غیرممکن است. اما دو مورد از مهمترین مجموعه قوانین و مقرراتی که صاحبان وب سایت باید به آنها توجه کنند عبارتند از:

  • حریم خصوصی و حفاظت از داده ها
  • دسترسی به وب سایت

همانطور که در بالا ذکر شد، هر منطقه، کشور یا ایالت می تواند خود را تعیین کند و می تواند یک سیاست، راهنمایی، قانون یا هر نوع مقررات دیگری باشد. برخی از آنها برای همه وب سایت ها اعمال می‌شوند، در حالی که برخی دیگر برای وب سایت ها برای حوزه های خاص، مانند بخش های دولتی و عمومی اعمال می شوند.

قوانین و مقررات مرتبط با دسترسی

این یک وظیفه رو به رشد برای صاحبان وب سایت است که با این الزامات به سرعت در حال تغییر، به ویژه برای صاحبان سایت های جهانی هماهنگ باشند. عدم رعایت آنها می‌تواند از نظر مالی پرهزینه باشد و بر تصویر برند تاثیر منفی بگذارد.

گرایش‌ها و رقبای محلی در انتخاب وب سایت جهانی یا وب سایت محلی

تفاوت بین وب سایت جهانی یا وب سایت محلی به دلیل مهارت طراحی نیست، بلکه به دلیل درک آنها از بازار محلی و مخاطبان هدف است. ساده ترین راه برای نشان دادن این تفاوت، مقایسه طراحی وب سایت است. طرح‌بندی، طرح رنگ و تصاویر نیز نشانه‌های گویای دیگری از محل ایجاد سایت هستند.

برای سایت های تجارت الکترونیک، نحوه انتظار مردم برای پرداخت سفارشات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. سیاست مبادله و بازگشت یکی دیگر از تفاوت های بین کشورها است. در حالی که این تفاوت ها بر کل سایت تأثیر نمی گذارد، می‌تواند باعث شود مشتریان سبد خرید را رها کنند.

همچنین ناتوانی در برآورده کردن هدف جستجوگر محلی می تواند باعث از دست دادن فرصت تجاری قابل توجهی برای وب سایت جهانی شود. از آنجایی که Google الگوریتم‌ها را برای ارائه بهترین محتوای سایت برای هر جستجوگر بهبود می‌بخشد، محتوای بومی‌سازی ضعیفی که به‌خصوص برای مخاطبان محلی نوشته نشده است، در نتایج جستجو رقابتی نخواهد بود.

یک وب سایت جهانی در مقابل چندین وب سایت محلی

اگر سایت‌های جهانی تحت یک دامنه دارید که از قالب‌های صفحه وب یکسان برای وب‌سایت‌های همه کشورها استفاده می‌کنند، فهرستی از نکات مقرراتی که باید رعایت شوند از همه کشورهای مربوطه ایجاد کنید و آنها را بدون توجه به کشور هدف اجرا کنید. در حالی که کار بسیار بزرگی به نظر می‌رسد، اگر تیم کوچکتری دارید یا در هر کشور تیمی ندارید، این بهترین گزینه برای شما برای پوشش دادن همه پایه ها است.

در این مورد، داشتن فردی که مسئول بررسی و رعایت قوانین و مقررات باشد، مفید خواهد بود زیرا این قوانین هر از گاهی به روز می شوند.

ممکن است بخواهید برای هر کشور هدف یک وب سایت جداگانه ایجاد کنید، اگر دارید:

  • تعداد زیادی از اعضای تیم در هر کشور محلی وب سایت را مدیریت می‌کنند.
  • بودجه کافی برای حمایت از آن است.

حتی اگر سایت‌ها را بر اساس مناطقی با قوانین و مقررات مشابه یا گرایش‌های کاربری و فرهنگی جدا کنید، انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد، سازگاری بهتری دارد و برای مخاطبان محلی به‌طور مناسب طراحی می‌شود.

به عنوان مثال، به جای راه اندازی چندین سایت کشوری و زبانی در اتحادیه اروپا تحت یک دامنه راه اندازی شده برای بازار اتحادیه اروپا، احتمالا مدیریت طراحی و محتوای وب سایت برای مخاطبان خاص در هر کشور اتحادیه اروپا آسان تر است.

هنگامی که یک وب سایت خاص دارید، می توانید آن را در کشور میزبانی کنید تا به بهبود سرعت دانلود کمک کنید.

سخن پایانی

داشتن یک وب‌سایت مجزا برای هر کشور هدف، گزینه‌های بسیار بیشتر و انعطاف‌پذیری برای مطابقت با قوانین و سیاست‌های محلی و انعکاس علایق محلی در محتوا و طراحی وب‌سایت را ارائه می‌دهد. این کار همچنین برای هدف گذاری جغرافیایی در سئو عالی است که یکی از بزرگترین نگرانی ها برای بسیاری از صاحبان وب سایت های جهانی است. با این حال، با افزایش هزینه همراه است.

رعایت قوانین و سیاست های محلی با یک وب سایت دامنه جهانی غیرممکن نیست. همانطور که اپل و سایر شرکت های جهانی این کار را انجام می‌دهند، می‌توانید محتوای محلی منحصر به فرد را حتی با طراحی های مختلف وب سایت ارائه دهید.

استفاده از یک دامنه به معنای داشتن طراحی یکسان یا استفاده از یک CMS نیست. این امکان وجود دارد که محتوای بومی سازی شده را در همان CMS داشته باشید و محتوای منحصر به فرد محلی را با استفاده از یک CMS متفاوت در همان سایت دامنه اضافه کنید.

هنگام استقرار سایت های جهانی یا محلی، رعایت مقررات محلی و رعایت علایق مخاطبان محلی ضروری است. پس از راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، داده‌های عملکرد هر سایت و محتوای محلی را ردیابی کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید. فرض کنید داده ها نشان می‌دهد که داشتن یک سایت جهانی پتانسیل کسب و کار را به دلیل علایق و نیازهای محلی متفاوت محدود می‌کند یا اینکه داشتن سایت های محلی بسیار پرهزینه است. در این صورت، باید در مورد گزینه ها تجدید نظر کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن