اخبار

Google چگونه جستجوهای چند زبانه را مدیریت می کند

در بسیاری از کشورها و مناطق در سراسر جهان، مردم معمولاً به بیش از یک زبان صحبت می کنند و در وب جستجو می کنند. برای ارائه بهترین خدمات، Google از روش‌های مختلفی برای تعیین خودکار بهترین زبان یا زبان‌هایی برای نمایش نتایج جستجوهای چند زبانه استفاده می‌کند.

مرورگرها، دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها همگی تنظیمات زبان جداگانه خود را دارند. این بدان معنی است که ممکن است شخصی مرورگر خود را روی یک زبان تنظیم کرده باشد و دستگاه تلفن همراه یا رایانه خود را به زبان دیگری تنظیم کرده باشد.

جستجوی Google همچنین دارای یک تنظیم زبان است، خود نتایج جستجو مجبور نیستند با زبان نمایش مطابقت داشته باشند. این به دلیل خوبی است. حدود نیمی از افرادی که با گوگل جستجو می کنند چند زبانه هستند و اغلب به زبانی جستجو می کنند که با تنظیمات آنها مطابقت ندارد.

در عوض، جستجوی Google همه این تنظیمات و سایر عوامل را در نظر می گیرد تا به طور خودکار تعیین کند که چه زبانی برای نمایش نتایج مفیدتر است. این بدان معناست که جستجوگران چند زبانه مجبور نیستند دائماً تنظیمات زبان را تغییر دهند تا نتایج را به زبان های مختلف دریافت کنند.

به عنوان مثال، شخصی در فرانسه می تواند به زبان های فرانسوی، انگلیسی یا عربی جستجو کند و انتظار داشته باشد که به زبان مناسب نتیجه بگیرد.

با قابلیت جستجوهای چند زبانه گاهی اوقات، نتایج مفیدی را می‌توان نشان داد حتی اگر به زبانی متفاوت از تنظیمات شخص یا زبانی باشد که جستجو کرده است. اگر سیستم‌های ما تشخیص دهند که جستجو از مکانی می‌آید که معمولاً بیش از یک زبان استفاده می‌شود، این اتفاق می‌افتد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن