طراحی و ساخت وبسایت

چگونه طراحی UI/UX می‌تواند برای کسب و کار شما ارزش بیاورد؟

برداشت اولیه بسیار مهم است؛ وقتی نوبت به طراحی وب‌سایت‌ یا برنامه‌ها می‌رسد، ظاهر و احساس (UI/UX) می‌تواند به معنای تفاوت بین رونق و رکود برای کسب‌وکار شما باشد. طراحی فانتزی UI/UX می‌تواند مردم را راضی نگه دارد و آنها را به خرج کردن پول بیشتر تحریک کند. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه تغییر چهره وب‌سایت شما با طراحی UI/UX می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.

اولین گام در طراحی سایت

طراحی UI/UX چیست؟

طراحی یک وب سایت یا اپلیکیشن گامی مهم برای موفقیت دیجیتال است. این در مورد ایجاد ظاهری دلپذیر و تجربه ای روان برای کاربر است.

تجربه کاربری (UX) به این معنی است که مطمئن شوید محصول شما از ابتدا تا انتها لذت بخش است. این مهم است زیرا کاربران خوشحال بیشتر احتمال دارد که در کنار هم بمانند.

رابط کاربری (UI) به ارائه محصول اشاره دارد. عناصری مانند انتخاب رنگ، فونت، طرح‌بندی و نمادها را پوشش می‌دهد. یک رابط کاربری خوب طراحی شده، درک و پیمایش محصول را آسان می‌کند.

همانطور که قبلاً گفتم، یک UI و UX مستحکم مانند داشتن لباس مناسب برای یک قرار است. این نشان می‌دهد که شما تلاش می‌کنید تا خوب به نظر برسید و تاثیر عالی داشته باشید. با ترکیب فرم و عملکرد، می‌توانید محصولات دیجیتالی بسازید که هم زیبا هستند و هم برای استفاده آسان.

UI در مقابل UX: درک تمایز بین ظاهر و احساس

 

UX و UI دو اصطلاحی هستند که اغلب در دنیای دیجیتال دست به دست هم می دهند. UX تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند در حین استفاده از یک محصول به راحتی به مقصد خود برسند. آن را به عنوان راهنمای توری در نظر بگیرید که بهترین مسیر و همه مناظر دیدنی را می شناسد. یک طراحی UX عالی نیازها و خواسته های کاربر را در هر مرحله از راه در نظر می‌گیرد.

در مقابل، طراحی UI حول محور ایجاد یک سفر دلپذیر می چرخد. مانند تزئین اتوبوس تور، انتخاب رنگ ها، فونت ها و نمادهای مناسب برای ایجاد یک رابط کاربری جذاب و شهودی. طراحی رابط کاربری عالی بر روی کاربران و تجربه مثبت آنها در هنگام استفاده از محصول تمرکز می‌کند.

طراحی UI/UX ممکن است اصطلاحات مرموز به نظر برسند، اما آنها به سادگی دو روی یک سکه هستند. درک تفاوت بین این دو برای ایجاد یک محصول دیجیتال عالی بسیار مهم است

طراحی برای لذت: UI/UX قسمت حیاتی در شکل دادن به سفرهای کاربر بازی می‌کند

طراحی UI/UX یک حرکت هماهنگ است که در آن هر حرکت مکمل دیگری است. دانش به دست آمده از طراحی UX، مانند ترجیحات کاربر، ضرب و شتم را برای انتخاب های بصری طراح UI تعیین می‌کند. هنر قرار دادن کنترل‌ها به این صورت، تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی باید پنهان یا تاکید شود، سمفونی از طراحی UI و UX است.

طراحی دوتایی UI و UX زمانی که رابط کاربری بدون دردسر باشد در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد و تجربه یکپارچه را برای کاربر فراهم می‌کند. کنترل‌های ضروری باید در دسترس باشند و با هم ترکیب شوند و اهداف طراحی UX و UI را برآورده کنند.

به عنوان مثال، دکمه‌ها و کنترل‌ها در برنامه‌های موبایل و وب‌سایت‌ها اغلب به دلیل نزدیکی به انگشتان شست در پایین قرار می‌گیرند و به راحتی قابل دسترسی هستند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. در همین حال، این دکمه‌ها نیز باید به گونه‌ای طراحی شوند که متناسب با فضا باشند، چه با کوچک کردن اندازه آنها یا قرار دادن آنها در یک منوی مخفی، تصمیمی که تحت طراحی UI قرار می‌گیرد.

پیروی از الگوهای تثبیت شده اغلب به نفع UI و UX است. کاربر مجبور نیست با کنترل‌ها یا رویه‌های جدید دست و پنجه نرم کند و تجربه یکپارچه را تضمین کند. در عین حال، طراح رابط کاربری پایه محکمی برای ایجاد و افزودن استعداد خود دارد.

برای ایجاد تعادل بین UI و UX، درک کاربر نهایی بسیار مهم است. آزمایش واقعی کاربر، مانند تست تقسیم، بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد که در آن چیدمان ها و تصاویر بصری با مخاطب خاصی طنین انداز می شوند. مشاهده تعامل شرکت‌کنندگان با نمونه‌های اولیه می‌تواند زمینه‌های بهبود را برجسته کند و نگاهی اجمالی به فرآیند فکر کاربر ارائه دهد.

مزایای مسلم طراحی UI/UX برای رشد کسب و کار

مزایای بسیاری از طراحی UI/UX برای مشاغل وجود دارد. بیایید آنها را در زیر بررسی کنیم:

رضایت مشتری

بخشی ضروری از هر کسب و کاری است. با بهبود قابلیت استفاده و جذابیت زیبایی شناختی وب سایت یا برنامه خود، می توانید مشتریان خود را خوشحال تر کنید و احتمال بیشتری برای ادامه تجارت با شما داشته باشید. یک مطالعه توسط Forrester نشان داد که بهبود 1% در رضایت مشتری می تواند منجر به افزایش 0.5% در درآمد شود.

نرخ های تبدیل

با کاربر پسندتر کردن وب‌سایت یا برنامه خود، می‌توانید افراد بیشتری را تشویق کنید تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند، مانند خرید یا ثبت نام برای یک سرویس. در واقع، افزایش نرخ تبدیل شما تنها به میزان 1% می تواند تاثیر قابل توجهی بر سود شما داشته باشد.

صرفه جویی در پول

به همان اندازه مهم، طراحی UI/UX می تواند به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه کمک کند. با ساده‌سازی تجربه کاربری و آسان‌تر کردن مشتریان برای یافتن آنچه نیاز دارند، شرکت‌ها می‌توانند تعداد تماس‌های پشتیبانی مشتری و مدت زمانی را که کارمندان برای آموزش صرف می‌کنند کاهش دهند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در طراحی UI/UX می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا از مشکلات قانونی بالقوه مرتبط با تجربیات ضعیف کاربر اجتناب کنند.

بهبود درک برند

یک رابط کاربری خوب طراحی شده، با عناصر بصری جذاب و ناوبری بصری، تأثیری ماندگار بر روی کاربران بر جای می‌گذارد و شهرت یک برند را برای ارائه محصولات دیجیتال استثنایی تثبیت می‌کند. علاوه بر این، یک تجربه کاربری یکپارچه که مطابق با خواسته‌های مشتری است، اعتماد و وفاداری را تقویت می‌کند و تصویر برند را بیشتر ارتقا می‌دهد.

مزیت رقابتی

با ایجاد یک تجربه بصری برای کاربران، کسب و کارها می توانند خود را به عنوان رهبران صنعت خود معرفی کنند. با وجود عناصر طراحی مناسب، شرکت ها می توانند درک برند خود را تقویت کنند و جایگاه برجسته ای را در ذهن مصرف کنندگان تضمین کنند. علاوه بر این، طراحی UI/UX برتر می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در پیروزی در رقابت برای وفاداری مشتری در دنیایی باشد که دامنه توجه در آن به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

تصمیم گیری بهتر

با درک بهتر رفتار کاربر و ترجیحات، کسب و کارها می توانند تصمیمات آگاهانه تری در مورد توسعه محصول و استراتژی های بازاریابی بگیرند .

دسترسی بهتر

یک UI/UX با طراحی خوب می‌تواند محصول را برای افراد دارای معلولیت در دسترس تر کند، که برای آنها مفید است و با الزامات قانونی مطابقت دارد.

راه‌هایی که کسب‌وکارها از طراحی‌های UI/UX برای افزودن ارزش استفاده می‌کنند

بیایید بررسی کنیم که چگونه کسب و کارها می‌توانند برای ارزش بخشیدن به طراحی خود سازگار شوند. در اینجا چند نمونه هستند:

  1. بهبود تجربه کاربری وب سایت یا اپلیکیشن شما می‌تواند منجر به افزایش ترافیک مشتری شود. بعداً می‌توانند شما را به دیگران توصیه کنند. طراحی UI/UX خوب می‌تواند کارهای پیچیده را برای کاربران آسان‌تر کند، و در نتیجه تجربه کلی بهتری را برای آنها به ارمغان می‌آورد.
  2. ایجاد یک طرح بصری جذاب می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از رقبا متمایز شود. یک وب سایت یا اپلیکیشن خوب طراحی شده می تواند اولین تاثیر مثبتی بر مشتریان بالقوه بگذارد. این به شما امکان می‌دهد تا بر تجارت آنها پیروز شوید.
  3. طراحی برای نیازهای خاص مشتری می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر به بازار هدف خود خدمت کنید و انتظارات آنها را برآورده کنید. با درک نکات دردناک آنها و طراحی راه حل ها، می توانید محصولی بسازید که به خبر داغ بازار هدف شما تبدیل شود.
  4. طراحی UI/UX خوب می‌تواند بهره وری کارمندان را با کارآمدتر کردن گردش کار بهبود بخشد. این به نوبه خود هزینه های آموزشی را کاهش می‌دهد و سودآوری را افزایش می‌دهد. همچنین زمان را برای آن‌ها آزاد می‌کند تا روی کارهای دیگری که به کسب و کار ارزش می‌افزایند تمرکز کنند.
  5. ایجاد یک تیم قوی UI/UX می تواند به شما کمک کند در بازار امروز مزیت رقابتی کسب کنید. با وجود تیم مناسب، برای توسعه راه حل های نوآورانه مجهز تر خواهید بود. ذهن غیر متعارف و در عین حال عالی آنها نیازهای در حال تغییر مشتریان شما را برطرف می کند.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در طراحی UI/UX رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد و درآمد کسب و کار را افزایش می‌دهد. مهم است که با یک تیم طراحی حرفه ای کار کنید. علاوه بر این، به آزمایش و تکرار طرح ادامه دهید تا مطمئن شوید که برای موفقیت طولانی مدت طراحی شما کاربر محور باقی می‌ماند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

50 − = 43

دکمه بازگشت به بالا
بستن