سئو

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا در 7 مرحله آسان

یکی از سوالاتی که اغلب برای افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ ایجاد می‌شود این است که چگونه یک استراتژی و برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنیم. حقیقت این است که هیچ روش قطعی برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا وجود ندارد. در این مقاله ما 7 مرحله کلی را برای ایجاد این نوع استراتژی مارکتینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم. این 7 مرحله اصلی چارچوب اساسی برای موفقیت بلند مدت استراتژی بازاریابی محتوا شما فراهم می‌کنند.

7 مرحله استراتژی بازاریابی محتوا

برای اینکه به شما کمک کنیم سطح تلاش‌های محتوای خود را افزایش دهید، در اینجا یک مرور کلی از هر یک از هفت مرحله برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود آورده شده است:

1. اهداف خود را مستند کنید

گرفتار شدن در چیستی، چگونه و کجای بازاریابی محتوا می‌تواند آنقدر آسان باشد که اغلب از مهم‌ترین بخش اصلی یعنی چرایی صرفنظر می‌کنیم.

پس چرا بازاریابی محتوا انجام می‌دهید؟ آیا برای ایجاد سرنخ است؟ ایجاد روابط؟ تجارب مشتریان خود را بهبود بخشید؟

مهم نیست که اهداف بازاریابی محتوای شما چیست، فقط مطمئن شوید که آنها برای درازمدت پایدار هستند و در واقع به اهداف، ماموریت و چشم انداز کلی سازمان شما متصل می‌شوند. برای اینکه استراتژی خود را متمرکز و شفاف نگه دارید، به حداکثر سه تا پنج هدف تجاری پایبند باشید و آنها را مستند کنید.

2. وجه تمایز استراتژی بازاریابی محتوا خود را تعیین کنید

محتوای بسیار زیادی در وب وجود دارد و هر روز بیشتر و بیشتر منتشر می‌شود. بنابراین چه چیزی در برنامه بازاریابی محتوای خود ایجاد خواهید کرد تا سازمان شما را متمایز کند؟

3. بازاریابی محتوای خود را بسنجید

اگر می‌خواهید محتوا را ردیابی کنید، کاری انجام دهید که قابل ردیابی باشد و قبل از ساختن محتوا، نحوه کارکرد محتوا را دریابید. برای درک اینکه آیا محتوای شما واقعاً آنچه را که در نظر گرفته شده است انجام می دهد یا خیر، باید به دنبال عمل باشید. 4 دسته معیارهای  استراتژی بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • معیارهای مصرف: این یکی از بهترین و آسان‌ترین مکان‌ها برای شروع است. اساساً مخاطبان با محتوا چه کردند؟ به اعمال فکر کنید: مشاهده، دانلود، گوش دادن، بازدید و غیره.
  • معیارهای به اشتراک گذاری: این قسمت از محتوا چقدر طنین انداز است و هر چند وقت یکبار با دیگران به اشتراک گذاشته می شود؟
  • معیارهای تولید سرنخ: هدف نهایی برای اکثر سازمان ها. چه تعداد سرنخ از یک محتوا بدست آمد؟
  • معیارهای فروش: آیا ما از این قسمت از محتوا درآمدی کسب کردیم؟

4. مخاطبین برتر خود را شناسایی کنید

ارتباط به طور جادویی باعث ایجاد زمان و توجه می‌شود. برای اینکه ارتباط را حفظ کنیم باید بفهمیم که با چه کسی صحبت می‌کنیم و چه کسی را هدف قرار می‌دهیم، و چندین نسخه از ظاهر آن وجود دارد:

  •  مخاطب: مجموعه های سطح بالا از افراد با انگیزه مشابه با علایق یا برنامه های مشترک. فکر کنید: خریداران محصول را تکرار کنید.
  • بخش: بخش‌هایی از یک مخاطب یا فهرست که در آن افراد (یا شرکت‌ها) یک یا چند ویژگی مشترک دارند یا می‌توانند بر اساس یک ویژگی مشترک گروه‌بندی شوند. فکر کنید: والدین کار از خانه.
  • پرسونا: توصیف اطلاعاتی، دقیق و در عین حال ساختگی از اهداف و رفتار یک گروه فرضی از کاربران.

5. تحقیق در مورد نیازهای مخاطب

مخاطبان خود را بسیار بهتر بشناسید، به علاوه اینکه محتوای شما در چه جایگاهی قرار می‌گیرد و به آنها کمک می‌کند. به یاد داشته باشید محتوای شما باید به سؤالات آنها پاسخ دهد، نه اینکه فقط اهداف تجاری شما را برآورده کند.

6. محتوای به اندازه ایجاد کنید

وقتی صحبت از مشکلات محتوا می‌شود، تقریباً همه فکر می کنند راه حل این است که بیشتر تولید محتوا کنند. اما، همانطور که در مرحله 2 پوشش دادیم، محتوای زیادی وجود دارد و ما نمی‌خواهیم محتوای خود را فقط اضافه کنیم.

به محتوا جان تازه ای بدهید. این می‌تواند شامل به‌روزرسانی برخی از محتوای مرتبط با اطلاعات جدید، تبدیل یک اینفوگرافیک به یک ویدیوی متحرک یا انتشار مجدد محتوا باشد تا در مرکز و جلوی دید کاربران قرار گیرد.

چرا وقتی محتوای عالی زیادی در سایت شما وجود دارد، دوباره تولید کنیم؟ محتوا را از منابع قابل اعتماد تهیه کنید، اما مطمئن شوید که اعتبار لازم را به آن اختصاص دهید و دیدگاه خود را در مورد قطعه محتوا نیز لحاظ کنید.

7. یک تقویم محتوایی برای استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید

تقویم محتوا یک جز ضروری در مسیر ایجاد  استراتژی بازاریابی محتوا است:

  •  با نمایش‌های پر ارزش خود شروع کنید: نمایش‌های ارزشمند (معروف به تلاش‌های مداوم محتوایی که حداقل 2 بار در ماه اجرا می‌شوند) را ابتدا به تقویم خود اضافه کنید و مطمئن شوید که به تاریخ‌های کلیدی یا رویدادهای بزرگ توجه می‌کنید.
  • موارد ویژه یکبار مصرف خود را اضافه کنید: به این نکته توجه کنید که چگونه تعهدات محتوای سه ماهه، یا ویژه یک بار، همپوشانی یا تکمیل کننده نمایش های ارزشمند شما هستند.
  • با برنامه‌ریزی منظم برنامه‌ریزی‌شده را کامل کنید: آخرین، اما قطعاً نه کم‌اهمیت‌ترین، به برنامه‌های برنامه‌ریزی منظم خود اضافه کنید. اینها باید به پر کردن هر شکافی در آهنگ شما کمک کند و محتوا را ثابت نگه دارد.
  • اضافه کردن محتوا به مخزن محتوا: در حال حاضر جایی در تقویم برای ایده های عالی ندارید؟ آن را به مخزن اضافه کنید. بگذارید این راه‌حل ذخیره‌سازی ایده‌های عالی باشد و اغلب آن را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید: تقویم محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا است، اما هرگز جایگزین آن نمی‌شود.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

43 − 35 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن