سئو

محتوای جذاب چیست؟ نحوه ایجاد محتوای جذاب

محتوایی که کسب و کار شما در پلتفرم های تبلیغاتی استفاده می‌کند همان چیزی است که برند شما را از بقیه متمایز می‌کند. برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما به طور مداوم با برند شما در ارتباط هستند، مهم است که محتوای جذاب ایجاد کنید. در حالی که کسب‌وکارها اهمیت ارسال منظم محتوا را درک می‌کنند، تنها مشکلی که اغلب با آن مواجه هستند این است که چگونه محتوای خود را جذاب کنند.

همه برندهایی که در حال حاضر برای برندهای خود محتوا تولید می‌کنند در رقابتی مستمر برای جذب مشتریان خود از طریق محتوای خود هستند. شما می‌توانید فعالیت مشتریان یا دنبال کنندگان خود را در پست های خود از طریق ابزارهای مختلفی که وب سایت های شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییتر و اینستاگرام ارائه می‌دهند، ردیابی کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا با مقایسه پاسخ مخاطبان و میزان جذاب بودن محتوایتان، ببینید محتوایتان چقدر خوب است یا بد.

اگر برند شما همانطور که انتظار می رود توجه درستی را به خود جلب نمی کند، ممکن است بخواهید محتوایی را که ایجاد می‌کنید دوباره تحلیل کنید و روی اینکه چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید کار کنید.

محتوای جذاب چیست؟

به طور کلی محتوای جذاب به این معنی است که محتوای شما برای چشم مخاطب جذاب است. آنها را جذب می‌کند و توجه آنها را جلب می‌کند و آنها را وادار می‌کند که بعد از مشاهده محتوای شما بیشتر در مورد برند شما بدانند. نحوه ارتباط مخاطب هدف شما با محتوا در آن زمان خاص است که به آنها در تمام سطوح سرگرم کننده و احساسی کمک می‌کند. این دقیقاً همان کاری است که شما باید به عنوان یک برند انجام دهید تا بازاریابی محتوای خود را مؤثرتر کنید.

6 روش فوق العاده موثر برای تولید محتوای جذاب

برای جذاب‌تر کردن محتوای خود، باید آن را به اندازه کافی ارزشمند کنید تا مردم با آن درگیر شوند.

  • مخاطب خود را بشناسید

کسب‌وکار بودن در این دوران مبتنی بر فناوری به شما این فرصت را می‌دهد که مخاطبان خود را بهتر بشناسید. حضور در رسانه های اجتماعی در پلتفرم هایی مانند توییتر به شما به عنوان یک کارآفرین یا وبلاگ نویس کمک می‌کند و به شما فرصتی می‌دهد تا در سطح مستقیم تری با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و علایق آنها را بهتر بشناسید.

می‌توانید با پاسخ دادن به نظرات آنها و ارسال محتوایی که باعث افزایش تعامل آنها در زیر پست های شما می‌شود، مستقیماً با آنها صحبت کنید. و برای اینکه بدانید چه چیزی به آن‌ها علاقه دارد، ممکن است بخواهید محتوایی را به اشتراک بگذارید که با آنها ارتباط بیشتری داشته باشد، جایی که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و سپس در پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما شرکت کنند.

  • داستان بگویید

بهترین راه برای ارتباط با مصرف کنندگان ایده آل خود این است که محتوا و داستان هایی را به اشتراک بگذارید که معتبرتر و واقعی تر باشند. مشتریان دوست دارند داستان های واقعی بیشتری را بشنوند و اینکه چگونه محصول یا کسب و کار شما به کسی کمک کرده تا زندگی خود را آسان تر کند.

حتی می‌توانید برای تولید محتوای جذاب داستان هایی در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار یا وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای جذب عاطفی مشتریان شما است زیرا آنها به داستان ها اعتماد می‌کنند زیرا آنها شخصی تر به نظر می‌رسند. به اشتراک گذاری تجربیات واقعی مشتریان یا حتی کارمندان گذشته می‌تواند به شما در حفظ یک پایگاه مشتری واقعی کمک کند.

مخاطب هدف شما می‌تواند با داستان‌هایی که در صفحه رسانه‌های اجتماعی شما به اشتراک گذاشته می‌شود ارتباط برقرار کند و بسیاری از کسانی هستند که با این داستان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین، علاقه‌شان به برند شما افزایش می‌یابد.

  • محتوای با هدف ایجاد کنید

برای ایجاد محتوای جذاب ابتدا باید بدانید که چرا آن را ایجاد می‌کنید. شما نمی‌توانید بدون هدف محتوا ایجاد کنید. شما آن را برای جذب مشتری یا تاثیرگذاری بر مخاطبان هدف خود ایجاد می‌کنید یا حتی افراد را به مشتریان وفادار خود تبدیل می‌کنید. بنابراین قبل از ایجاد محتوای با کیفیت، باید در مورد اهداف خود و اینکه با ساخت چنین محتوایی برای برند خود به چه اهدافی دست پیدا می کنید، مطمئن شوید.

  • به نقاط قوت خود تکیه کنید

یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد محتوای جذاب تر در انجمن های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، استفاده از نقاط قوت شماست. اگر در کاری مهارت دارید، از آن برای جذاب‌تر کردن حضور در شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید. شما می خواهید تا جایی که می‌توانید توجه بیشتری را به صفحات خود در چنین پلتفرم هایی جلب کنید و برای انجام این کار، به شدت توصیه می‌شود که از چیزی که در آن راحت تر هستید استفاده کنید.

  • محتوایی ایجاد کنید که برای مشتری شما ارزشمند باشد

راز نوشتن محتوای جذاب ارزشمند بودن آن است. به عنوان برندی که می‌خواهد تعامل خود را افزایش دهد، باید محتوایی ایجاد کنید که نه تنها برای شما به عنوان یک تجارت، بلکه برای بینندگان آن نیز ارزشمند باشد. مخاطبان هدف شما در نهایت به خریداران بالقوه شما تبدیل خواهند شد.

بنابراین، برای اینکه آنها را با محتوای خود درگیر نگه دارید، باید به چیزی که تبلیغ می‌کنید ارزش بیافزایید، چه از طریق گرافیک، یک ویدیوی زنده یا حتی یک میم. وقتی مشتری از صفحه رسانه اجتماعی شما بازدید می کند، باید بتواند محتوایی را ببیند که ارزش وقت یا علاقه او را دارد.

سخن پایانی

تولید روزانه محتوای جذاب بهترین استراتژی محتوا است و شما می‌توانید از طریق چنین محتوای جذابی از ارتباط تجاری و مشتری خود نهایت استفاده را ببرید. اطمینان حاصل کنید که فعالیت‌های همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی و میزان خوب یا بد بودن آنها را به طور منظم بررسی می‌کنید تا بتوانید در تولید محتوای خود بداهه‌سازی کنید و محتوایی را طراحی کنید که در نتیجه به مخاطبان هدف شما نزدیک باشد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 − = 30

دکمه بازگشت به بالا
بستن