سئو

چگونه اعتبار دامنه را افزایش دهیم و به صفحه اول گوگل برویم؟

وقتی صحبت از جستجوی گوگل به میان می آید، صفحه یک گوگل سرزمین موعود همه سایت ها است و سئو کاران همه تلاش خود را می کنند تا وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانند. از نظر سئو، اعتبار دامنه یک عنصر کلیدی برای افزایش عملکرد موتور جستجو است. اما اعتبار دامنه یا Domain Authority دقیقاً چیست؟ و چگونه آن را افزایش می دهید؟ 

اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست؟

Domain Authority، که اغلب به آن DA گفته می شود، یک معیار رتبه بندی است که برای پیش بینی اینکه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) چقدر بالا ظاهر می شود، استفاده می شود. اعتبار دامنه اولین بار توسط Moz توسعه داده شد و از آن زمان توسط سایر آژانس های SEO مانند Ahrefs به کار برده شده است.

موتورهای جستجو مانند گوگل از صدها عامل برای تعیین رتبه بندی SERP خود استفاده می کنند، اما توجه به این نکته مهم است که گوگل در واقع از DA به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی خود استفاده نمی کند. درعوض، اعتبار دامنه را پیش‌بینی رتبه‌بندی در نظر بگیرید که گوگل به سایت شما، از جمله همه زیر دامنه‌های شما، اختصاص می‌دهد. این یک راه عالی برای درک اثربخشی SEO شما، بررسی موقعیت سایت شما در برابر رقبای شما و نشان دادن ارتباط شما در حوزه صنعت شما است.

به زبان ساده تر: امتیاز اعتبار دامنه بالا = رتبه بالای موتور جستجو = ترافیک وب بالا. امتیاز DA شما بین 0 تا 100 خواهد بود که 100 بالاترین آن است.

 اعتبار دامنه چگونه محاسبه می شود؟

ارائه‌دهندگان مختلف از روش‌های کمی متفاوت برای رسیدن به امتیاز اعتبار دامنه استفاده می‌کنند، اما منطق به طور کلی مشابه است. Moz از بیش از 40 عامل برای تعیین DA استفاده می کند. برخی از نکات کلیدی که در آن گنجانده شده است عبارتند از:

  • MozRank . این رقم نشان دهنده تعداد وب سایت هایی است که به سایت شما لینک داده اند. همچنین بر کیفیت آن دسته از وب‌سایت‌هایی که پیوند می‌دهند تأثیر می‌گذارد.
  • MozTrust . این معیار اعتبار وب سایت هایی را که به یک صفحه خاص پیوند می دهند بررسی می کند. به عنوان مثال، لینک هایی که از یک وب سایت دولتی یا موسسه عالی دانشگاهی می آیند، امتیاز بسیار بالاتری خواهند داشت.
  • لینک پروفایل نمایه پیوند اساساً نقشه ای از لینک های ورودی و خروجی است. مثل همیشه، لینک های با کیفیت خوب برای امتیاز بسیار بهتر هستند.
  • دامنه های ریشه دامنه ریشه تعداد پیوندهایی که از منابع منحصر به فرد می آیند را ارزیابی می کند. به عبارت دیگر، اگر یک سایت 50 بار به سایت شما لینک دهد، به جای 50، یک دامنه به حساب می آید.
  • عملکرد اجتماعی . محتوایی که اغلب مورد پسند، اشتراک گذاری و اظهار نظر قرار می گیرد، دامنه اجتماعی آن را افزایش می دهد، که به DA کلی کمک می کند.
  • ساختار سایت . این که آیا سایت به خوبی طراحی شده و استفاده از آن آسان است یا خیر، عامل تعیین کننده دیگری است.

چه امتیازی باید برای Domain Authority داشته باشم؟

تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی یک امتیاز اعتبار دامنه خوب را تشکیل می دهد، یک مسئله نسبی است. شرکت‌های بزرگ و چندملیتی مانند مایکروسافت یا اپل دارای وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا و امتیازهای اعتبار دامنه هستند: 90 یا بیشتر، یا حتی 100 کامل. مهم است که به رتبه بندی دامنه خود به صورت مجزا نگاه نکنید، بلکه آن را با امتیازات رقبای خود مقایسه کنید.

نحوه افزایش اعتبار دامنه

به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال، روش‌هایی وجود دارد که باید از آنها برای تقویت DA خود استفاده کنید، زیرا مطمئناً عملکرد شما را در Google و سایر موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد.

بک لینک های با ارزش را جمع آوری کنید

بک لینک یکی از مهم ترین عوامل در تعیین اعتبار دامنه است. تحقیقات انجام شده توسط Ahrefs نشان داد که 90٪ وب سایت ها هیچ ترافیک ارگانیکی از گوگل دریافت نمی کنند. دلیل شماره یک چرا؟ این سایت ها هیچ بک لینک ندارند. بک لینک های متعدد و با کیفیت برای تقویت DA شما ضروری هستند. این بدان معناست که سایت های معتبر و قابل اعتماد باید به طور مکرر لینک هایی را به سایت شما ارائه دهند. به نوعی مانند دریافت تاییدیه از یک وب سایت قابل اعتماد است.

لینک های داخلی خود را سطح بندی کنید

این ایده عالی است که هر صفحه وب را با پیوندهای داخلی که کاربران را به صفحات دیگر در سایت شما هدایت می کند، تقویت کنید. پیوندهای داخلی بازدیدکنندگان را در وب سایت شما درگیر نگه می دارد و به طور اساسی، نرخ پرش را کاهش می دهد که یک پرچم قرمز اصلی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

وب سایت خود را بررسی کنید و لینک های بد را حذف کنید

در حالی که لینک های باکیفیت برای اعتبار دامنه شما مهم هستند، لینک هایی که از سایت های اسپم یا غیرقابل اعتماد به دست می آیند سمی هستند و بیش از آنکه فایده داشته باشند ضرر خواهند داشت. پیوندهای سمی قطعاً چیزی هستند که باید از آن اجتناب کرد و باید آنها را از سایت خود حذف کنید.

محتوای ثابت و با کیفیت را منتشر کنید

حفظ استانداردهای بالا در تولید محتوا برای اعتبار دامنه بسیار مهم است و می تواند به معنای پست های وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک ها، مقالات یا هر چیز دیگری باشد که برای مصرف کاربران تولید می کنید. اگر مردم آنچه را که می بینند دوست داشته باشند، به احتمال زیاد آن را به اشتراک می گذارند و تعامل شما را افزایش می دهند.

سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید

در فضای شلوغ اینترنت، نمی‌توانید مردم را مجبور کنید قبل از دسترسی به سایت شما منتظر بمانند. این باعث می شود تا نرخ پرش شما سر به فلک بکشد، که زنگ های هشدار گوگل را به صدا در می آورد و تأثیر منفی چشمگیری بر اعتبار دامنه شما خواهد داشت.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

30 − 22 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن