سئو

11 نوع بک لینک سئو که بیشترین اهمیت را دارند

بک لینک ها همچنان یک عامل مهم رتبه بندی در سال 2023 بودند و به نظر می رسد که این قانون سئو هرگز تغییر نمی کند. اما چه نوع بک لینک هایی در سئو مهم هستند؟ در این مقاله 11 نوع مختلف بک لینک سئو را بررسی می کنیم که بسیار مهم هستند.

بک لینک سئو چیست؟

بک لینک سئو یک لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. بک لینک سئو همچنین به عنوان لینک های ورودی، ورودی یا خارجی شناخته می شود. بک لینک ها بخشی جدایی ناپذیر از الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو هستند زیرا گوگل از آنها برای تعیین اعتبار و ارتباط وب سایت استفاده می کند. هرچه بک لینک سئو از منابع معتبر بیشتر باشد، شانس کسب رتبه های بالاتر بیشتر است.

3 مزیت غیرقابل انکار بک لینک سئو

یک مطالعه اخیر نشان داده است که بیش از 46 درصد از متخصصان سئو ماهانه 5000 تا 10000 دلار برای ساخت لینک هزینه می کنند . با این حال، طبق گفته Ahrefs حدود 66 درصد از صفحات بدون بک لینک هستند و 90.63٪ از صفحات هیچ ترافیک جستجوی ارگانیکی از گوگل دریافت نمی کنند. اما اهمیت اصلی بک لینک سئو چیست؟

1. رتبه بندی جستجوی بهتر

بک لینک ها به عنوان رای اعتماد گوگل شناخته می شوند. اگر وب سایت شما بک لینک های باکیفیت دریافت کند، گوگل شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد می بیند و در نتیجه رتبه های شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد. با این حل انبوهی از بک لینک های بی کیفیت در دراز مدت جواب نمی دهند، زیرا ممکن است گوگل آنها را هرزنامه تلقی کند.

2. مرجع عالی دامنه

کسب بک لینک از وب سایت های مرتبط و معتبر به تدریج اعتبار دامنه (DA) را بهبود می بخشد. این معیار که توسط Moz توسعه یافته است، به وب سایت ها از 1 تا 100 امتیاز می دهد. امتیازهای بالاتر نشان می دهد که وب سایت شما در SERP رتبه بالاتری خواهد داشت.

3. ترافیک ارجاع و سرنخ ها

مزیت بک لینک سئو فقط برای بهبود وب سایت شما نیست. در واقع، آنها می توانند ترافیک ارجاع و مشتریان احتمالی را برای شما به ارمغان بیاورند. این زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی روی لینک های یک مقاله کلیک می‌کند و به صفحه وب سایت پیوند داده شده می‌رسد.

11 نوع بک لینک در سئو

اصلی ترین بک لینک های سئو عبارتند از:

1. بک لینک های تحریریه

بک لینک های تحریریه پیوندهای ارگانیکی هستند که زمانی به دست می آیند که سایر وب سایت ها محتوای شما را ارزشمند می دانند و به آن لینک می دهند. اینها در سئوی بسیار پرطرفدار هستند زیرا بر اساس محتوای برتر و مرتبط به دست می آیند نه اینکه پولی دریافت کنند. برای به دست آوردن بک لینک های تحریریه، روی ایجاد محتوای معتبر تمرکز کنید.

2. بک لینک پست مهمان

بک لینک پست مهمان نوعی بک لینک است که با نوشتن و انتشار محتوا در وب سایت های دیگر، معمولاً در حوزه یا صنعت خود، به دست می آورید. پست‌های مهمان به بهبود اعتبار و ارتباط وب‌سایت شما در صنعت شما کمک می‌کنند و هم ارزش سئو و هم ترافیک هدفمند را به طور همزمان ارائه می‌دهند.

3. بک لینک های شکسته را اصلاح کنید

این استراتژی شامل شناسایی لینک های شکسته در وب سایت های مرتبط و پیشنهاد محتوای شما به عنوان جایگزین است. به این ترتیب، با ارائه راه حل به مدیر وب سایت، یک بک لینک کسب می کنید.

4. بک لینک ها را دنبال کنید

بک لینک های Dofollow به موتورهای جستجو اجازه می دهد آنها را دنبال کنند و ارزش لینک را به صفحه پیوند داده شده منتقل کنند . به طور پیش فرض، همه پیوندها dofollow هستند و برای استفاده از ویژگی rel= “dofollow” نیازی ندارند. وقتی وب‌سایت‌های باکیفیت با استفاده از پیوندهای «Dofollow» به محتوای شما پیوند می‌دهند، اعتبار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد و موقعیت آن را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد.

5. بک لینک های Nofollow

پیوندهای Nofollow حاوی ویژگی nofollow یا (rel=”nofollow”) هستند و به موتورهای جستجو دستور می دهند که آنها را دنبال نکنند. اگرچه آنها به طور مستقیم بر اعتبار تأثیر نمی گذارند، بک لینک های نوفالو همچنان می توانند ترافیک را به سایت شما هدایت کنند.

6. نظرات و بک لینک های انجمن

بک لینک های کامنت لینک هایی هستند که با گذاشتن نظرات در زیر پست های وبلاگ به دست می آورید. به همین ترتیب، بک لینک های انجمن از موضوعات در یک انجمن می آیند. در حالی که آنها یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن بک لینک در نظر گرفته می شوند، اما اغلب با اعتبار و ارتباط کم همراه هستند. موتورهای جستجو از اسپم نظرات آگاه هستند و در بسیاری از موارد با احتیاط با بک لینک های کامنت برخورد می کنند.

7. بک لینک رسانه های اجتماعی

بک لینک رسانه های اجتماعی به هر لینکی از وب سایت یا صفحه رسانه اجتماعی به سایت شما اشاره دارد. آنها را می توان در یک پست، در نظرات، در پروفایل های کاربر قرار داد یا مستقیماً در فیدها به اشتراک گذاشت. تصاویر، ویدیوها، و پست های قابل تامل خوب را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و یک لینک به صفحه وب خود اضافه کنید.

8. بک لینک های دایرکتوری

بک لینک های دایرکتوری از ارسال وب سایت شما به دایرکتوری های آنلاین یا لیست های تجاری، معمولاً با یک پیوند به سایت شما به دست می آیند. آنها می توانند رتبه سئوی محلی را افزایش دهند و پروفایل بک لینک شما را متنوع کنند. سایت خود را به صدها دایرکتوری ارسال نکنید. روی دایرکتوری های معتبر و خاص که به تجارت شما با مخاطبان فعال مرتبط هستند تمرکز کنید.

  1. بک لینک تصویر

بک لینک تصویر، تصویری است که به یک سایت/صفحه پیوند داده می شود. رایج ترین انواع تصاویر برای بک لینک عبارتند از:

  • اینفوگرافیک
  • نمودارها
  • عکس های محصول
  • نقشه ها

10. بک لینک های ویدئویی

هنگامی که ویدیوهای شما در پلتفرم هایی مانند YouTube آپلود می شوند، لینک ها در توضیحات ویدیو یا نظرات وارد می شوند.

11. بک لینک های پولی

لینک بیلدینگ پولی زمانی است که یک وب سایت برای یک بک لینک dofollow که به دامنه آن اشاره می کند، به دامنه شخص ثالث پرداخت می کند. به خاطر داشته باشید که خرید لینک یک تاکتیک سئو کلاه سیاه است.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن