بازاریابی

بازاریابی بدون بودجه؟ از این چند تاکتیک برای بازاریابی رایگان استفاده کنید

کسب‌ و کارهای کوچک معمولاً بودجه بازاریابی محدودی برای کار دارند، که می‌تواند تبلیغات را به یک چالش تبدیل کند. خبر خوب این است که راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون صرف هزینه یا صرف هزینه زیاد بیزینس خود را بازاریابی کنید. در این مقاله راه هایی برای بازاریابی رایگان را بررسی می‌کنیم.

بازاریابی رایگان چیست؟

اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید هم زمان و هم پول را برای بازاریابی کنار بگذارید. زمانی که شما یک کسب و کار در سطح سازمانی هستید که منابع لازم برای صرف بازاریابی را دارید، این مشکلی نیست. این نوع کسب‌وکارها ممکن است حتی یک بخش بازاریابی کامل داشته باشند یا میلیون‌ها تومان را برای یک شخص ثالث برای راه‌اندازی یک کمپین خرج کنند، اما اگر بودجه محدود و زمان محدودی برای اختصاص دادن به بازاریابی استارت‌آپ خود داشته باشید، چه؟ آیا این بدان معناست که فقط باید منتظر بمانید تا پول بیشتری وارد کسب و کارتان شود؟ البته که نه.

در عوض، با این چند ایده بازاریابی رایگان یا بازاریابی کم‌هزینه، کسب‌وکار خود را بدون شکست دادن به بازار عرضه کنید.

یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید

تولید محتوا و وبلاگ ها راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما، ایجاد ترافیک ارگانیک در سایت شما و به دست آوردن سرنخ هستند. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت پادکست است. یک نکته کلیدی که باید در همه این موارد به خاطر بسپارید: کیفیت بر کمیت.

به دنبال فرصت های بازاریابی مشترک باشید

بازاریابی مشترک شامل مشارکت با برند دیگری است که با مخاطبان هدف شما همپوشانی دارد و راهی عالی برای بازاریابی رایگان یا کم هزینه است.

روی حضور خود در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

رسانه های اجتماعی همچنان یک تاکتیک بازاریابی رایگان رایج برای هر شرکتی بوده است. در واقع، این یکی از راه‌های اصلی کشف برندها و محصولات جدید توسط Gen Z است. تا زمانی که تلفن و دوربین دارید، می‌توانید با تمرکز بر روی جامعه‌سازی و تعامل و داستان‌گویی بر رسانه‌های اجتماعی تسلط داشته باشید.

برای بازاریابی رایگان در رسانه های اجتماعی می‌توانید:

  • پست های وبلاگ خود را تبلیغ کنید، که باعث جذب ترافیک به وب سایت شما می شود.
  • مستقیماً با فالوورها گفتگو کنید تا صدای برند خود را بیان کنید و تعامل بیشتری را به دست آورید.
  • نظرسنجی را اجرا کنید و بازخورد درخواست کنید.
  • گزیده هایی از فرم های طولانی تر محتوا بگیرید و پست های سریع و اطلاعاتی ایجاد کنید که هضم آن آسان تر باشد.

انگیزه شما هرچه که باشد، مطمئن شوید که به طور منظم در حساب های رسانه های اجتماعی که ایجاد می‌کنید فعال باشید.

یک وبینار برگزار کنید

بازاریابی ورودی همه چیز در مورد استفاده از تاکتیک های مفید برای حل مشکلات مخاطبان و جذب سرنخ ها به شرکت شما است. یکی از راه های انجام این کار از طریق وبینار است .

در سئو سرمایه گذاری کنید

آیا می خواهید مخاطبان شما بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند؟ سپس باید روی استراتژی سئوی خود سرمایه گذاری کنید . ایجاد یک استراتژی سئو می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، اما یکی از راه‌های ساده‌سازی آن، تمرکز بر دو چیز است: مخاطبان و گوگل.

اولی به این دلیل که شما باید بدانید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید زمانی که مخاطبان شما را جستجو می‌کنند ظاهر می شوید و دومی این است که مطمئن شوید وب سایت شما به گونه ای قالب بندی شده است که گوگل بتواند آن را بخواند.

برخی از ارکان سئو عبارتند از:

  • تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی
  • لینک بیلدینگ
  • معماری سایت

یک برنامه بازاریابی ایمیلی تهیه کنید

بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای جذب بازدیدکنندگان جدید با تجارت شما و همچنین حفظ روابط با مشتریان فعلی شما است و اگرچه ایمیل مارکتینگ جدید نیست، اما هنوز یکی از مطمئن ترین راه ها برای دستیابی به بازدهی قوی در سرمایه گذاری بازاریابی شماست. در اینجا نحوه اطمینان از آن آمده است:

  • فکر و خلاقیت را در خطوط موضوعی خود قرار دهید.
  • مطمئن شوید که هر ایمیل پیشنهادی دارد که خوانندگان شما را تشویق به برداشتن گام بعدی می کند.
  • عملکرد خود را ردیابی کنید و تست‌های A/B را اجرا کنید تا ببینید چه نسخه‌ای و چه پیشنهادهایی با فهرست شما طنین‌انداز می‌شوند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

85 − = 75

دکمه بازگشت به بالا
بستن