بازاریابی

چگونه می‌توان کسب و کار خود را به صورت رایگان با بازاریابی در لینکدین تبلیغ کرد

این روزها لینکدین بهترین پلتفرم برای ارتباط با خریداران B2B است اما برای استفاده حداکثری از این پلتفرم و دیده شدن بیشتر، به یک استراتژی بازاریابی در لینکدین نیاز دارید.

بازاریابی در لینکدین چیست؟

به عمل بازاریابی برند یا کسب و کار در لینکدین برای دستیابی به یک هدف خاص مانند افزایش ترافیک وب سایت یا ایجاد سرنخ برای جذب مشتری، بازاریابی لینکدین گفته می‌شود. Linkedin با بیش از 830 میلیون کاربر، یک پلتفرم عالی برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان بالقوه است.

اهمیت بازاریابی در لینکدین برای کسب و کارها

از آنجایی که لینکدین یکی از بزرگترین شبکه های حرفه ای در جهان است، کیفیت مخاطبانی که ارائه می‌دهد نیز بی نظیر است. بنابراین سرمایه گذاری در بازاریابی لینکدین چندین مزیت دارد:

ایجاد شهرت با بازاریابی در لینکدین

Linkedin پلتفرمی است که به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک شرکت قابل اعتماد اعتبار کسب کنید. شما می‌توانید اعتبار، جوایز، گواهینامه ها و محتوای غنی را به اشتراک بگذارید که می‌تواند به شما کمک کند شرکت یا محصولات خود را در جامعه تبلیغ کنید.

به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا کنید

به عنوان یک پلتفرم حرفه ای، لینکدین برای ایجاد ارتباطات B2B عالی می شود زیرا تصمیم گیرندگانی که در شرکت های سطح بالا کار می‌کنند هر روز در آن حضور پیدا می‌کنند. بنابراین با  بازاریابی در لینکدین می‌توانید با مخاطبان مناسب در مکان مناسب ارتباط برقرار کنید.

آگاهی از برند ایجاد کنید

لینکدین به شما کمک می‌کند تا از طریق ارزش ها و اهداف خود، منحصر به فرد بودن خود را برجسته کنید.

بازاریابی در لینکدین
بازاریابی در لینکدین

چند روش برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود با بازاریابی لینکدین

بهترین بخش در مورد بازاریابی در لینکدین این است که شما می‌توانید از تعدادی روش و ابزار رایگان برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری استفاده کنید. در ادامه برخی از بهترین راه ها برای بازاریابی رایگان کسب و کار در لینکدین آورده شده است.

ویدیوهای زیر 60 ثانیه ایجاد کنید

ویدئوها به کسب و کارها و افراد کمک می‌کند تا بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند زیرا به آنها کمک می‌کند محتوا را درک کنند و اطلاعات بیشتری را به راحتی حفظ کنند. حدود 84٪ از مردم می‌گویند که ویدیوی یک برند آنها را متقاعد می‌کند که یک محصول را بخرند و 79٪ پس از تماشای ویدیوهای آنها نرم افزار خریداری می‌کنند.

برای لینکدین، می‌توانید محتوای ویدیویی ایجاد کنید که کمتر از 60 ثانیه باشد و در مورد محصول شما صحبت کند و ویژگی‌های آن یا خدمات جدیدی را که ارائه می‌دهید توضیح دهد.

میزان مشارکت ویدیوهای لینکدین در مقایسه با پست‌های متنی 3 برابر است و به شما کمک می‌کند اعتماد و آگاهی را در جامعه خود ایجاد کنید. ویدئوهای لینکدین می توانند تا 10 دقیقه هم طول بکشند، اما اگر مدت زمان ویدیوهای شما کمتر از یک دقیقه باشد، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

با پست های متنی مخاطبین را جذب کنید

پست‌های متنی همچنان محبوب‌ترین قالب در لینکدین هستند و ایجاد پست‌های متنی در این پلتفرم راهی عالی برای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر خود و کسب‌وکارتان است. در نهایت، پست‌های مفید اقتدار و شهرت حرفه ای شما را افزایش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا برای مخاطب خود اعتماد ایجاد کنید.

چه در حال نوشتن محتوای طولانی و چه کوتاه باشید، کلید جلب توجه بیشتر و ایجاد جایگاهی محکم در صنعت خود این است که از اولین جمله برای جلب توجه مردم استفاده کنید و از بقیه پست برای ارائه دیدگاه منحصر به فرد خود استفاده کنید. اگر در حال نوشتن یک پست طولانی هستید، از جملات کوتاه استفاده کنید و پست را به درستی قالب بندی کنید.

با ویژگی وبلاگ نویسی LinkedIn ترافیک بیشتری را جذب کنید

تبلیغ در لینکدین به نوشتن پست های متنی و ویدئو محدود نمی‌شود. این پلتفرم همچنین به شما امکان می‌دهد با استفاده از LinkedIn Pulse وبلاگ ها را به صورت رایگان منتشر کنید و این به افزایش ترافیک به صفحه شما کمک می‌کند. وبلاگ‌های اصیل در فید لینکدین رتبه بهتری دارند و احتمال بیشتری وجود دارد که توسط مخاطبان جدید کشف شوند. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت نرم‌افزاری B2B هستید، نوشتن وبلاگ‌ها پیرامون همان موضوع و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید عملکرد بهتری خواهند داشت.

در گروه های لینکدین ارتباطات بهتری ایجاد کنید

تبلیغ در لینکدین بدون گروه ها ناقص است زیرا آنها به شما کمک می‌کنند شبکه ای در جامعه ایجاد کنید و در مورد محصولات و خدمات خود آگاهی ایجاد کنید. می‌توانید چند گروه فعال را انتخاب کنید و در گفتگوهای واقعی شرکت کنید تا حضور خود را مشخص کنید. از انتخاب گروه هایی که بیشتر تبلیغاتی هستند خودداری کنید زیرا این گروه ها به شما کمک نمی‌کنند روابط را تقویت کنید.

قالب های پست خود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر متنوع کنید

انتشار پست‌ها در قالب‌های محتوایی مختلف به شما کمک می‌کند دسترسی خود را گسترش دهید و شخصیت خود را بهتر به نمایش بگذارید. اما آیا این بدان معناست که شما باید محتوا را در همه فرمت ها ارسال کنید؟

  • پست‌های لینکدین که حاوی تصاویر هستند دو برابر بهتر از پست‌هایی که فاقد تصویر هستند، عمل می‌کنند. دلیل اصلی این است که تصاویر ساختار بصری و جذابیتی را به پست اضافه می کنند و به توضیح سریع یک مفهوم کمک می‌کنند.
  • از طرف دیگر، پست های لینکدین با ویدیوها 20 برابر بیشتر از هر قالب دیگری شانس اشتراک گذاری دارند. بنابراین، اشتراک‌گذاری ویدیوها در لینکدین به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

از هشتگ ها برای افزایش دسترسی استفاده کنید

هشتگ ها نقش مهمی در افزایش دسترسی یک پست در لینکدین دارند و برای بازاریابی در لینکدین (LinkedIn Marketing) بسیار مفید هستند. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها در لینکدین هشتگ‌های جداگانه ایجاد می‌کنند تا با تشویق کارمندان خود به دنبال کردن آن و ایجاد پست با استفاده از هشتگ، برند خود را بسازند.

سخن پایانی

پلتفرم لینکدین با 722 میلیون کاربر تا ژانویه 2022، امروزه برترین شبکه تجاری جهان است. این پلتفرم یک شبکه حرفه ای است که به شما امکان می‌دهد برای کسب و کار خود اعتبار لازم را ایجاد کنید، یک شبکه ارتباطات معنادار ایجاد کنید و شرکت خود را به عنوان یک مرجع در صنعت معرفی کنید. همه اینها با استراتژی مناسب بازاریابی در لینکدین امکان پذیر هستند که در این مقاله به آنها پرداختیم.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن