سئو

معیارهایی که برای رتبه‌بندی SERP در سال 2023 اهمیت داشتند

گوگل برای تعیین نتایج جستجو از 200+ فاکتور رتبه بندی استفاده می کند. در این شرایط به عنوان یک مدیر سئو، چگونه اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بیشتر دیده می شود و در رتبه‌بندی SERP نتایج مطلوبی به دست خواهید آورد؟ برای پاسخ گویی به این سوال، در این مقاله لیستی از عوامل موثر بر  رتبه‌بندی SERP در سال 2023 را بررسی می کنیم.

چه عواملی بر رتبه بندی SERP تأثیر می گذارد

SERP مخفف عبارت «صفحات نتایج موتور جستجو» است. هنگامی که کاربر درخواستی را تایپ می‌کند، Google فهرستی از وب‌سایت‌ها و منابع دیگر، مانند ویدیوها، اسناد و تصاویر را ارائه می‌کند که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. بر اساس یک نظرسنجی، 43٪ از افراد مورد بررسی، دستیابی به موقعیتی در بین 10 نفر برتر را ساده می دانند، در حالی که 39٪ آن را چالش برانگیز می دانند. برای اینکه سایت خود را در بین 10 سایت برتر قرار دهید، باید بر اساس مهم ترین عواملی که بر رتبه بندی SERP تأثیر می گذارند، عمل کنید.

ارتباط محتوا

هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین نتایج به کاربران خود است. بنابراین، اهمبت کیفیت تولید محتوا غیر قابل انکار است. محتوای شما باید به هدف جستجو پاسخ دهد و اطلاعات عملی ارائه دهد و تمام سوالاتی که کاربر ممکن است داشته باشد را پوشش دهد.

تعداد بک لینک ها

تاثیر بک لینک در رتبه‌بندی SERP غیرقابل انکار است. داشتن بک لینک های با کیفیت بیشتر از وب سایت های قابل اعتماد نشان می دهد که محتوای شما آنقدر خوب است که منابع دیگر به آن لینک می دهند.

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه (DA) یکی دیگر از اجزای رتبه‌بندی SERP است. DA یک امتیاز رتبه‌بندی موتور جستجو است که نشان‌دهنده شایستگی شما در یک موضوع خاص است و پیش‌بینی می‌کند که چقدر احتمال دارد وب‌سایت شما در SERP رتبه‌بندی شود. این امتیاز بین 1 تا 100 رتبه بندی می شود. هر چه اعتبار دامنه شما بالاتر باشد، احتمال اینکه در گوگل رتبه بهتری کسب کنید بیشتر می شود.

تجربه ی کاربر

تجربه کاربری عالی (UX) در طراحی سایت یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی است. وب‌سایت‌های با ناوبری آسان که دارای CTAهای واضح و طراحی‌های بصری هستند، یک تجربه مرور یکپارچه را ارائه می‌کنند و بازدیدهای کاربران را تشویق می‌کنند.

معیاری که بیشترین اهمیت را دارد: قابل اعتماد بودن

طبق نظرسنجی از 405 متخصص سئو که به طور مداوم وب سایت های خود را دنبال می کنند و رتبه بندی را تجزیه و تحلیل می کنند، مهم ترین عامل رتبه‌بندی SERP قابل اعتماد بودن است.

قابلیت اعتماد در سئو چیست؟

اعتماد یکی از ارکان چارچوب EEAT (تخصص، اقتدار، و اعتماد) گوگل است. «اعتماد»، میزان دقیق، صادقانه، ایمن و قابل اعتماد بودن صفحه را در نظر می گیرد. سطح و میزان اعتماد مورد نیاز بر اساس ماهیت صفحه وب خاص متفاوت است. به عنوان مثال، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک باید دارای سیستم پرداخت امن باشند و بررسی محصولات باید صادقانه و معتبر باشد.

چندین عامل دیگر که بر رتبه بندی SERP یک صفحه وب تأثیر می گذارند عبارتند از:

  • ارتباط محتوا: هدف موتورهای جستجو ارائه مرتبط ترین و ارزشمندترین محتوا به کاربران است. محتوای خوب نوشته شده، آموزنده و مرتبط احتمالا رتبه بالاتری خواهد داشت.
  • بهینه سازی کلمات کلیدی: استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در محتوا، برچسب های عنوان، توضیحات متا و سایر عناصر به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع و ارتباط یک صفحه وب را درک کنند.
  • سرعت بارگذاری صفحه: صفحات با بارگذاری سریع تر اغلب توسط موتورهای جستجو ترجیح داده می شوند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.
  • سازگاری با موبایل: با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه، موتورهای جستجو وب سایت های سازگار با موبایل را در اولویت قرار می دهند و سازگاری تلفن همراه می تواند بر رتبه بندی SERP تأثیر بگذارد.
  • سئوی فنی: استفاده مناسب از هدرها، متا تگ ها، نقشه های سایت و سایر عناصر فنی سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب را به طور موثرتری درک و فهرست بندی کنند.
  • تازگی محتوا: موتورهای جستجو اغلب از محتوای به‌روزرسانی شده و تازه استفاده می‌کنند.

توجه به این نکته ضروری است که الگوریتم های موتورهای جستجو پیچیده و دائما در حال تغییر هستند. متخصصان سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ترکیبی از استراتژی ها را برای بهینه سازی وب سایت ها برای رتبه بندی بالاتر SERP به کار می گیرند. نظارت منظم و انطباق با تغییرات الگوریتم، برای حفظ و بهبود رتبه SERP ضروری است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

49 − = 40

دکمه بازگشت به بالا
بستن